AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Er en 17 år gammel jente, men blir 18 om en måned. Ble kastet ut hjemme fra av moren min og har aldri hatt kontakt med min far. Ble kastet ut på grunnlag av at : - Jeg ikke er verdt noen ting - Hun anser meg som et dårlig barn - Hun ikke vil ha noe med meg å gjøre Det startet med en liten krangel mellom meg og min eldre søster som fikk moren min til å ''klikke''. Hun sa at vi begge ikke er verdt noen ting, at fra nå av kan vi ikke kalle henne for vår mor og at jeg blir kastet ut dagen jeg blir 18, om ikke før. Jeg valgte å dra tidligere og bor nå hos søsteren min. Har tidligere bodd på institusjoner og fosterhjem fordi det har vært mye vold inne i bildet når jeg var yngre. Ting løste seg og jeg flyttet hjem igjen. Nå har det vært litt krangel hjemme, men moren min så en mulighet og valgte å kaste meg ut. Skal nevnes at hun også er psykisk ustabil og har slitt en del i livet. Så det jeg lurer på er : Hvilke muligheter har jeg? Er ferdig med mitt 2 år på vgs nå, men har fortsatt 1 år igjen. - Har jeg rettigheter innenfor noe som helst, selv om jeg fyller 18 om en måned? - Har jeg noen rettigheter økonomisk eller boligmessing etter fylt 18? Anonymous poster hash: 1171d...e32
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Er en 17 år gammel jente, men blir 18 om en måned. Ble kastet ut hjemme fra av moren min og har aldri hatt kontakt med min far. Ble kastet ut på grunnlag av at : - Jeg ikke er verdt noen ting - Hun anser meg som et dårlig barn - Hun ikke vil ha noe med meg å gjøre Det startet med en liten krangel mellom meg og min eldre søster som fikk moren min til å ''klikke''. Hun sa at vi begge ikke er verdt noen ting, at fra nå av kan vi ikke kalle henne for vår mor og at jeg blir kastet ut dagen jeg blir 18, om ikke før. Jeg valgte å dra tidligere og bor nå hos søsteren min. Har tidligere bodd på institusjoner og fosterhjem fordi det har vært mye vold inne i bildet når jeg var yngre. Ting løste seg og jeg flyttet hjem igjen. Nå har det vært litt krangel hjemme, men moren min så en mulighet og valgte å kaste meg ut. Skal nevnes at hun også er psykisk ustabil og har slitt en del i livet. Så det jeg lurer på er : Hvilke muligheter har jeg? Er ferdig med mitt 2 år på vgs nå, men har fortsatt 1 år igjen. - Har jeg rettigheter innenfor noe som helst, selv om jeg fyller 18 om en måned? - Har jeg noen rettigheter økonomisk eller boligmessing etter fylt 18?Anonymous poster hash: 1171d...e32 Du har rett på hjelp av barnevernet, du står jo uten omsorg nå. Og etter du blir 18 år, hvis du samtykker selv, har du krav på ettervern til fylte 25, og ettervern kan bestå av bolig med oppfølging. Jobber selv i ettervernsteamet i barneverntjenesten. Du kan enten ringe Barnevernvakten i dag eller kontakte ditt lokale barnevernskontor i morgen tidlig. Lykke til!Anonymous poster hash: 4bb27...d52
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Du kan søke om barnebidrag fra din mor når du fortsatt er under utdanning. Snakk med NAV. Anonymous poster hash: 0950c...6ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå