Chloe- Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jeg kommer ikke inn i nettbanken. Den ruta med personnummeret kommer opp, men på den neste siden er det bare en grå boks der kodene egentlig skal skrives inn. Har Mac OS X 10.5.8. Ser ut som den siste Javaen for 10.5 er lagt ut i juni 2011, så jeg har jo den siste versjonen? Har jo vært i nettbanken flere ganger i uken siden den tid. Bruker Safari, og under Security preferences har jeg huket av for både Enable Java og Enable JavaScript. Hjelp?
Gjest gjest17 Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Har du en annen nettleser enn Safari du kan prøve?
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2013 Har du en annen nettleser enn Safari du kan prøve? Nei. Laster ned Opera nå.
Fralle Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Jeg anbefaler Firefox Har knotet en del med den hersens Javaen og synes det fungerer greiest der.
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2013 Lastet ned Opera og tillot Java. Nå kommer jeg ikke frem til den grå boksen engang. Rett etter fødselsnummeret kommer feilmeldingen "BankID pålogging krever at Java er installert". Men jeg har jo den siste versjonen av Java for 10.5... Installerte den tilogmed enda en gang i sta. Ja, det er en gammel versjon, men det er jo den nyeste som passer til min programvare?
Minya Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Mac er beryktet for å være vanskelig med nettbanker, så det kan være den "generelle bilfeilen" du har kommet over. 1
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2013 Mac er beryktet for å være vanskelig med nettbanker, så det kan være den "generelle bilfeilen" du har kommet over. Den "generelle bilfeilen"? Beklager at jeg virker treg nå, men jeg tok den ikke. Gurimalla så frustrerende, har jo kommet inn på nettbanken annenhver dag i åresvis.
Gjest gjest17 Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 https://www.bankid.no/Presse-og-nyheter/Nyhetsarkiv/2013/Mac-brukere-kan-aktivere-Java-pa-javacom/ ?
Botch Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Ja, ja. Snart så slipper vi å bruke Java til BankID, heldigvis. Snart som i 2014. Kanskje.
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2013 Jeg anbefaler Firefox Har knotet en del med den hersens Javaen og synes det fungerer greiest der. Operasjonssystemet mitt er for gammelt for Firefox.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Jeg kommer ikke inn i nettbanken. Den ruta med personnummeret kommer opp, men på den neste siden er det bare en grå boks der kodene egentlig skal skrives inn. Har Mac OS X 10.5.8. Ser ut som den siste Javaen for 10.5 er lagt ut i juni 2011, så jeg har jo den siste versjonen? Har jo vært i nettbanken flere ganger i uken siden den tid. Bruker Safari, og under Security preferences har jeg huket av for både Enable Java og Enable JavaScript. Hjelp? Kanskje på tide å oppgradere operativsystemet? Anonymous poster hash: 2f948...2dc
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2013 Kanskje på tide å oppgradere operativsystemet?Anonymous poster hash: 2f948...2dc Ja. Veldig. Er eneste mulighet å betale $19.99 på Apple, for et operativsystem som er nesten like oldis?
Gjest gjest17 Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Ja. Veldig. Er eneste mulighet å betale $19.99 på Apple, for et operativsystem som er nesten like oldis? 19.90$ for nyeste versjon er da ikke galt? Windows tar vel tusenlappen?
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 9. juni 2013 19.90$ for nyeste versjon er da ikke galt? Windows tar vel tusenlappen? Det er ikke for den nyeste. Det er for den første versjonen etter min - altså nesten like gammel. Kan ikke hoppe rett til den nyeste, så vidt jeg har forstått.
Minya Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Den "generelle bilfeilen"? Beklager at jeg virker treg nå, men jeg tok den ikke. Gurimalla så frustrerende, har jo kommet inn på nettbanken annenhver dag i åresvis. Det var en referanse til en satireliste som ble laget en gang på nittitallet av General Motors om hvordan det hadde vært hvis bilindustrien hadde vært sponset av Microsoft. Et par av punktene på listen var at hvis du byttet seter i bilen ville ikke motoren starte lenger fordi den ikke var kompatibel med de nye setene. Samt at alle varsellampene på dashbordet ville bli byttet ut med en eneste lampe som het "Generell bilfeil". Da måtte du gå ut av bilen, sette deg inn igjen og starte bilen på nytt.
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2013 Det var en referanse til en satireliste som ble laget en gang på nittitallet av General Motors om hvordan det hadde vært hvis bilindustrien hadde vært sponset av Microsoft. Et par av punktene på listen var at hvis du byttet seter i bilen ville ikke motoren starte lenger fordi den ikke var kompatibel med de nye setene. Samt at alle varsellampene på dashbordet ville bli byttet ut med en eneste lampe som het "Generell bilfeil". Da måtte du gå ut av bilen, sette deg inn igjen og starte bilen på nytt. Hahaha, det føles hvertfall sånn ut nå ja! Hvilken liten ting har de eller jeg endret, slik at absolutt ingenting fungerer?
Gjest gjest17 Skrevet 9. juni 2013 #17 Skrevet 9. juni 2013 Det er ikke for den nyeste. Det er for den første versjonen etter min - altså nesten like gammel. Kan ikke hoppe rett til den nyeste, så vidt jeg har forstått. Ja, det stemmer. Tror du må oppgradere til 10.6 først og deretter til nyeste versjon. Men det blir jo som å oppgradere fra Windows XP til Windows 8. Må vel sjekke om maskinvaren er kompatibel også. Har du noe annet du kan bruke å logge deg inn med i nettbanken? Type nettbrett eller lignende? :-)
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #18 Skrevet 9. juni 2013 Har du Sparebank1? Har opplevd flere ganger at jeg ikke får opp feltet for å skrive inn passord, samt fått beskjed om å oppdatere Java selv om jeg har nyeste versjon. Anonymous poster hash: 1e55d...0c7 1
Chloe- Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 9. juni 2013 Har du Sparebank1? Har opplevd flere ganger at jeg ikke får opp feltet for å skrive inn passord, samt fått beskjed om å oppdatere Java selv om jeg har nyeste versjon.Anonymous poster hash: 1e55d...0c7 Ja! Funnet en løsning?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #20 Skrevet 9. juni 2013 Nei, dessverre. Spesielt det med Javaen irriterer meg, nettbanken gir meg beskjed om at jeg ikke får logget inn på grunn av utdatert Java, men når jeg trykker på oppdater gir Java meg beskjed om at jeg allerede har den nyeste versjonen. Har "alltid" hatt problemer med begge deler, så regner med det er en svakhet/feil i systemet. Anonymous poster hash: 1e55d...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå