Hillary- Skrevet 11. april 2004 #1 Skrevet 11. april 2004 Noen som har en pastaoppskrift de har prøvd med hell? Helst til 1 - 2 personer fremfor mange...
Gjest Tristessa Skrevet 11. april 2004 #2 Skrevet 11. april 2004 Er det selve pastaen du er ute etter? Hovedregelen når en skal lage pasta, er at en regner et egg og 100 gram durumhvete pr. person. I tillegg pleier jeg å bruke en klype salt (må nesten til) og en liiiiiiten slump olivenolje. Deigen skal være ganske hard, og må arbeides godt med for at den skal bli elastisk. Å kjøre den i flere omganger i maskin er ikke helt dumt, nei. Lykke til, da!
Hillary- Skrevet 11. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2004 Selve pastaen, ja.... Takk! Det tror jeg kanskje hjelper... Prøvde en oppskrift, og det ble litt mye egg, tror jeg...Da sitter det som en klump i magen... Ikke noe vann? Ellers så har jeg foreløpig ikke maskin, så jeg må bruke manuelle kraft... :-)
Gjest Tristessa Skrevet 11. april 2004 #4 Skrevet 11. april 2004 Nei, jeg er ikke glad i å bruke vann, fuktigheten fra eggene skal egentlig være nok i seg selv, men det kan ta ganske lang tid for å få deigen elastisk. Det er derfor jeg liker å ha litt olivenolje i deigen, men absolutt ikke mye. For at deigen skal være enklere å arbeide med, kan du pakke den inn i plastfolie og legge den i kjøleskapet en stund. God knows why, men det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå