Gå til innhold

Dere klesguruer: trenger litt hjelp med tilbehør!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i bryllup i sommer, og kommer til å ha en relativt stor mage pga graviditet. Siden jeg måtte slutte på noen medisiner ifm sv.skapet har jeg fått endel vann i kroppen + at brystene har vokst av en annen verden, så jeg har slitt med å finne en kjole som jeg både trives i og føler blir pen til min fasong. Etter mange butikker og timer med kjoleprøving, fant jeg en kjole som jeg følte jeg ble fin i.

http://www.ellos.dk/...zi-kjole/413132 (i grått)

Mulig endel vil synes den er ganske anonym og kjedelig, men den er finere i virkeligheten, og jeg tenkte med det rette tilbehøret vil den bli bra :smilbla:

Men jeg lurer på:

- jeg tror jeg trenger en bolero/sjal etc til å ha over skuldrene da det ikke er noe garanti for pent vær dit vi skal + at overarmene mine er noe pløsete for tiden pga vannet i kroppen. Hva bør jeg velge og hvilen farge?
- Den er litt pyntet under bysten - er det greit at jeg bruker smykker etc som pynter opp litt ekstra?
- hvilke strømper, eventuelt bare føtter?
- jeg gruer meg til å trå føttene ned i pensko, men akter å ha litt hæler når jeg skal bruke kjole, koste hva det koste vil :sur: Farge og type?

Tusen takk til de som orker å kikke og svare! Sist bryllup jeg deltok i var vårt eget, så føler meg litt lost i bryllupsklær :daane:

Anonymous poster hash: 7c3d2...3c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin kjole. Du kan jo freshe den litt opp med sko/veske/evt smykke i en litt knall farge. Og et sjal/bolero som matcher kjolen i farge. For eksempel.

Jeg synes det er lite som kan bli feil med en slik kjole :)

Skrevet

Du bør ikke ha smykke, men du kan ha armbånd og øredobber.

Det du tenker å eventuelt ha over kjolen, bør være mørkt (mørkere enn kjolen). Dersom det ikke blir svart, bør det ha samme farge som sko.

Skoene trenger ikke å ha så høye heler. Små heler kan være like fint :)

Hva med noe alà dette, bare med en cm eller to i hel i stedet for flatt?

e1c9j7.png

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener svart vil gå greit? Har bare fått endel tilbakemeldinger på at svart vil bli alt for "hardt", og at det ikke bli nok sommerlig for et sommerbryllup. Takk for tilbakemelding!

• Liker 1
Gjest Minelly
Skrevet

Dråpeformede diamantøredobber eller ordinære diamantøredobber ( fake diamater er selvsagt tillatt, jeg mistet min tredje diamantdobb for en uke siden, no more ekte for min del...!)

Smykke kan bli for mye ettersom kjolen går ganske langt opp på brystet.

I fht sjal/bolere ville jeg gått for en ren farge, enten svart, gammelrosa eller hvit/beige, med tilsvarende farge på skoene. Grå sko i samme nyanse kan også være pent, men da gjerne med noe form for mønster eller bling for å løse opp litt.

Jeg ville gått for en sand/ caramell farget strømpebukse, eller for å si det sånn ,en som er så nær din naturlige farge som mulig.

Veldig søt kjole forresten :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for enda et forslag! Ja, skal kjøre samme farge på sko/eventuelt bolero/sjal, men synes det er vanskelig å finne noe som passer. Enten blir det for "grovt" ift kjolen, eller så bommer det totalt på snittet.

Gjest lisha
Skrevet

syns det var en veldig søt kjole :)

Syns du godt kan ha den i svart også :) Men da ville jeg kanskje hatt en veske og sko i matchende farger, for å bryte litt :)

Jeg syns det hadde vært fint med noen litt store øredobber, et lite nøytralt smykke og et armbånd (i gull eller sølv) og så hatt veske og sko i f.eks rødt/rosa/blått!

Skrevet

Jeg tror det kunne blitt kult med en litt knall farge på tilbehøret, gjerne rosa om du kler det. Og ett sjal er ofte mer elegant enn en bolero;)

På grunn av pynten under bysten så hadde jeg nok valgt ett enkelt smykke og heller hatt litt større øredobber.

Jeg synes forøvrig at kjolen er veldig søt^_^

Skrevet

Så fin kjole! :)

Hvis det var meg, ville jeg hatt strømpebukse så nær min egen hudfarge som mulig. Er det virkelig varmt, ville jeg gått uten.

Av tilbehør, ville jeg også valgt et sjal i en litt sprek farge. Sjalet kan knutes på mange måter over skuldre, og jeg syntes dette ser penere ut enn en bolero. Orange er jo rålekkert til grått. :)

Tilbehør, ville jeg som noen over her, valgt øredobber og armbånd, fremfor smykke i halsen. Strassstener, gjerne med litt heng nedover på øredobbene. Flatterende ettersom det gir lengde på halsen.

Det finnes faktisk ganske mye sko rundtom nå, men lav hel. Mye mer enn tidligere. På grunn av vann i bena og sånt, ville jeg tenkt mer på komfort enn på utseendet på disse. Alt er vel bedre enn noen som skal ha heler, men ender opp med dem i handa utpå kvelden når bena begynenr å bli såre ;)

Selv har jeg disse: http://www.eurosko.no/sko/12698/chilli.html . Lav hel, gode å gå i , og beige sko forlenger bena dine. Med en beige clutch til er du klar for verden!:)

Skrevet

Om du kler det ville jeg kombinert med rosa eller gult, men sort er alltid trygt da. Støtter de som sier armbånd og øredobber, en kul veske kan også pynte opp mye.

Skrevet (endret)

Jeg ville også unngått smykke, men heller gått for øredobber og evt. armbånd. Jeg tror sort vil gjøre helhetsinntrykket "tyngre", og ville nok heller ha valgt å kombinere med en dus/gammelrosa/beigelignende farge på sjal/bolero.

Edit: skrivefeil.

Endret av Teta
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat samme kjole. Brukte den i går, og da stylet jeg den med store øredobber i syring og sølv, syrinfarget sjal, og enkle grå ballerinasko, og sølvarmbånd. Hadde håret løst med store, "tilfeldige" krøller. Jeg prøvde med smykke også, men det ble rett og slett for mye.

Anonymous poster hash: 1cb92...7ea
AnonymBruker
Skrevet

Takk for flotte råd, jeg har fått mange supre "bilder" i hodet på hvordan jeg kan gjøre dette! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...