AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jeg var på byen en kveld for noen uker siden og da først av intensjonen egentlig bare å snakket ut og catche up med en gammel bekjent (la oss kalle han R). Etter at vi hadde funnet oss et sted, snakket sammen, bestilt og tømt noen pils, tikket det inn en melding fra hans 'ste-søster' (la oss kalle henne L), til meg faktisk. (Mor og far er sammen, men ei gift). Hun lurte på om jeg var ute. Hun spør meg nesten aldri vanligvis om dette. Så når det faktisk var tilfelle, svarte jeg ærlig nok og sa det som det var. Og at selskapet mitt innebærte dem som var med. Dette var forsåvidt ikke noe problem. Så vi traff henne og en venninne (la oss kalle henne A) av henne igjen og gikk til et annet utested. Her snakket vi litt videre og gjorde hva man vanligvis gjør på et sted. Ikke nødvendigvis danse, da jeg ytterst sjeldent går på den slags utesteder lengre. Men så når stedet stengte bestemte vi oss for å ordne oss noe mat. Nå hadde vi blitt splittet av en grunn hvor jeg og L gikk sammen, mens min bekjent, R, og A hadde gått i forveien. De bestilte maten sin ett sted og når vi ankom bestilte vi vår mat fra stedet like forsiden av. Når vi endelig hadde fått maten vår, så hadde resten bare gått. Vi ringte dem og orienterte oss i hva dem tenkte og de ville bare hjem igjen snarest mulig. Nattbussene hadde nå gått og taxi ville vært det eneste alternativet for L. Jeg bodde en 10 min unna og hadde plass på sofaen forsåvidt. Vi snakker litt sammen videre om hvordan denne kvelden burde utarte seg. Og det ender med hun spør, om hun ikke kan få sove over hos meg. Hva bør jeg si? Burde jeg la henne få bli med hjem og sove over, eller er det ufint da vi kan bli sett av hvem som helst og rykter kan starte således, som tilsier at jeg drar med meg litt av hvert fra byen til tider og utider. (Det bør og sies at vi har sovet sammen 2 ganger tidligere. Aldri hatt sex eller rotet. Hun har vært interessert i meg for et tiår siden og prøvde seg veldig da, men når hun ble avvist på en pen måte endte det mer eller mindre med et vennskap i stedet. Sist gang var etter en gang på byen, hvor vi dro hjem til henne etterpå. Vi sov sammen, sto opp dagen derpå og spiste frokost. Deretter så vi noen filmer sammen og bestilte en pizza, og når kvelden kom så stakk jeg hjem igjen.) Anonymous poster hash: c0dc1...14b
PrimoFanten Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg var på byen en kveld for noen uker siden og da først av intensjonen egentlig bare å snakket ut og catche up med en gammel bekjent (la oss kalle han R). Etter at vi hadde funnet oss et sted, snakket sammen, bestilt og tømt noen pils, tikket det inn en melding fra hans 'ste-søster' (la oss kalle henne L), til meg faktisk. (Mor og far er sammen, men ei gift). Hun lurte på om jeg var ute. Hun spør meg nesten aldri vanligvis om dette. Så når det faktisk var tilfelle, svarte jeg ærlig nok og sa det som det var. Og at selskapet mitt innebærte dem som var med. Dette var forsåvidt ikke noe problem. Så vi traff henne og en venninne (la oss kalle henne A) av henne igjen og gikk til et annet utested. Her snakket vi litt videre og gjorde hva man vanligvis gjør på et sted. Ikke nødvendigvis danse, da jeg ytterst sjeldent går på den slags utesteder lengre. Men så når stedet stengte bestemte vi oss for å ordne oss noe mat. Nå hadde vi blitt splittet av en grunn hvor jeg og L gikk sammen, mens min bekjent, R, og A hadde gått i forveien. De bestilte maten sin ett sted og når vi ankom bestilte vi vår mat fra stedet like forsiden av. Når vi endelig hadde fått maten vår, så hadde resten bare gått. Vi ringte dem og orienterte oss i hva dem tenkte og de ville bare hjem igjen snarest mulig. Nattbussene hadde nå gått og taxi ville vært det eneste alternativet for L. Jeg bodde en 10 min unna og hadde plass på sofaen forsåvidt. Vi snakker litt sammen videre om hvordan denne kvelden burde utarte seg. Og det ender med hun spør, om hun ikke kan få sove over hos meg. Hva bør jeg si? Burde jeg la henne få bli med hjem og sove over, eller er det ufint da vi kan bli sett av hvem som helst og rykter kan starte således, som tilsier at jeg drar med meg litt av hvert fra byen til tider og utider. (Det bør og sies at vi har sovet sammen 2 ganger tidligere. Aldri hatt sex eller rotet. Hun har vært interessert i meg for et tiår siden og prøvde seg veldig da, men når hun ble avvist på en pen måte endte det mer eller mindre med et vennskap i stedet. Sist gang var etter en gang på byen, hvor vi dro hjem til henne etterpå. Vi sov sammen, sto opp dagen derpå og spiste frokost. Deretter så vi noen filmer sammen og bestilte en pizza, og når kvelden kom så stakk jeg hjem igjen.) Anonymous poster hash: c0dc1...14b Herregud du skriver ikke noe hva kjønn du er av selv da ...skal du forvente å få svar av kvalitet så må du heve kvaliteten din her sånn at en skjønner ting bedre ..A,R,L ..? det er jo ingen logiske assosiasjoner her som det går an å bruke. Skal en bruke tiden på å finne ut at L var den personen, og R var den personen ? ... frustrerende...
Adhara Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Dette skjønte jeg lite av Hvorfor gidde å bry seg om rykter som eventuelt noen kanskje kan komme til å sette ut? Endret 9. juni 2013 av irrlys
Gjest C4r1n3 Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Regner med dere er at motsatt kjønn siden du bryr deg om at rykter kan oppstå og nevner at L har vist interesse for 10 år siden, men hvorfor bry seg om hva andre måtte tenke om at folk av motsatt kjønn blir med deg hjem? Det angår ikke de om dere har sex eller bare er venner. Det er vel ganske vanlig å la venner få overnatte på sofaen etter en fuktig kveld på byen og siden dette har skjedd mellom deg og L før, så hva ville vært problemet med å la det skje flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Jeg så jeg glemte å nevne noe om kjønn her i konteksten, akkurat like etter jeg trykket publiser. Jeg er en gutt. Og L er en jente. Herregud du skriver ikke noe hva kjønn du er av selv da ...skal du forvente å få svar av kvalitet så må du heve kvaliteten din her sånn at en skjønner ting bedre ..A,R,L ..? det er jo ingen logiske assosiasjoner her som det går an å bruke. Skal en bruke tiden på å finne ut at L var den personen, og R var den personen ? ... frustrerende... En trenger ikke å bruke noe tid på hvem disse menneskene er. Det er forsåvidt irrelevant for problemstillingen. Dette skjønte jeg lite av Hvorfor gidde å bry seg om rykter som eventuelt noen kanskje kan komme til å sette ut? Jeg bryr meg vanligvis ikke og jeg handlet egentlig også deretter, men jeg har fått inntrykk av at rykter har oppstått allerede og igjen påvirket noen parter, som har fått høre om dette. Regner med dere er at motsatt kjønn siden du bryr deg om at rykter kan oppstå og nevner at L har vist interesse for 10 år siden, men hvorfor bry seg om hva andre måtte tenke om at folk av motsatt kjønn blir med deg hjem? Det angår ikke de om dere har sex eller bare er venner. Det er vel ganske vanlig å la venner få overnatte på sofaen etter en fuktig kveld på byen og siden dette har skjedd mellom deg og L før, så hva ville vært problemet med å la det skje flere ganger? Akkurat slik tenker jeg og noen ganger. Hva skulle problemet være, om det skjedde flere ganger. Det finnes jo naturligvis grenser og hensyn man kan ta noen ganger, men slik situasjonen var hvor jeg er singel og bor alene, så så jeg egentlig ikke det store problemet med det. Dette skjønte jeg ingenting av?! Ingenting? Er ikke det litt søkt? Altså, jeg pleier vanligvis ikke å bry meg om rykter. Jeg har fått oppleve så mange av dem om meg, som har hatt så lite rot i virkeligheten, at det skal en del til for at bryr meg videre, men når noen jeg bryr meg om får høre om det, er det jo ønskelig å få sannheten frem, i stedet for å la ryktene brenne ned gresset og ødelegge mer enn nødvendig. Informasjon er som regel bare hyggelig, fremfor uvitenhet og andres tolkninger. Så hva jeg EGENTLIG lurte på, uten at jeg spurte i HI. Burde jeg føle meg ufin og å ha dårlig samvittighet, fordi jeg lot en venn sove over? Anonymous poster hash: c0dc1...14b
Lady Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Jo, altså jeg skjønte du var bekymret for rykte, men ikke sammenhengen i det andre du skrev..
Gjest C4r1n3 Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Nei, du burde ikke føle deg verken ufin eller ha dårlig samvittighet for å være grei nok til å la en venn sove på sofaen en natt. Du sparte henne penger (taxi er ikke alltid så billig) og jeg syns det var snilt gjort av deg.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Takk ! Jeg var egentlig ikke i tvil, men så ble jeg litt i tvil om hvorvidt jeg burde si noe om det. Så tusen takk for tilbakemeldingene dere. Håper det var gjensidig. Anonymous poster hash: c0dc1...14b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå