Gå til innhold

Kan dette stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk tur idag, har tenkt til å gå en tur som er like lang som denne ca. 3-4 ganger i uken.

Hadde på endomono for å måe distansen, og ble litt overasket når jeg fikk sluttresultatet, etter å ha gått 8 km, på i underkant av 2 timer, så skal jeg i følge min telefon ha forbrent 960 kalorier?

Kan dette stemme? Synes det var veldig mye?

Har ikke gått i et spesielt raskt temo (som tiden tilsier).

Om jeg gjentar denne turen ca. 3 ganger i uken med sunt kosthold vil jeg merke nedgang i vekt da?

Anonymous poster hash: d73db...185
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også Endomondo og synes kaloritallene jeg får et unaturlig høye. Men når jeg bruker pulsbelte så ser tallene mer riktig ut, anbefaler deg å prøve det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk tur idag, har tenkt til å gå en tur som er like lang som denne ca. 3-4 ganger i uken.

Hadde på endomono for å måe distansen, og ble litt overasket når jeg fikk sluttresultatet, etter å ha gått 8 km, på i underkant av 2 timer, så skal jeg i følge min telefon ha forbrent 960 kalorier?

Kan dette stemme? Synes det var veldig mye?

Har ikke gått i et spesielt raskt temo (som tiden tilsier).

Om jeg gjentar denne turen ca. 3 ganger i uken med sunt kosthold vil jeg merke nedgang i vekt da?

Du vil gå ned i vekt om du får i deg mindre energi enn du trenger. Simple as that. Sunn mat i seg selv -selv om den selvsagt er en forutsetning for god helse- vil ikke automatisk gjøre deg slankere. Det er fult mulig å spise så mye (sunn) mat at man går opp i vekt.

Men jada, gåturer såvel som sunn mat er noe alle burde prioritere, for helsens skyld. Om man trenger å gå ned i vekt, må man kombinere det med oversikt over matmengdene, slik at man får i seg riktig mengde mat.

Anonymous poster hash: 5eee0...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes veldig mye ut! Jeg bruker runkeeper når jeg jogger og etter 5 km skal jeg da ha forbrent i underkant av 300 kcal ifølge appen.

Anonymous poster hash: 9dc8d...f83
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

På 8 km så brenner du ca. 400 kalorier.

Jeg brenner ca. 500 kalorier når jeg jogger en mil, så tallet ditt er alt for høyt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brenner ca. 500 kalorier når jeg jogger en mil, så tallet ditt er alt for høyt.

Det er jo veldig avhengig av vekten til personen da. Tyngre/større mennesker forbrenner mer på en gitt strekning enn små og lette. Så man kan ikke være så bombastisk.

Anonymous poster hash: ca5fa...129

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du f.eks. veier 70 kg, vil du forbrenne ca. 700 kcal på denne distansen og tiden.

En på 50 kg vil forbrenne ca. 500 kcal.

Hvis du veier ca. 90 kg, vil du forbrenne rundt 90 kcal..

Kaloriforbruk = (3,33 x hastighet km/t +3,5) x minutter x vekt/200

Er selvsagt ikke 100 % nøyaktig, men et greit tall å forholde seg til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

900, ikke 90 ^^

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Det er jo veldig avhengig av vekten til personen da. Tyngre/større mennesker forbrenner mer på en gitt strekning enn små og lette. Så man kan ikke være så bombastisk. Anonymous poster hash: ca5fa...129

Skrev ca. :P

Men joda. Vekta avhenger som du sier. Men som oftest tror folk at de forbrenner mer enn de gjør.

Gjest Armule
Skrevet

Skrev ca. :P

Men joda. Vekta avhenger som du sier. Men som oftest tror folk at de forbrenner mer enn de gjør.

cirka? 400 og 900 er ganske stor forskjell til å bruke cirka på.

Det er dog ikke det som er bombastisk, men det at du sier "tallet ditt er altfor høyt" uten å vite noe om TS.

• Liker 3
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

cirka? 400 og 900 er ganske stor forskjell til å bruke cirka på.

Det er dog ikke det som er bombastisk, men det at du sier "tallet ditt er altfor høyt" uten å vite noe om TS.

Som sagt; jeg skrev at det avhenger av vekta og at de fleste overvurderer hvor mye de forbrenner uten at jeg bombastisk sa at TS tok feil.

AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønte jo selv at dette måtte være for mye.

jeg veier 70 kg, så har vel kanskje forbrent 600-700 kalorier på DENNE turen, i tillegg har jeg stort sett gått hele resten av dagen, og syklet litt også, så har kanskje forbrent 900 kalorier i forhold til hva jeg gjør ellers.

Jeg spser meget kalorilett, knekkebrød med makrell i tomat eller fettfattig pålegg, salater, ikke noe mel eller melkeprodukter, og forholdsvis lite kjøtt (kun litt ren kylling, fisk etc. ) avokado, juicer (hjemmelaget) og supper (hjemmelaget). bønner, linser, spirer etc.

så jeg har trua på at dette skal bli min suksess til å gå ned i vekt! ;)

- TS

har lest litt om effekten av å gå på nettet i dag, og jeg ble postitivt overasket.

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt; jeg skrev at det avhenger av vekta og at de fleste overvurderer hvor mye de forbrenner uten at jeg bombastisk sa at TS tok feil.

Nei, det gjorde du slettes ikke. Samme det, men det bør kunne gå an å innrømme feil innimellom.

Anonymous poster hash: 44938...801

• Liker 2
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Nei, det gjorde du slettes ikke. Samme det, men det bør kunne gå an å innrømme feil innimellom. Anonymous poster hash: 44938...801

Leser du ikke? Jeg skrev jo det i innlegg 9.

"Men joda. Vekta avhenger som du sier. Men som oftest tror folk at de forbrenner mer enn de gjør. "

AnonymBruker
Skrevet

Leser du ikke? Jeg skrev jo det i innlegg 9.

"Men joda. Vekta avhenger som du sier. Men som oftest tror folk at de forbrenner mer enn de gjør. "

H*n siktet til #5. Ikke mye "avhenger av vekta" der.

Anonymous poster hash: e731c...f67

• Liker 4
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

H*n siktet til #5. Ikke mye "avhenger av vekta" der. Anonymous poster hash: e731c...f67

Det er da en må lese videre og se at en endrer på hva en mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...