AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #41 Skrevet 12. juni 2013 Jeg ser ikke noe problem med å såkalt snoke på den man lever i sammen med. Da kan man nemlig ikke regne med å ha noe hemmelig privatliv. Det stemmer vel ikke helt. Et hemmelig privatliv har vi alle enten vi liker det eller ikke. Noen kaller det et alter-ego, mens andre en magefølelse kanskje. Men det er jo en litt suspekt intensjon bak dette behovet for å såkalt snoke på den man lever sammen med. Det bør være en veldig god grunn for å iverksette et mønster som dette, tenker jeg. Anonymous poster hash: c89e1...35e
loffen Skrevet 12. juni 2013 #42 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har ofte tlf på lydløs, tar den ofte med på badet, på trening, slår den av om natta, legger fremsiden ned, har kode på den.. osv. Men jeg er ikke utro for det! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #43 Skrevet 12. juni 2013 Gode nok grunner dette. Men det om det skjer på eget initiativ, er det ikke spesielt bra. Anonymous poster hash: c89e1...35e
Steinar40 Skrevet 12. juni 2013 #44 Skrevet 12. juni 2013 Det stemmer vel ikke helt. Et hemmelig privatliv har vi alle enten vi liker det eller ikke. Noen kaller det et alter-ego, mens andre en magefølelse kanskje. Men det er jo en litt suspekt intensjon bak dette behovet for å såkalt snoke på den man lever sammen med. Det bør være en veldig god grunn for å iverksette et mønster som dette, tenker jeg. Anonymous poster hash: c89e1...35e Hvis man ikke følger med på partnerens oppførsel så er man rimelig dum i mine øyne. 2
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #45 Skrevet 12. juni 2013 Jeg ser ikke noe problem med å såkalt snoke på den man lever i sammen med. Da kan man nemlig ikke regne med å ha noe hemmelig privatliv. Ikke overraskende fra deg, i og med at du neppe har respekt for privatlivet til en partners venner. Håper bare du advarer om dette om du eventuelt går inn i et forhold, før du tråkker over andres grenser.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #46 Skrevet 12. juni 2013 Hvis man ikke følger med på partnerens oppførsel så er man rimelig dum i mine øyne. Har du kjørt en bil noen gang? Man følger jo med på veien, men med mindre det skjer noe uforutsigbart, trenger man ikke å være så veldig mistenksom hele tiden. Anonymous poster hash: c89e1...35e 1
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #47 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Ikke overraskende fra deg, i og med at du neppe har respekt for privatlivet til en partners venner. Håper bare du advarer om dette om du eventuelt går inn i et forhold, før du tråkker over andres grenser. Jeg har respekt på den måten at jeg aldri forteller noe videre til uvedkommende. Og ikke trenger jeg å vite noen personlige detaljer om en eventuell partners venner heller. Jeg trenger bare å vite det som er nødvendig med denne eventuelle partneren. Endret 13. juni 2013 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #48 Skrevet 13. juni 2013 Har du kjørt en bil noen gang? Man følger jo med på veien, men med mindre det skjer noe uforutsigbart, trenger man ikke å være så veldig mistenksom hele tiden. Anonymous poster hash: c89e1...35e Jeg kjører stort sett bil hver dag. Og det vil aldri være dumt å forvente hva som helst når som helst. Selv om man dessverre ikke orker det hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #49 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har respekt på den måten at jeg aldri forteller noe videre til uvedkommende. Og ikke trenger jeg å vite noen personlige detaljer om en eventuell partners venner heller. Jeg trenger bare å vite det som er nødvendig med denne eventuelle partneren. Nei, du trenger det ikke, men om du snoker rundt på meldinger på facebook og telefon er det fort gjort å få vite mer enn du har rett på eller interesse av.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #50 Skrevet 13. juni 2013 Nei, du trenger det ikke, men om du snoker rundt på meldinger på facebook og telefon er det fort gjort å få vite mer enn du har rett på eller interesse av. Men i mitt tilfelle hadde det ikke spilt noen rolle for andre, ettersom jeg aldri forteller noe videre uansett.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #51 Skrevet 13. juni 2013 Men i mitt tilfelle hadde det ikke spilt noen rolle for andre, ettersom jeg aldri forteller noe videre uansett. Du ser ikke den at problemet kan være at du vet ting du ikke har noe med å gjøre, ikke at "alle andre får vite"?
Gjest Mann, 41år Skrevet 13. juni 2013 #52 Skrevet 13. juni 2013 Det er synd alle tykke kvinner skal være så bitre. Ikke vær så sjalu på dine slanke medsøstre, bare fordi de er vakrere enn deg.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #53 Skrevet 13. juni 2013 Du ser ikke den at problemet kan være at du vet ting du ikke har noe med å gjøre, ikke at "alle andre får vite"? Tja, er det noe negativt så kan jeg selvfølgelig få en dårlig innstilling til vedkommende. Det er sant.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #54 Skrevet 13. juni 2013 Tja, er det noe negativt så kan jeg selvfølgelig få en dårlig innstilling til vedkommende. Det er sant. Et tenkt eksempel: Om noen forteller ting videre du har sagt til andre. Vedkommende vet at dette er noen som holder ting for seg selv, og det ikke kommer videre. Er det da greit å fortelle om psykiske problemer du har, ereksjonssvikt, plagsomme utslett på diverse kroppsdeler osv? Det kommer jo ikke videre til noen andre.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #55 Skrevet 13. juni 2013 Et tenkt eksempel: Om noen forteller ting videre du har sagt til andre. Vedkommende vet at dette er noen som holder ting for seg selv, og det ikke kommer videre. Er det da greit å fortelle om psykiske problemer du har, ereksjonssvikt, plagsomme utslett på diverse kroppsdeler osv? Det kommer jo ikke videre til noen andre. Det er ikke greit å fortelle detaljer sagt i fortrolighet til uvedkommende, nei. Men her snakker vi om at jeg f.eks snoka og leste noe som jeg egentlig ikke skulle lest. Jeg ville bare vite hva dama driver med. Resten av informasjonen er uinteressant for meg.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #56 Skrevet 13. juni 2013 Det er ikke greit å fortelle detaljer sagt i fortrolighet til uvedkommende, nei. Men her snakker vi om at jeg f.eks snoka og leste noe som jeg egentlig ikke skulle lest. Jeg ville bare vite hva dama driver med. Resten av informasjonen er uinteressant for meg. Ja, så hun hadde hatt sitt på det rene om det var du som hadde snoket. Det jeg vil frem til er at for personen det angår så kan problemet ofte være at du vet, ikke hvordan du vet.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #57 Skrevet 13. juni 2013 Ja, så hun hadde hatt sitt på det rene om det var du som hadde snoket. Det jeg vil frem til er at for personen det angår så kan problemet ofte være at du vet, ikke hvordan du vet. Joda, men hvis jeg snoka så hadde ingen visst om at jeg vet. Og da har man ikke vondt av det man ikke vet.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #58 Skrevet 13. juni 2013 Joda, men hvis jeg snoka så hadde ingen visst om at jeg vet. Og da har man ikke vondt av det man ikke vet. Jaja, med litt flaks snubler du over noe du konfronterer partner med, og blir anmeldt for invadering av privatlivets fred.
Steinar40 Skrevet 13. juni 2013 #59 Skrevet 13. juni 2013 Jaja, med litt flaks snubler du over noe du konfronterer partner med, og blir anmeldt for invadering av privatlivets fred. Det måtte da i såfall ha vært at hun var utro, og da tror jeg faktisk ikke at den anmeldelsen hadde møtt særlig stor velvilje hos myndighetene. Eller hva tror du? 1
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2013 #60 Skrevet 13. juni 2013 Det måtte da i såfall ha vært at hun var utro, og da tror jeg faktisk ikke at den anmeldelsen hadde møtt særlig stor velvilje hos myndighetene. Eller hva tror du? At en anmeldelse blir oversett i enkelte tilfeller gjør det ikke til et mindre lovbrudd. Men det var i utgangspunktet ikke det jeg tenkte på som kommer til å bite deg i skinka. Det er fullt mulig å oppdage snoking uten at noe blir avslørt. Krever litt teknisk innsikt, men det er en rekke ting som tilsvarer et opprevet brev i dataverdenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå