Gå til innhold

Stroppeløse kjoler....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt kjolejakten, og nå er jeg litt frustrert! (Nesten) alle kjoler jeg liker er uten stopper.....men hvordan skal de holde seg pent oppe da? Jeg syns alltid sånne ting sklir ned... I tillegg har jeg ganske store pupper, så jeg er avhengig av å kunne ha en skikkelig bh... Så jeg må jo ha kjole med stropper? Eller? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Alle ser jo så smashing ut i stroppeløse kjoler, jeg klarer bare ikke se for meg at det blir noe fint på meg.... Og jeg finner ingen pene son passer meg med stropper....

I tillegg har jeg mest lyst på kort (knelang) kjole, men det blir veldig dårlig mottatt av mamma og svigermor....:(

Frustrert! Håper noen av dere flotte kg dammer har noen kloke ord....

Anonymous poster hash: 2194d...cea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Valg av kjole vet jeg lite om, men min (veldi konservative) bestemor hadde knelang kjole på slutten av 50-tallet. Så gå for det du=)

Anonymous poster hash: c240a...746
Gjest Kiara!
Skrevet

Veldig få ser smashing ut i stroppløse kjoler. De strammer på feil steder.

Jeg har selv unngått det hele ved å få en kjole med et skikkelig understell dvs korsett som skal holde ting oppe, og stropper som ikke har annen funksjon enn at jeg ikke skal føle meg naken, og litt mer spennende som brud. Du kan helt sikkert legge til stropper du også hvis du vil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Valg av kjole vet jeg lite om, men min (veldi konservative) bestemor hadde knelang kjole på slutten av 50-tallet. Så gå for det du=) Anonymous poster hash: c240a...746

Så morsomt! Har absolutt mest lyst på kort kjole :)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig få ser smashing ut i stroppløse kjoler. De strammer på feil steder.

Jeg har selv unngått det hele ved å få en kjole med et skikkelig understell dvs korsett som skal holde ting oppe, og stropper som ikke har annen funksjon enn at jeg ikke skal føle meg naken, og litt mer spennende som brud. Du kan helt sikkert legge til stropper du også hvis du vil.

Og korsettet strammer nok til at ting holder seg oppe? Å få satt på stropper har jeg ikke tenkt på, det var en god ide! :) gjør de det der du har kjøpt kjolen?

ts

Skrevet

Mange velger kort kijole i dag, så det kan du trygt ha hvis du vil :)

Jeg syns mange stroppeløse kjoler minner om badehåndkle man har tullet seg inn i etter dusjen he he .. iallefall sånne som går bare rett over, uten sweetheart neckline. Presiserer at det ikke gjelder alle sånne kjoler altså, men mange.

Om du får kjolen din tilpasset og du har skikkelig korsettkjole eller ordentlig undertøy så kan du fint ha stroppeløs kjole om du ønsker det :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, mot et tillegg i prisen fikk jeg 1m stoff som ble mine stropper. Off shoulder stropper i samme volanger som i skjørtet. Jeg innbiller meg at de gjør meg slankere. :ler:

Jeg har en Pronovias kjole de har innebygget et korsettbelte som holder ting oppe. Andre skikkelige kjoler har vel noe av det samme.

Skrevet

Jeg var også superskeptisk til stroppeløse kjoler, hadde lagt merke til at ofte det tyter litt på feil sted (men det er fordi kjolen er feil i størrelsen!). Så jeg skulle i alle fall ikke ha stroppeløst.

Helt til jeg begynte å prøve kjoler- da fant jeg ut at stroppeløst så veldig bra ut, i motsetning til kjolene jeg prøvde som hadde ermer eller stropper. Så jeg har endt opp med stroppeløs, og jeg føler ikke at den glir ned (var også redd for det). Men er det riktig størrelse, og en bra kjole, så tro meg, det sitter. Har ca 80D byste så det er da noe som skal holdes oppe.

Jeg kan også si at ingen av de kjolene jeg kikket på på nett, og forelsket meg i, var noen slager i prøverommet. Så, av erfaring, stikk og prøv kjoler, alle mulige forskjellige! Si hva du kan tenke deg, og prøv også noe du ikke kan tenke deg. Mest sannsynlig blir du overrasket.

Hvis du skal ha kirkebryllup synes jeg det blir for mye med kort kjole som er uten ermer. Du kan jo også vurdere å ha to kjoler?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er ytterst få som virkelig kler en stroppeløs kjole. Ekstra lite pent blir det når kjolen ikke passer helt og man går og drar i den hele dagen.

Jeg synes også svært mange ikke tar hensyn til at de overhodet ikke kler en utringning som er skjært tvers over som en rett strek. Dette ser så jeg senest i går da de kongelige gikk i land fra båten.

For de FÅ som kler det, som har fått en kjole som faktisk passer dem, så er det pent. For de fleste andre - og SPESIELT de overvektige og med store pupper så er det ikke pent.

Gjest Blondie65
Skrevet

Forøvrig synes jeg at det er BRUDEN som skal bestemme hva slags kjole hun skal ha og ikke mamma og svigermor.

Jeg synes korte kjoler kan være utrolig pent - men jeg synes lite om lårkort.

Det at bruden skal bestemme kjolevalget gjelder selvsagt også helt på tvers av min smak i stroppeløse kjoler, bare sånn at det er nevnt :)

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg bare lurer; hvilke kriterier bør en kjolekledd dame oppfylle for å kle en stroppeløs kjole med tverr avskåring? Jeg er så dårlig på å se slike ting selv!

Skrevet (endret)

Mange velger kort kijole i dag, så det kan du trygt ha hvis du vil :)

Jeg syns mange stroppeløse kjoler minner om badehåndkle man har tullet seg inn i etter dusjen he he .. iallefall sånne som går bare rett over, uten sweetheart neckline. Presiserer at det ikke gjelder alle sånne kjoler altså, men mange.

Om du får kjolen din tilpasset og du har skikkelig korsettkjole eller ordentlig undertøy så kan du fint ha stroppeløs kjole om du ønsker det :)

Har du litt store bryster ser sweetheart fort vulgært ut, ble i alle fall vi enige om i prøverommet.

Skal du ha stropper for støtte ville jeg valgt en kjole som er designet med det i utgangspunktet. Feks en halterneck?

Endret av Ahs
Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, det er ikke lett for oss med en kvinnelig figur og 85DD å finne brudekjole. :ler:

selv har jeg en rett over utringning, men med ekstra padding slik at ikke alt faller sammen. Eller ser vulgært ut.

Stiller meg bak Ahs angående riktig størrelse, men like viktig mener jeg er en skikkelig tilpasning av kjolen. Og ikke minst mener jeg at de aller aller fleste ser best ut i ekte vare som ikke er bestilt etter hva man tror er ekte mål. Tilpassning er ikke stedet å spare penger i sluttspurten. blir det samme som riktig bh man bruker en str, man er ikke en størrelse.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvem som kler rett skjæring mot halsen vet jeg ikke.

Jeg selv har et hjerteformet ansikt - av erfaring vet jeg at jeg kler v-hals, rund hals og andre former for åpen utrigning så lenge det ikke er firkantet.

Jeg er forøvrig enig i at det er vanskelig å se på seg selv, men det er lett å se det når du har en med feil utrigning og en med rett utrigning til deg på etterhverandre.

Jeg prøvde å google men fant ikke noe som var konkret nok.

Skrevet

Men har du et bilde da som kan vise hva du mener ikke er pent?

Jeg klarer ikke helt å se det, og vi ble enige om at rett avskjæring ble penest på meg i alle fall.

Skrevet

Har du litt store bryster ser sweetheart fort vulgært ut, ble i alle fall vi enige om i prøverommet.

Skal du ha stropper for støtte ville jeg valgt en kjole som er designet med det i utgangspunktet. Feks en halterneck?

kommer jo an på hvor mye sweetheartlinjen svinger nedover da. Sånn som ser ut som det er skåret rett over med motorsag får meg til å tenke badehåndkle. Men hun der puppevenninnen til Madeleine fra i går er jo kroneeksempel på i overkant utringet kjole.

Skrevet

Min kjole var ikke et problem å holde oppe selv om den var stroppeløs. Snøringen bak gjorde at det ikke ble et problem.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe glad i stroppløse kjoler. For at det skal være pent synes jeg en bør har en relativt liten byste, og høy (gjerne oppover) skåret kjole.

Anonymous poster hash: 2950e...6f9
  • Liker 2
Skrevet

De tre korte kjolene var jo ikke fine i seg selv, så vet ikke om det hadde hjulpet med en annen skjæring.. Føler fortsatt ikke at jeg helt ser hva som skiller de som kler og de som ikke kler rett skjæring. Kanskje har det noe med om den sitter høyt eller lavt heller enn at det er en rett skjæring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...