AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 jeg og broren min bor sammen, i leiligheten til pappa, pappa bor hos kjæresten sin. broren min er snart 30, problemet er at han er LAT . han vasker kun gulvet med en sånn mopp ting, og selv om det er fint at han gjør noe, så hjelper det jo ikke når det ikke blir reint og jeg må ta over etterpå. når han vasker opp i oppvaskmaskinen så setter han det bare inni skapet uten og se om det er blitt reint, har funnet glass som var helt brune av oboy pulver. han tar klærne mine ut av marskina og legger dem på gulvet når dem er våte, har funnet flere av mine klær ødelagt, han vasker bare klær uten og se om hva det er, hans undertøy med mine gensere på 40grader, og mine ullgensere på 60grader, han trekker ikke alltid ned i do når han har pissa, det stinker på dass. det står ofte glass, talerkener og masse utover stua og kjøkkenet, jeg har begynt og bare ha det på rommet, fordi det ække vits og bære det opp på kjøkkenet lengere, skal han kaste søpla går han igjennom det før det kastes, for og se hva jeg kaster, før pleide jeg og gå ut i søpla når han var på jobb, eller ute, men nå har han merka at det blir kasta søppel feil, så han går ut og sorterer søpla, og vi bor i rekkehus, så vi deler søpledunk med mange. har sagt i fra til pappa, og at det må bli en slutt på det, men pappa sier at jeg bare kan sitte i en annen etasje, er ikke mulig og ha besøk der, men enda har broren min masse besøk, noe jeg syns er flaut, fordi det gir jo et rykte på oss. han har 0 oversikt over økonomi, han hadde masse gjeld og måtte nesten i fengsel for det, så jeg betalte det, det var mellom 15000-20000 (vil ikke si summen) men dette var 2 år siden, og han har betalt tilbake 500kr, , han sier han skal betale tilbake, men hver gang han har penger, så kjøper han masse tull, gaver til sønnen til venninna, mat til kompiser, og masse piss. og han snakker om og pusse opp leiligheten, han har ikke jobb så han har kun intekt fra nav. jeg blir litt frustrert når han går og kjøper en tlf til 4000kr, når han kunne gitt meg penge som avdrag. har lyst og flytte ut, men jeg har ikke penger til det, jeg er under 20 år noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 88a4e...9a7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 han rota også bort posten min, så regninga som var på 600 kom på 900, Anonymous poster hash: 88a4e...9a7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Hvordan greide du å betale gjelden til broren din om du bor hjemme og ikke har råd til å flytte ut engang? Anonymous poster hash: 7e95c...379 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 fordi jeg hadde pengene før , men ga noe av det til han, koster litt med et hus, får ikke noe hus eller lån med 20000kr;) Anonymous poster hash: 88a4e...9a7
The Kitten Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Du kan da virkelig begynne å studere (om du ikke alt gjør det) ta opp studielån, ta en liten ekstrajobb og flytte på hybel. Så kan broren din leve i sitt eget rot.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 fordi jeg hadde pengene før , men ga noe av det til han, koster litt med et hus, får ikke noe hus eller lån med 20000kr;) Anonymous poster hash: 88a4e...9a7 Mange unge flytter ut lenge før de har nok penger til eget hus eller leilighet. Å forvente å få bo hos foreldre inntil det skjer synes jeg er en bortskjemt holdning. Du forventer vel ikke seriøst at du skal ha råd til å kjøpe eget hus før du noensinne flytter hjemmefra? Du kan da leie et sted i mens. Vet ikke om du har jobb eller studerer eller hva du gjør. Men noe tak må du faktisk gjøre selv også hvis du ønsker å forbedre dine levevilkår. Anonymous poster hash: 7e95c...379
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Hvor gammel er du? Synes det høres veldig spesielt ut med et voksent søskenpar som bor i pappas betalte leilighet. Anonymous poster hash: 7e95c...379
Gjest Murica Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Mange unge flytter ut lenge før de har nok penger til eget hus eller leilighet. Å forvente å få bo hos foreldre inntil det skjer synes jeg er en bortskjemt holdning. Du forventer vel ikke seriøst at du skal ha råd til å kjøpe eget hus før du noensinne flytter hjemmefra? Du kan da leie et sted i mens. Vet ikke om du har jobb eller studerer eller hva du gjør. Men noe tak må du faktisk gjøre selv også hvis du ønsker å forbedre dine levevilkår. Anonymous poster hash: 7e95c...379 Om man har mulighet til å bo gratis mens man sparer så er vel det flott? Det er dyrt å kjøpe bolig, og å få hvilken som helst fordel er jo ett pluss.
Greengrass Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Hvor gammel er du? Synes det høres veldig spesielt ut med et voksent søskenpar som bor i pappas betalte leilighet. Anonymous poster hash: 7e95c...379 Hun skriver jo at hun er under 20. Synes ikke det er spesielt at TS bor i pappas leilighet, men at sønnen på snart 30 fortsatt bor der er litt mindre forståelig. På tide å stå på egne ben da, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå