Gå til innhold

hvor mye kaffe må kjøpes inn?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

jeg drikker ikke kaffe selv, så vet ikke hvor mange kopper som beregnes pr pakke kaffe?

Noen som kan hjelpe? Hvor mange kaffeposer (til trakter) trenger man til ca 60 stk?

AnonymBruker
Skrevet

3 bør holde.

Anonymous poster hash: 7ec51...4dc
Skrevet

Kommer an på hvor mye du lager om gangen, og hvor mange gram kaffe du bruker til hver enkelt "runde" med trakting/ presskanne/ whatever.

Jeg kjøper kun 250 grams poser, og de holder til 20 kopper, men så brygger jeg bare en og en kopp om gangen da.

Ta med i beregningen at folk gjerne drikker mer enn bare én kopp også:)

Gjest lisha
Skrevet

Blir vel 1 liter pr trakter tenker jeg! Bår jeg trakter, bruker jeg ca 4 måleskjeer kaffe på en liter..

60 kopper bare til desserten, så regner jeg med alle tar en kopp til til kakene i hvert fall.. Noen tar kanskje en, andre tar tre.. Ikke godt å vite hvor mye kaffe den enkelte drikker..

180 kopper kanskje jeg må ha til?

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha mer enn 3 poser. Tror vi bruker 5-10 poser

Anonymous poster hash: 6210c...9b2
Gjest Kiara!
Skrevet

Himmel og hav. Jeg bruker 6skjeer når jeg trakter. .

Hos oss må vi trakte hele dagen. Har tenkt ti poser jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 62 gjester til konfirmasjon ifjor, kjøpte inn 5 pakker traktekaffe. Var vel litt over en pakke igjen, men så var det jo ikke alle som drakk kaffe.

Anonymous poster hash: 921a5...6a4
  • Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

Himmel og hav. Jeg bruker 6skjeer når jeg trakter. .

Hos oss må vi trakte hele dagen. Har tenkt ti poser jeg.

Kan hende jeg bruker litt lite, men ingen som ar turt å si noe i hvert fall :P var ei godt voksen dame som lærte meg det, når jeg begynte i første jobben min, så har jeg egentlig bare fulgt det siden!

10 poser høres sånn jeg hadde tenkt sånn ca.. Kjøper jeg så mange, så skal de i hvert fall være nok :)

Skrevet

28 poser kaffe til 80 gjester gikk det i min venninnes bryllup, lokalet sto for kaffe så var rett og slett den mengden gjestene ville ha.

Skrevet (endret)

Jeg har fått beskjed av han som drifter lokalet vi leier, om å kjøpe inn 4 kg kaffe til 75 gjester. Altså 16 kvartkilosposer. Det skulle være mer enn nok mente han.

Edit: jeg kan åpenbart ikke regne

Endret av cecilie85
Gjest lisha
Skrevet

Nå har Eurospar tilbud på Evergood kaffe, så det passet jo bra! :)

28kr for 500g! :) det er jo halv pris det :)

Så da kjøpte jeg 6 poser, og har da 3 kg kaffe! Det tror jeg holder rikelig :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Nå har Eurospar tilbud på Evergood kaffe, så det passet jo bra! :)

28kr for 500g! :) det er jo halv pris det :)

Så da kjøpte jeg 6 poser, og har da 3 kg kaffe! Det tror jeg holder rikelig :)

Eurospar som i en stor Spar butikk. Jeg finner ikke tilbudet, butikken ligger jo rett borti veien hjemme så like tilbud må man benytte seg av. :)

Skrevet

Vi beregner 2,5 kg kaffe på 52 gjester. Her er det mange kaffeglade samt at vi serverer kaffe&baileys i baren og da går det gjerne mye mer enn til vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Blir vel 1 liter pr trakter tenker jeg! Bår jeg trakter, bruker jeg ca 4 måleskjeer kaffe på en liter..

60 kopper bare til desserten, så regner jeg med alle tar en kopp til til kakene i hvert fall.. Noen tar kanskje en, andre tar tre.. Ikke godt å vite hvor mye kaffe den enkelte drikker..

180 kopper kanskje jeg må ha til?

Det anbefales å bruke 6 måleskjeer pr liter vann. :)

Anonymous poster hash: ddaf8...b97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...