AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Kan man bare overføre f.eks. 6.000 ekstra i kvartalet til Lånekassen uten å måtte gjøre noe/gi beskjed? Og hva med boliglån? Vårt trekkes automatisk hver måned, men er det noen måte å betale inn f.eks. 5-10.000 ekstra i måneden? Anonymous poster hash: 0d118...b8e
helenaa Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Hvis du har flytende rente, skulle det gå fint. Ved fastrente beregnes overkurs eller underkurs. Mulig bankene oppfører seg ulikt, men jeg har i alle fall bare betalt mer enn det som står på fakturaen.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Flere som vet? Anonymous poster hash: 0d118...b8e
Wolfmoon Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Hva mer vil du vite? Ja, du kan overføre til lånekassen med samme konto/kid-nummer, og så lenge du har flytende rente taper du ikke på det. Det samme gjelder boliglånet. Har du flytende rente, så kan du betale inn mer. Endret 10. juni 2013 av Wolfmoon
Pengebingen Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Og boligån kan du fint betale ekstra på også Bankene har gjerne en frist for når du må betale inn for at betalingen skal regnes som rent avdrag, noe som er lurt å forholde seg til, da målet er å få lånet lavere, ikke å betjene rentene (det gjør du med den vanlige betalingen). Les på nettbanken, eller kontakt banken, for å sjekke når du bør betale inn for at det går som avdrag. Ofte er det noe sånt som innen 10 dager før forfall eller noe sånt, tipper det kan variere, så du må sjekke med din bank. Pengebingen: Beregne effekten av ekstra innbetaling på lån.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Kan man bare overføre f.eks. 6.000 ekstra i kvartalet til Lånekassen uten å måtte gjøre noe/gi beskjed? Og hva med boliglån? Vårt trekkes automatisk hver måned, men er det noen måte å betale inn f.eks. 5-10.000 ekstra i måneden?Anonymous poster hash: 0d118...b8e Du bør prioritere boliglånet over lånekassen.Anonymous poster hash: 85c87...6c1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Fin link, pengebingen!! Anonymous poster hash: bfed2...13d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Jeg fikk kjeft av DNB når jeg betalte inn ekstra på billånet, jeg skjønte aldri hvorfor fordi de sa bare at det skal avtales med de først. Man bør alltid prioritere alt foran Studielånet, da det er alt for gunstig til å bli nedbetalt først. Anonymous poster hash: b3295...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå