Hillary- Skrevet 11. april 2004 #1 Del Skrevet 11. april 2004 Noen som har en pastaoppskrift de har prøvd med hell? Helst til 1 - 2 personer fremfor mange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 11. april 2004 #2 Del Skrevet 11. april 2004 Er det selve pastaen du er ute etter? Hovedregelen når en skal lage pasta, er at en regner et egg og 100 gram durumhvete pr. person. I tillegg pleier jeg å bruke en klype salt (må nesten til) og en liiiiiiten slump olivenolje. Deigen skal være ganske hard, og må arbeides godt med for at den skal bli elastisk. Å kjøre den i flere omganger i maskin er ikke helt dumt, nei. Lykke til, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillary- Skrevet 11. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2004 Selve pastaen, ja.... Takk! Det tror jeg kanskje hjelper... Prøvde en oppskrift, og det ble litt mye egg, tror jeg...Da sitter det som en klump i magen... Ikke noe vann? Ellers så har jeg foreløpig ikke maskin, så jeg må bruke manuelle kraft... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 11. april 2004 #4 Del Skrevet 11. april 2004 Nei, jeg er ikke glad i å bruke vann, fuktigheten fra eggene skal egentlig være nok i seg selv, men det kan ta ganske lang tid for å få deigen elastisk. Det er derfor jeg liker å ha litt olivenolje i deigen, men absolutt ikke mye. For at deigen skal være enklere å arbeide med, kan du pakke den inn i plastfolie og legge den i kjøleskapet en stund. God knows why, men det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå