Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan oppfører kjæresten deres når han er deprimert? Jeg bor ikke med kjæresten min, og vi har ikke møtt hverandre på halvt år. Den eneste kontakten er over telefon og skype.

Og han har stengt meg ute totalt. Tar ikke kontakt, svarer kort når jeg skriver til han. Når jeg ringte han for 1 uke tilbake, sa han bare at han ikke var i humør til å snakke og la på.

Er dette normal oppførsel? Han har hatt problemer med stress relatert til studiet, og derfor er han deprimert. Og når jeg i dag prøvde å spørre om hvordan han vil jeg skal være i alt dette, sa han bare at han ikke vil diskutere med meg nå.

Jeg prøver å ikke mase. Men han virker totalt uinteressert i å holde kontakten. Jeg vil at han skal snakke med meg, og fortelle meg om problemene sine. Men han ignorerer meg totalt.

Er det normalt oppførsel fra gutten?

Jeg skal la han være i fred, jeg orker ikke å ta mer kontakt. Men dette gjør så vondt, for jeg vet ikke om det er pga av studiet eller om det er meg som er problemet. At han bare prøver å vri seg ut av forholdet på en "enkel" måte..

Vi har vært sammen i snart ett år.

Kan noen komme med råd? Jeg holder på å gå i veggen snart :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes holdninger i samfunnet som gjør at gutter blir nesten opdratt (gjerne ikke av foreldre, men av egenskapene som forventes av menn) til at vi ikke skal vise oss svak eller sårbar. Vi skal helst være tøff og sterk hele tiden og ikke syte. Jeg er fulstendig klar over at de fleste kvinner sier at de ønsker det motsatte, en som kan snakke og åpne seg på godt og vondt, men det virker som om mange lider av slike kommunikasjonsproblemer, spesielt når gutta har det vanskelig. Mange menn har en forestilling om at de ikke skal søke støtte og heller takle motgang for seg selv, og da barrikaderer de seg inne for å takle det vanskelige på egenhånd.

Det er selvsagt mulig at han prøver å vri seg ut av forholdet på den enkle måten ved å få deg til å miste interessen om han er ungående, men dette er vanskelig å vite. Jeg tror at "å lukke seg inne" når en føler seg stresset, deprimert eller svak er noe som er, om ikke normalt, vertfall vanlig hos menn. Jeg mener ikke at dette nødvendigvis er lurt og forsvarer ikke oppførselen til kjæresten din, men dette er vel kansje ett av omerådene vi gutta ofte kan være mer irrasjonelle/uforståelig en jentene.

Skrevet

Det finnes holdninger i samfunnet som gjør at gutter blir nesten opdratt (gjerne ikke av foreldre, men av egenskapene som forventes av menn) til at vi ikke skal vise oss svak eller sårbar. Vi skal helst være tøff og sterk hele tiden og ikke syte. Jeg er fulstendig klar over at de fleste kvinner sier at de ønsker det motsatte, en som kan snakke og åpne seg på godt og vondt, men det virker som om mange lider av slike kommunikasjonsproblemer, spesielt når gutta har det vanskelig. Mange menn har en forestilling om at de ikke skal søke støtte og heller takle motgang for seg selv, og da barrikaderer de seg inne for å takle det vanskelige på egenhånd.

Det er selvsagt mulig at han prøver å vri seg ut av forholdet på den enkle måten ved å få deg til å miste interessen om han er ungående, men dette er vanskelig å vite. Jeg tror at "å lukke seg inne" når en føler seg stresset, deprimert eller svak er noe som er, om ikke normalt, vertfall vanlig hos menn. Jeg mener ikke at dette nødvendigvis er lurt og forsvarer ikke oppførselen til kjæresten din, men dette er vel kansje ett av omerådene vi gutta ofte kan være mer irrasjonelle/uforståelig en jentene.

Takk for svar. Jeg tok ikke kontakt på 3 dager denne uken, og da sendte han melding og spurte hvordan det gikk. Men det er alt. Og i natt sendte han en melding med god natt, men da hadde jeg lagt meg.

Så han er ikke helt fjern. Men når jeg ber han om å åpne seg, og fortelle meg problemer, så blir han helt borte og svarer ikke meg.

Men hvis dette er normalt, så skal jeg la han være i fred. Så får han selv ta kontakt når han vil. Jeg orker ikke prøve å få noe ut av han mer. Han blir bare irritert og sier jeg overanalyserer og må slutte å tenke så mye....

Huff, jeg hater det når forholdet ikke er i orden :(

Gjest .-L-.
Skrevet

Har vært det 2 ganger i mitt. Er jeg deprimert vil jeg ikke være med folk, isolerer meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ferieflørt du fant i fjor sommer dette da, som du fortsatte med? Antar at han er fra et annet land, ettersom du ikke har truffet han på 6 mnd.

Anonymous poster hash: 236d0...747
Skrevet

Det er en ferieflørt du fant i fjor sommer dette da, som du fortsatte med? Antar at han er fra et annet land, ettersom du ikke har truffet han på 6 mnd.

Anonymous poster hash: 236d0...747

Nei, det er kjæresten min. Og vi studerer i 2 forskjellige land, og derfor har vi ikke hatt muligheten til å møtes.

Skrevet

Depresjon og sosial angst går ofte hånd i hånd. Føler man sterkt ubehag i sosiale situasjoner eller til og med bare ved tanken på sosiale situasjoner, så blir det til at man isolerer seg.

Tror ikke kjæresten din nødvendigvis liker dette, men det er en beskyttelses mekanisme det er vanskelig å bryte uten hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...