AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 lillegutt blir vanskligere og vanskligere å legge for hver kveld. Med en gang han legges i sengen så hylskriker han. Vi ender alltid med å bysse eller amme i søvn, men han roer seg aldri før en times tid eller to etter vi første gang legger han ned. _Føler vi gjør noe feil siden ting ikke blir bedre. MÅ han fortsatt bysses i søvn, eller kan vi nå prøve å la han finne søvnen selv? Da blir det nok en del gråting.... Han legger seg nå i 20-21 tiden, men sovner som sagt ikke før i 22-23 tiden. Siste lur er fram til ca 18. Anonymous poster hash: 93c2f...87a
Gjest Magdalene Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Dere skal ikke la han ligge og gråte når han bare er 3,5mnd. Han har jo akkurat kommet til denne verden stakkars. Hvorfor legger dere han i 20-tiden? Er det fordi han da virker trett selv, eller er det noe dere har bestemt? Jobben deres er å gjøre han trygg, og å hjelpe han slik at han klarer å sove. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 vi lar han ikke ligge og gråte, det er derfor vi bysser og ammer i søvn. Bare lurte på om vi kunne lære han å sovne selv, altså legge han ,ta han opp når han gråter, legge han ned når han er rolig osv osv. vi legger han i 20-21 tiden når han virker trøtt. ts Anonymous poster hash: 93c2f...87a
Stinelin Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Enig med Magdalene, ville aldri latt han gråte. Jeg har troa på å skape trygghet rundt leggesituasjonen, ikke gjøre dem mer usikre ved å la dem gråte. Hva med å prøve å legge han tidligere, og justere litt på siste hvilen? Når jeg tenker etter styrte vår baby dette helt selv da han var så liten, vi prøvde bare å les signalene så godt som mulig, legge til rette for søvn når han var trøtt (helst litt før), og å redusere ubehag så godt vi klarte. Tenk etter om det kan være noe som plager han? Prøvd å heve hodeenden på senga? Gutten vår sover bedre i litt "oppoverbakke" enn i helt flat seng. Jeg sliter med halsbrann, og å ligge helt flatt er fælt. Tenk om det er noe slikt som plager han, og hvordan det da vil føles å bli liggende hjelpeløs og gråte...
Stinelin Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 vi lar han ikke ligge og gråte, det er derfor vi bysser og ammer i søvn. Bare lurte på om vi kunne lære han å sovne selv, altså legge han ,ta han opp når han gråter, legge han ned når han er rolig osv osv. vi legger han i 20-21 tiden når han virker trøtt. ts Anonymous poster hash: 93c2f...87a Men du skriver at å lære han å finne søvnen selv antageligvis vil medføre endel gråting, og slike løsninger utgår ihvertfall for min del.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Noe tidlig å klare å finne søvnen selv. Noen barn finner fort en søvnrytme, andre bruker laaaaang tid på det. Babyer er som oss voksne, forskjellige, med forskjellige behov. Vet om barn som er nærmere ett år og fremdeles ikke har klart å finne sitt søvnmønster, noe som må være veldig slitsomt for foreldrene. Så hvis mor (antar at mor er hjemme nå) er trøtt, så sov når du kan på dagtid samtidig med barnet. Det kan ta tid å finne rytmer på alt fra stell til søvn mm noe som er helt normalt. Anonymous poster hash: 738d9...df7
Gjest RockOn Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Han er bare 3,5 måned, hvorfor stresser dere med dette nå?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 jeg mener da at vi ikke ammer eller bysser i søvn, men at vi bruker opp-ned og hysj metoden. ts Anonymous poster hash: 93c2f...87a
Stinelin Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Skjønner ikke helt hva du mener TS. Ammer/ bysser dere i søvn, men lurer på hvordan han skal klare å sovne på egenhånd? Eller fungerer det ikke å amme/bysse i søvn? Hysj-metoden kjenner jeg ikke til, selv om jeg ofte har drømt om at det hjalp å si hysj. Jeg ville "helt enkelt" gjort det som skulle til for at babyen ble fornøyd. Om det er byssing, amming, flasking, trilling, ligge i telt i hagen eller synge nattasanger baklengs med beina på nakken. 1
stella K Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Beklager litt rotete tekst... Vi gjør alt vi kan for å få han til å sove, bæring, byssing, , amming osv, men han sliter med å sovne. Lurer derfor på metoder for å få han t å sovne fortere på?? På dagen er det super enkelt å legge han, så hvorfor ikke på kvelden? ?:-(:-(
Tyggegummi Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Sikker på at han er klar for å legge seg når dere prøver da?
Stinelin Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Kanskje han bare ikke er klar for å sove nei. Skriker han mye da? Kanskje han har vondt i magen på kvelden? Uansett, det blir bedre. Hold ut!
Amarinda Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Det blir nok bedre etter hvert. Vår lille begynte å bli vanskeligere i den alderen også. JEg gikk vel litt med han i bæresjal og ammet han i søvn. Problemet var bare at han våknet hver gang vi la han ned. Til slutt endte vi opp med å bysse han i søvn. Holdt på med det i en måneds tid, før han plutselig aksepterte å sovne selv. Det går seg til.
stella K Skrevet 10. juni 2013 #15 Skrevet 10. juni 2013 ok takk for svar og hjelp. Hadde han sovnet ved puppen og sovet godt hadde det vært en ting, men han blir da så mett at han våkner igjen for å gulpe. Bysses han i søvn så våkner han også ofte opp for å bli bysset mer. Lurte bare på om det var andre ting vi kunne gjøre, men vi må vel bare holde ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå