Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har en liten gutt på 9mnd. De siste 2 dagene har han blitt veldig sår på rompen.

I dag fant jeg spor av blod! Jeg skifter bleie med ca 2 timers mellomrom og har smurt masse zink salve men det ser ut til og bli verre.

Noen som har opplevd dette? Noen tips til annen krem o.l??

Takk på forhånd

Anonymous poster hash: 70b95...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dj prøvd med potetmel i stedet?

Kanskje han reagerer på salven også?

Være uten bleie en stund, slik at sårene går lufttørke?

Skrevet

inotyol er bedre enn sink, er min erfaring

• Liker 4
Skrevet

Sinksalve har aldri funket på noen av mine jenter. Bepanthen er bra dersom det er litt sårt, inotyol om det er veldig sårt.

Skrevet

inotyol er bedre enn sink, er min erfaring

Definitivt. Og lufttørking.

• Liker 1
Skrevet

Her hadde barnet også en periode med så sår stump at det ble åpne sår av det. Vi ble anbefalt å bruke kun rent vann av legen, og da ga det seg ganske fort. Sett gutten i vasken og bad bort bæsjen, skift ellers hyppig bleie. Unngå å gni med klut eller håndkle, bruk hånden til å vaske med når du bader baken. Unngå våtservietter og annen såpe. Zink skal ikke i åpne sår.

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Zink skal ikke brukes i åpne sår, så når det blør må du bruke noe annet, f.eks. bepanthen som blir foreslått over her. La ham også være naken og lufttørke så mye som mulig.

Skrevet

+ vurder tøybleier?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Zink skal ikke brukes i åpne sår, så når det blør må du bruke noe annet, f.eks. bepanthen som blir foreslått over her. La ham også være naken og lufttørke så mye som mulig.

Jeg har latt han krype rundt naken meste parten av dagen i dag! At zink ikke skal i opne sår viste jeg faktisk ikke! Tusen takk

Går på apoteket i morgen og kjøper salvet. Kjenner jeg får vondt i mammahjerte av småtten

Ts

Skrevet

Kan kanskje også være lurt å ta en telefon til helsestasjon?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

+ vurder tøybleier?

Vil helst ikke bruke tøybleier, siden det vil bli mere styr med vask og jeg personlig synest ikke det er så hygenisk med tøybleier. jeg tror ikke dette er allergi, siden jeg har brukt samme merke siden fødselen og dette er første gang han har blitt så mye som rød på rompen.

Skrevet

Av zinksalvene syns jeg silulen er den beste, ellers er inotyol og bepanthen gode når det er skikkelig ille :)

Gjest RockOn
Skrevet

Har det gått over lang tid og ingen salve gir bedring så kan det ha kommet en soppinfeksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Har det gått over lang tid og ingen salve gir bedring så kan det ha kommet en soppinfeksjon.

Signerer denne.. Brukte daktacort morgen og kveld i en uke og da ble det borte. Det er reseptfritt på apoteket, men greit å få en lege til å se på det først da!

Anonymous poster hash: d193d...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Det beste på stumpen til jenta mi når hun er veldig sår er potetmel!

Anonymous poster hash: 1f1c6...03f
Skrevet

Har gutten forstopelse? Blod i bleia kan bli resultat av små sprekker i tærmoppningen.

Om det er bare bleieutslett som er så irritert at det blør så hjepler det med salve. vi var på helsestasjon og fikk anbefaling om Canesten. Den er reseptfri og kjøpes på apotekket.

AnonymBruker
Skrevet

Signerer denne.. Brukte daktacort morgen og kveld i en uke og da ble det borte. Det er reseptfritt på apoteket, men greit å få en lege til å se på det først da!

Anonymous poster hash: d193d...1bf

Tror ikke det er sopp siden det er væske og smått spor av blod, fra skinken. Kjøpte bepanthen som apoteket anbefalte. Har nok noe med de nye tennene som er kommet :)

Inotynol skal ikke på åpene sår!

Tusen takk for mange tips

Gjest Marmot
Skrevet

Sønnen min hadde også voldsomme sår, og jeg trodde ikke det var sopp jeg heller, men så prøvde jeg Canesten likevel fordi jeg ble litt desperat til slutt, og da gikk det over nesten med én gang. Så om det ikke fungerer med det du har kjøpt i dag, prøv med Canesten likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...