AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har Spotify premium og hører på musikk hele tiden på mobilen. Men syns det er vanskelig å finne ny musikk jeg syns er kul. Hvor leter jeg? Jeg liker det meste egentlig. Ser av og til på Billboard top 100 chart, men det er lite nytt og spennende der. Ellers er det jo sanger som går på radioen, men jeg hører så sjeldent på radioen... Anonymous poster hash: 32c5b...4d6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Sjekk de forskjellige a-, b-og c-listene til radiokanala på nettet Anonymous poster hash: a64fa...790
Mr.Omg Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 På Spotify så kan du jo se på "Related Artists" på artister du liker
Tibbie Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Trykk på "related artists" på den du hører mest på på Spotify. Da får du opp mye som som kanskje faller i smak for deg! Jeg har oppdaget mye ny og bra musikk på den måten! 2
Gjest Tirkes Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har brukt http://www.pandora.com (hvor man nå trenger amerikansk VPN). Den analyserer hva du hører på, og foreslår ting den tror du vil like - og det har gitt full utelling for meg. Har funnet mye spennende. Mest av alt, så lusker jeg på forum eller får tips av venner i form av linker til smakebiter som de synes er kule.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Oppdaget mest gjennom div musikkforums, haugevis med anbefalinger der. Last.fm er også veldig bra for å finne ny musikk, der ser du hvilke album folk hører mest på av artisten, lignende greier, litt kort info osv. MYE bedre enn spotify sin related artist dings. Et annet tips er å google en sjanger du er nysgjerrig på. Da får du fort opp informasjon om hvilke band/artister som var først ute eller "fremdrivere" av sjangeren. Alltid greit å sjekke ut disse bandene først. edit: Om du er gira på mye ny og spennende musikk er du nesten nødt til å legge bort Spotify/Wimp. Mangler haugevis av artister og det begrenser utforskingen veldig. Bruk det som en "tilleggs" greie. Du må begynne å laste ned musikk via torrents, soulseek eller kjøpe cder/Lper. Endret 10. juni 2013 av NerdMedSverd
Spørsmålet Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Finner lignende artister/band til det jeg liker. Funnet mye på den måten! Teste ut en helt ny type musikk er også gøy :-)
Dricka Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Finner det på spotify ved å gå igjennom venner eller bare søke opp stikkord sånn at jeg finner spillelister andre har laget. Eller så finner jeg noe på NRJ eller thevoice.
Kraula Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Om du har en liste med en "type" musikk du har lyst å finne mer av, kan du høyre-klikke på den og høre på radio (som er relaterte artister og sanger). Jeg har iallfall oppdaget mye gull gjennom radio-funksjonen på spotify 1
Gjest Guilty Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Related artists og radio Har du venner du liker musikksmaken til sjekk ut deres spillelister og
Gjest Bond Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Spotify related artists Tips fra musikkinteresserte venner Nye artister på labels jeg liker Artister jeg liker som gir noe ut under en label jeg ikke kjenner fra før -> hvem andre som er der
Gjest Hyssingen Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 related artists og radio på spotify og Discovr music-appen til iphone
FrankDrebin Skrevet 20. juni 2013 #15 Skrevet 20. juni 2013 Jeg pleier å tube frem det jeg ønsker å høre etter behov.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 youtube og utenlandske radiokanaler. nrj.fr er en helt fantastisk radiokanal, der står også spillelister. Anonymous poster hash: 747f4...12c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 Nå har jeg en del venner i musikkindustrien (promotere, managere ol) så jeg får enormt mange gode tips fra de. Anonymous poster hash: e7d63...8e0
FrøkenBaker Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 Fant ut at det var uhyre mange radiokanaler på nettet. Finn ei side med flere og bare klikk litt rundt og lytt en stund. Tror jeg fant ti band jeg likte på den måten på en kveld. Ellers følger jeg med på veldig mange tv-serier og sjekker lydsporene der fra. Det fins noen serier med eksepsjonelt godt lydspor. Andre kommer jeg over ved uhell, eller ved surfing. Hører du en sang du liker så er det jo bare å huske en linje eller to av teksten hvis artisten ikke blir nevnt og skrive inn med ordet "lyric" i Google så finner du det som regel raskt igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Lazify er en fin Spotify-app Tunigo også Mange spillelister som dukker opp hvis du søker på en tilfeldig sjanger eller et ord last.fm Pitchfork Anonymous poster hash: e5ef3...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå