AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hei dere! Jeg er ei jente på 22 år. er 1.75 høy å veier 101 kg. Ønsker å gå ned 25 kilo. Har tidligere prøvd meg på forskjellige metoder, blant annet ketolysekuren. Ja den er effektiv, men er det rette måten? Ønsker jo ikke å gå opp igjen når jeg har nådd matchvekten. Om jeg heller satser på sunn kalorifattig mat, går man veldig sakte ned da? Jeg hater å se at ting gå så sakte. Så skal jeg bare hive meg på lavkarbo igjen? Jeg er utrolig lei av å være overvektig, babykiloene gikk visst ikke av så fort som jeg trodde. Anonymous poster hash: 3672d...7c2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 jeg har bare begynt å trene og spise fornuftig, ingen gotterier eller lignende. jeg drikker ikke alkohol. jeg spiser mye fisk,kylling,grønnsaker. drikker frukt/bær/grønnsakes smoothie til frokost. stopper når jeg er mett. drikker mye vann. jeg har gått ned 22 kilo på under et år. Anonymous poster hash: 2b902...caa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Du kan aldri gå tilbake til det kostholdet du har nå, da vil du selvsgt gå opp i vekt igjen. Det du må gjøre er å finne deg en sunn livsstil du kan leve med resten av livet. For noen er dette lavkarbo, for andre er det lavfett. Anonymous poster hash: 3a350...7a2 1
Gjest Galactica Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Du kan aldri gå tilbake til det kostholdet du har nå, da vil du selvsgt gå opp i vekt igjen. Det du må gjøre er å finne deg en sunn livsstil du kan leve med resten av livet. For noen er dette lavkarbo, for andre er det lavfett. Anonymous poster hash: 3a350...7a2 Her ligger faktisk nøkkelen til varig vektnedgang. Man kan ikke gå tilbake til det kostholdet man har nå, man må legge om livsstilen. Og det beste man kan gjøre er å ha et langvarig perspektiv på nedgangen, og ikke rase ned i vekt på kort tid.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skal ned ca. like mye som deg, og for meg er lavkarbo et naturlig valg, fordi jeg synes slik mat er mer spennende og smakfull enn lavfett-mat. Jeg føler meg også mettere lenger, og har ikke søtsug. For meg trigger karbohydrater søtsug, så når jeg unngår for mye karbohydrater, slipper jeg dette. Du trenger ikke spise ekstremt lavkarbo/høy fett (LCHF) for å gå ned i vekt. Ikke tenk kur, tenk livsstil. Og pass på å bevege deg 7 timer per uke (i gj.snitt 1 time hver dag). Har du travle dager, så kan du ta det meste i helgen. Gå i motbakker og få pulsen skikkelig opp. Anonymous poster hash: b7f5b...197
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har gått ned 15 kilo og har lyst til å gå ned ca 15 til. Det har ikke gått fort, men med varige endringer er det mye lettere å vedlikeholde vekta, som de to over her nevner. Jeg hadde som mål å gå ned 15 kilo først, og jeg har ikke gått ned noe særlig mer de siste tre månedene, men jeg har ikke gått opp heller, noe jeg synes er bra! Jeg bruker myfitnesspal til å logge mat og trening. Jeg er ikke helt slavisk alltid, men etter flere måneder med bruk av appen vet jeg nå ca kalorier i nesten alt jeg spiser, og det er sånn jeg har klart å vedlikeholde. Nå som jeg starter på'n igjen skal jeg begynne å logge maten min. I tillegg til å passe på kalorier prøver jeg også å spise mindre karbohydrater. Ikke lavkarbo, men jeg prøver å få mest kalorier fra proteiner og fett, fordi det er bedre for metthetsfølelsen. Det går ikke raskt, men jeg tror på uttrykket "slow and steady wins the race", så dersom du gjør det sakte, trenger du aldri gjøre det igjen. Har en venninne som begynte slankingen samtidig som meg, men hun begynte på lavkarbo, og vi gikk ned ca like mye, henne noe raskere enn meg, men hun begynte å spise "normalt" igjen når hun hadde gått ned ca 15 kilo, og raste opp igjen. Jeg derimot har lagd varige kostholdsendringer. Anonymous poster hash: e28ed...981
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har gått ned 15 kilo og har lyst til å gå ned ca 15 til. Det har ikke gått fort, men med varige endringer er det mye lettere å vedlikeholde vekta, som de to over her nevner. Jeg hadde som mål å gå ned 15 kilo først, og jeg har ikke gått ned noe særlig mer de siste tre månedene, men jeg har ikke gått opp heller, noe jeg synes er bra! Jeg bruker myfitnesspal til å logge mat og trening. Jeg er ikke helt slavisk alltid, men etter flere måneder med bruk av appen vet jeg nå ca kalorier i nesten alt jeg spiser, og det er sånn jeg har klart å vedlikeholde. Nå som jeg starter på'n igjen skal jeg begynne å logge maten min. I tillegg til å passe på kalorier prøver jeg også å spise mindre karbohydrater. Ikke lavkarbo, men jeg prøver å få mest kalorier fra proteiner og fett, fordi det er bedre for metthetsfølelsen. Det går ikke raskt, men jeg tror på uttrykket "slow and steady wins the race", så dersom du gjør det sakte, trenger du aldri gjøre det igjen. Har en venninne som begynte slankingen samtidig som meg, men hun begynte på lavkarbo, og vi gikk ned ca like mye, henne noe raskere enn meg, men hun begynte å spise "normalt" igjen når hun hadde gått ned ca 15 kilo, og raste opp igjen. Jeg derimot har lagd varige kostholdsendringer. Anonymous poster hash: e28ed...981 Hva spiste du til feks frokost og lunsj da? er det jeg synes er vanskeligst. Da jeg gikk på ketolyse spiste jeg eggerøre/omelett, med bacon og broccolimos til frokost hver dag. Ble ganske lei.. Anonymous poster hash: 3672d...7c2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Hva spiste du til feks frokost og lunsj da? er det jeg synes er vanskeligst. Da jeg gikk på ketolyse spiste jeg eggerøre/omelett, med bacon og broccolimos til frokost hver dag. Ble ganske lei.. Anonymous poster hash: 3672d...7c2 Nå er jeg ikke et menneske som kan spise masse frokost, er som regel ikke så veldig sulten. Ble enten knekkebrød med magert pålegg, eller youghurt med enten friske bær og/eller musli. Anonymous poster hash: e28ed...981
Kira-delta Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Hei! Vil bare fortelle om lillesøsteren min på 22år. I august 2012 ble hun medlem av et Grete Roede-kurs, og fra august 12 til Mai 13, har hun gått ned 30kg. Det går jo ut på at man skal kunne spise "normal mat", men bli bevisst på sunnere alternativer og litt mer dagligdags aktivitet. Jeg tror ikke man trenger et kurs for å gå ned i vekt, men hun har hatt godt utbytte av en veileder som motiverte og hjalp henne. For det var tøft for henne med strenge matkrav og stramme rammer, spesielt ved juletider og påske..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå