Mulancholy Skrevet 10. juni 2013 #41 Skrevet 10. juni 2013 Jo, det vil det. Og eg meiner håndkle looken ikkje vil vise midje. Så om du har smal midje og kjolen fremhever det så er du nok trygg.
Gjest Ahs Skrevet 10. juni 2013 #42 Skrevet 10. juni 2013 Men det kommer vel an på hvordan kjolen sitter ellers, om en rett avskjæring retter blikket mot midjen? Og på kroppen til den som bærer kjolen? Eller? På min kjole er det blonder, slik at avskjæringen har en ruglete kant av blonder (selv om skjæringen er rett så er altså ikke kanten mot kroppen rett, men blondete). For meg er det andre ting på en kjole som er verre enn rett avskjæring, feks at valkene tyter ut på ryggen, samt kjoler med asymmetrisk stropp (det har for meg lett for å bli feil), eller stropper som er for stramme og skjærer nedi huden. Synes heller ikke det er noe fint på kjoler hvor brystene blir spisse (kjolen er sydd slik, noen kjoler jeg prøvde var slik og det så merkelig ut).
Petalouda Skrevet 10. juni 2013 #43 Skrevet 10. juni 2013 Det kommer jo helt an på totalinntrykket så klart, det hele er jo en visuell opplevelse. Om kjolen har en blondekant, en brosje, noe bling, et bånd, hva som helst som bryter litt opp den pinnerette kanten hjelper det mye. Man kan gjøre mye med et smykke eller noe også, eller det kan være annen pynt på kjolen som tar vekk badehåndklelooken. Look, det var ikke meningen å disse noens kjolevalg eller noe, jeg håper ingen tror det 1
Gjest Ahs Skrevet 10. juni 2013 #44 Skrevet 10. juni 2013 Det kommer jo helt an på totalinntrykket så klart, det hele er jo en visuell opplevelse. Om kjolen har en blondekant, en brosje, noe bling, et bånd, hva som helst som bryter litt opp den pinnerette kanten hjelper det mye. Man kan gjøre mye med et smykke eller noe også, eller det kan være annen pynt på kjolen som tar vekk badehåndklelooken. Look, det var ikke meningen å disse noens kjolevalg eller noe, jeg håper ingen tror det Nei, nei:-) Hadde bare aldri tenkt på eller hørt om badehåndklelook før. Måtte se kjolen fra et nytt perspektiv;-)
CathFoto Skrevet 10. juni 2013 #45 Skrevet 10. juni 2013 Grunnen til at man ser mange med store pupper og armer som ikke kler stroppløse kjoler er ikke pga snittet, men fordi at om kjolen er dårlig tilpasset så vil det synes ekstra godt at den ikke sitter som den skal. Jeg synes ofte hjerteutringning er kjempeflott til de med store pupper, men om den er dårlig tilpasset vil det fort se vulgært ut. 3
panic-attack Skrevet 10. juni 2013 #46 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har begynt kjolejakten, og nå er jeg litt frustrert! (Nesten) alle kjoler jeg liker er uten stopper.....men hvordan skal de holde seg pent oppe da? Jeg syns alltid sånne ting sklir ned... I tillegg har jeg ganske store pupper, så jeg er avhengig av å kunne ha en skikkelig bh... Så jeg må jo ha kjole med stropper? Eller? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Alle ser jo så smashing ut i stroppeløse kjoler, jeg klarer bare ikke se for meg at det blir noe fint på meg.... Og jeg finner ingen pene son passer meg med stropper.... I tillegg har jeg mest lyst på kort (knelang) kjole, men det blir veldig dårlig mottatt av mamma og svigermor.... Frustrert! Håper noen av dere flotte kg dammer har noen kloke ord....Anonymous poster hash: 2194d...cea du kan jo sy på stropper på den ? jeg har fått det gjort på min, da jeg også er avhengig av å ha en og bh på! 1
Mulancholy Skrevet 11. juni 2013 #47 Skrevet 11. juni 2013 Det kommer jo helt an på totalinntrykket så klart, det hele er jo en visuell opplevelse. Om kjolen har en blondekant, en brosje, noe bling, et bånd, hva som helst som bryter litt opp den pinnerette kanten hjelper det mye. Man kan gjøre mye med et smykke eller noe også, eller det kan være annen pynt på kjolen som tar vekk badehåndklelooken. Look, det var ikke meningen å disse noens kjolevalg eller noe, jeg håper ingen tror det Tar det ikkje som dissing av kjolevalg i det heile tatt, da ingen kan vite noko om det uten å ha sett det. Syntes bare du var ganske påståelig. Det at rett skjæring funker på store pupper er i mitt tilfelle eit faktum. Eg seier ikkje at det funker på alle. Men nokon, husker ikkje kven, sa at ein måtte ha små pupper og være tynn for å kle det. Eg syntes at det kler timeglass og store pupper kanskje betre enn de med ein meir rett fasong. Da illusjonen som kan skapes av alle de andre alternativa, sweetheart, halter, v... Kan være med på å skape dynamikk og variasjon. Har ein mykje former naturlig vil kontrasten med rett skjæring gi ein fin balanse, på samme måte som sweetheart kan myke opp ein rektangulær kroppsform. Uansett er det einaste som gjelder for alle at ein ikkje veit kva ein kler før ein har sett det på
Petalouda Skrevet 11. juni 2013 #48 Skrevet 11. juni 2013 Uansett er det einaste som gjelder for alle at ein ikkje veit kva ein kler før ein har sett det på Der er vi iallefall helt enige Og så er det vel noe med at man kanskje har hengt seg opp i noe en eller annen gang, og nærmest på autopilot syns sånn igjen uten å tenke seg om neste gang man kan se noe som ligner ... Jeg vil bare si helt klart og tydelig at badehåndkle skjer like gjerne hos små som hos store, hos høye som hos lave og hos storbrystede som småbrystede (i mitt hode iallefall) - så det handler ikke om størrelse for meg altså
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #49 Skrevet 11. juni 2013 TS her -tusen takk for alle svar! Skal gjøre som dere sier og ta en tur i en salong eller to og bare prøve litt forskjellig! og har bestemt meg for å bare blåse i hva mamma og svigermor sier, og finne en kjole JEG syns er riktig! Så får det være det samme om den er kort eller lang! Anonymous poster hash: 2194d...cea 4
Petalouda Skrevet 11. juni 2013 #50 Skrevet 11. juni 2013 TS her -tusen takk for alle svar! Skal gjøre som dere sier og ta en tur i en salong eller to og bare prøve litt forskjellig! og har bestemt meg for å bare blåse i hva mamma og svigermor sier, og finne en kjole JEG syns er riktig! Så får det være det samme om den er kort eller lang! Anonymous poster hash: 2194d...cea DET er jenta si det
Arkivskap Skrevet 11. juni 2013 #51 Skrevet 11. juni 2013 Hm... Jeg hadde stroppeløs kjole. Er ganske kraftig og har store pupper. I tillegg disser det litt på armene. Likevel tør jeg påstå at jeg hadde rett type kjole til meg!
Gjest Mariahamm Skrevet 11. juni 2013 #52 Skrevet 11. juni 2013 Jeg synes at "alle" sier at svært få kler stroppeløs kjole, men de fleste bruder har det jo nå for tiden, og jeg har ikke sett mange som jeg synes ikke kler det faktisk! Spørs nok mye på tilpasning osv, men tror mange kan kle det hvis de finner riktig kjole
Gjest Kiara! Skrevet 11. juni 2013 #53 Skrevet 11. juni 2013 Jeg synes at "alle" sier at svært få kler stroppeløs kjole, men de fleste bruder har det jo nå for tiden, og jeg har ikke sett mange som jeg synes ikke kler det faktisk! Spørs nok mye på tilpasning osv, men tror mange kan kle det hvis de finner riktig kjole Fordi det er det som er i salongene stort sett. Stort sett alle bruder har også langt hår som er halvt oppsatt og halvt ned, det betyr ikke at alle kler det. Jeg føler det er en motsetning om hva som finnes i salongene og det de fleste av oss ønsker. Mulig bare det er en følelse jeg har. Ja til å bruke penger på god tilpassning der man unngår tønne/håndkle looken det tror jeg vi alle kan være enige om. 1
Petalouda Skrevet 11. juni 2013 #54 Skrevet 11. juni 2013 God tilpasning er alfa omega. Og så bør man tørre å gå litt utenfor boksen, man bør prøve litt annet enn baaare det man har sett for seg på forhånd.
Jolene Skrevet 11. juni 2013 #55 Skrevet 11. juni 2013 Veldig få ser smashing ut i stroppløse kjoler. De strammer på feil steder. Jeg har selv unngått det hele ved å få en kjole med et skikkelig understell dvs korsett som skal holde ting oppe, og stropper som ikke har annen funksjon enn at jeg ikke skal føle meg naken, og litt mer spennende som brud. Du kan helt sikkert legge til stropper du også hvis du vil. Veldig enig med deg, og synes din løsning høres super ut!
Gjest Kiara! Skrevet 11. juni 2013 #56 Skrevet 11. juni 2013 Veldig enig med deg, og synes din løsning høres super ut! Tusen takk! Vet du har peiling på slike ting så det setter jeg veldig pris på at du sier. Som syersken sa til meg med min frodige kropp - skuldrene dine er fine, armene dine vil vi skjule. Offshoulders er en super løsning til akkurat det. 1
Jolene Skrevet 11. juni 2013 #57 Skrevet 11. juni 2013 Tusen takk! Vet du har peiling på slike ting så det setter jeg veldig pris på at du sier. Som syersken sa til meg med min frodige kropp - skuldrene dine er fine, armene dine vil vi skjule. Offshoulders er en super løsning til akkurat det. Tusen takk for det du! Har selv en kropp med mye former, så greit å se hva andre gjør (til tross for at jeg ikke skal gifte meg enda, høhø) Hadde vært gøy om du hadde lagt ut et bilde, men dette er ikke noe tvang altså, men er så spent! (dersom du ikke allerede har gjort det)
Gjest Kiara! Skrevet 11. juni 2013 #58 Skrevet 11. juni 2013 Tusen takk for det du! Har selv en kropp med mye former, så greit å se hva andre gjør (til tross for at jeg ikke skal gifte meg enda, høhø) Hadde vært gøy om du hadde lagt ut et bilde, men dette er ikke noe tvang altså, men er så spent! (dersom du ikke allerede har gjort det) Av meg i brudekjolen??? Det finnes ikke. Skal tørre når det hele er ferdig, frem til da må jeg manne meg opp til å tørre.
Petalouda Skrevet 11. juni 2013 #59 Skrevet 11. juni 2013 Av meg i brudekjolen??? Det finnes ikke. Skal tørre når det hele er ferdig, frem til da må jeg manne meg opp til å tørre. Du vet inderlig godt at vi venter i spenning, PuseKiaraen vår
Jolene Skrevet 11. juni 2013 #60 Skrevet 11. juni 2013 Av meg i brudekjolen??? Det finnes ikke. Skal tørre når det hele er ferdig, frem til da må jeg manne meg opp til å tørre. Jaaa! Gleder oss til å se!!! Du vet inderlig godt at vi venter i spenning, PuseKiaraen vår Enig i denne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå