Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret gjest
Skrevet

Hei,

Jeg er vanligvis fast bruker, men velger aa vaere anonym i dette tilfellet. Er saa forvirret og sliter skikkelig for tiden, og kunne trengt noen gode raad. Her er situasjonen min i et notte-skall:

For 4 aar siden var jeg sammen med en super mann. Forholdet vaart ble desverre kort, da jeg "ble nodt" til a reise til USA for aa fullfore en utdannelse. Vi var sammen i ca 7-8 maaneder for jeg reiste med avtalen oss imellom at jeg skulle komme hjem i ferier i lopet av de 2 aarene utdannelsen varte....Vi planla en fremtid sammen.

Saa reiste jeg da, og dagene og ukene gikk. Jeg var saa langt borte, og etter hvert ble ting hjemme i Norge fjernt og til slutt "glemt." Jeg valgte etter noen maaneder aa kutte kontakten med gutten min hjemme i Norge.

Jeg ble vaerende i USA i 3 aar, og kom hjem til Norge for 2 maaneder siden. I lopet av tiden i USA motte jeg en amerikaner og flyttet sammen med han. Det hele endte med at vi giftet oss, og naa i ettertid maa jeg vel innromme at det var lite planlagt og gjennomtenkt. Vi giftet oss vel mest for at jeg skulle faa bli i USA lenger, og at han kunne bli med meg hjem til Norge uten problem.

Vel, naa sitter jeg her med nesa i postkassen. I de 2 maanedene etter at jeg kom hjem har jeg kun tenkt paa min gamle kjaereste. Jeg holder paa aa miste forstanden. Det er som om de 3 aarene i USA er blitt helt borte. Jeg kom hjem igjen til en verden og situasjon der alt var som for jeg reiste. Naa sitter jeg her, arbeidsledig og blakk med en amerikansk mann som ikke snakker norsk og som folgelig ikke har rett til aa jobbe her enda. Han har kommet hit med et stort flyttelass. Jeg er da glad i han, men det er nok mye galt. Vi har ikke hatt sex paa flere maaneder, og alt jeg kan tenke paa, er min kjaereste, som jeg forlot den gangen for 3 aar siden.........

Huff, for et rot. Jeg setter pris paa at dere i det hele tatt giddet aa lese dette. Kan vel til slutt nevne at jeg er snart 30, saa jeg er ikke en forvirret tenaaring lenger heller. Setter veldig stor pris paa svar.

Hilsen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da....

Du skriver at "alt var som før" da du kom hjem.

Det er ikke bare at de gode minnene blusser opp igjen da ?

Prøv å tenk på at du valgte å kutte kontakten med gutten din hjemme i Norge den gangen...var sikkert av en grunn det også.

Gi det litt tid du. Tar tid å omstille seg og tilpasse seg etter en lang periode hjemmefra.

:klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobb med å holde fokus på mannen din. Gå på museer sammen stell til for hverandre og legg tilrette tid der dere står i fokus.

På den måten vil du kanskje lettere holde tankene dine vekke fra din gamle kjæreste.

Husk at mannen din sikkert også sliter med å komme inn i ditt "gamle" miljø. Som en mann ville jeg følt det sårt at jeg ikke kunne forsørge familien min.

Han har sikkert mange vonde følelser rundt dette som det er viktig at dere snakker om, og hvis du virkelig er glad i ham må du gi ham forsikringer om at han har all din støtte i de problemene han har.

Da vil nok også samlivet deres ordne seg bare du er tålmodig. Det at han ikke snakker norsk enda gjør at han kan føle seg enda mer utilstrekkelig og utenfor når dere i din gamle vennekrets faller for fristelsen til bare å snakke norsk.

En mann som sliter med selvrespekten sliter også i senga, og med å vise gode følelser overfor deg.

Gjest forvirret gjest
Skrevet

Takk for at dere gidda aa lese gjennom dette rotet. Jeg setter veldig stor pris paa det!

:-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære deg! :kose:

Dere har giftet dere! :bryllup:

Ikke ta lett på det. Kjemp mot dine egne destruktive krefter, og motiver deg selv til å bli sterk nok og selvdisiplinert nok til å bringe degselv og din ektemann gjennom denne krisen.

Jeg har selv vært i dine sko, på en måte. Det ble slutt mellom meg og kjæresten, nettopp pga at den ene part reiste utenlands i forbindelse med studier. I etterkant, i en periode i livet hvor ikke alt er ideelt, er det så lett å tenke tilbake på det som var, og da bare huske det som var fint. men nå må du stole på deg selv, og de avgjørelser du har tatt. Denne eks-en din gjorde ikke mer inntrykk på deg, enn at du klarte å reise fra ham til fordel for studier i utlandet. Og etter bare et par måneder, var alt "glemt" som du skriver, og

du gjorde det slutt med ham. Stol på deg selv, og denne avgjørelsen....tenk tilbake på hva det var som fikk deg til å velge bort eks-en din.

Fokuser så oppmerksomheten din mot ektemannen din. Tenk tilbake på de fine minnene, på de fine trekkene ved denne mannen som gjorde at du falt for ham. Se på gamle bilder, etc for å friske opp hukomelsen. Han har reist ifra landet sitt, familien sin og alle vennene sine, hele hans kultur har han lagt bak seg for å være sammen med deg. Dette er et stort skritt å ta. En dristig avgjørelse. Han skal nå læres seg et nytt, vanskelig språk. Han har ingen jobb her. Ingen omgangskrets, ingen familie. DU er hans eneste grunnmur i dette landet. Ikke svikt ham.

Sett deg ned alene og skriv en kontrakt med deg selv. Gi deg selv et halvt år hvor du skal kjempe tappert og innbitt for ditt ekteskap. I løpet av disse 6 månedene får du ikke lov til å tenke på ekser, eller på å gjøre det slutt med mannen din, eller noen andre destruktive tanker. Du skal legge strategier som bare Kvinner med stor K kan klare; for å vinne tilbake din manns gunst. Du skjønner, når du bare tar initiativet, og ikke gir deg, så kommer mannen din til å bli så takknemlig og tryggere på deg og kjærligheten. Og en lykkelig, trygg, forelsket mann, det er en mann som vil gjøre deg lykkelig. bare vent å se!

(Og om all din smiger, taktikk, "manipulering", flørting, kjærlige gester og gode handlinger ikke bærer frukt; ja, så kan du se tilbake og oppriktig si at du virkelig gjorde ditt beste og forsøkte alt, før det ble slutt. )

Jeg foreslår at du lar alle de kløktige kvinner her på kvinneguiden hjelpe deg med motivasjon og ideer til hvordan du kan redde ekteskapet ditt: (oppfordring!)

Mine ideer, på strak arm:

- lag "stearinlys midager med stek og servietter og lekker dessert, du vet; hele pakka. Overrask med dette i hverdagene, midt i uken.

- Bruk penger på ham. Kjøp ham gaver, lekkert innpakket, og gi ham dem i hverdagen, uten noen spesiell foranledning. Eks: klær, vin, et innrammet bilde av dere to ved en lykkelig anledning, velvære produkter, playstation.....poenget er å overøse ham med oppmerksomhet så ham blir helt flau og matt og....litt betatt :wink:

-Fyll huset med friske blomster! I vaser rundt omkring...det er vårlig og romantisk og vil hjelpe deg å minne deg på prosjektet ditt.

-Spander restaurant besøk på ham midt i uken

-Ring ham opp flere ganger daglig fra jobben, bare for å høre hvordan han har det...

-Tren sammen! Gå lange kveldsturer, jogg sammen, spill badminton....et eller annet som krever kropper i bevegelse...(det blir fort litt sexy)

-Pynt deg så ham merker det. Ikke vask sminken av om kvelden, behold den på. Behold også de fine klærne på hjemme... :wink:

-Dra ham med deg ut, så han ikke føler seg så isolert (som han sikkert gjør, i et fremmed land) Museum, kino, natur, shopping, cafe....etc

-Hjelp ham å lære norsk....invester tid i dette. Lag kasetter der du tar opp din egen stemme som leser opp gloser etc, som han kan høre på når du ikke er hjemme. Hør ham i "lekser" (min mor er fra amerika, og pappa gjorde dette for/med henne da hun kom til norge, og de snakker fremdeles om dette som en romantisk/morsom ting de gjorde sammen....)

Lykke til! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...