Gå til innhold

Bilstol 0-13 kg som kan festes med to- og trepunktssele? Ta med bilstol til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på sydenferie når barnet vårt er ca et halvt år, og jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med sikring i bil. Jeg vurderer å kjøpe en brukt bilstol som vi tar med, så vi slipper å være redde for støt på hovedsetet vi bruker hjemme. Kommer til å ta både buss og taxi, og er usikker på om bussene der har to- eller trepunktsseler. Derfor, for å være sikker: Fins det noen bilstoler som kan festes med både to- og trepunktsseler?

Andre praktiske tips mottas også med takk. :blomst: Foreløpig er planen å skaffe oss en reisetrille som vi kan feste bilstolen på de få dagene vi reiser rundt, slik at vi kan ta buss/taxi og fremdeles ikke ha noe ekstra pikkpakk vi må bære på etter transporten. For en 6 mnd baby går det vel greit å sitte noen timer i bilstol i stedet for trillen, med tanke på ryggen? Det fins vel ingen triller som har plass til bilsetet under i kurven, så man kan bruke selve trillen så barnet kan få full liggestilling mtp soving?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maxicosi, kanskje? Den får man i hvert fall mange triller og vogner til.

Vi kjøpte en brukt slik en nettopp til ferieformål. Funket helt glimrende.

Anonymous poster hash: 22fe5...fae

Skrevet

Vi har Besafe IziGo. Den er til 3-punktssele, men på flyet festet vi det bare med 2-punktssele, så det går jo an. Er uansett sikrere enn å ikke ha sete tenker jeg... Er på vei hjem fra syden nå (så flyet i skrivende stund) og har hatt det med oss. Har også Quinny Buzz vogn der vi kan feste stolen på understellet.

Gjest Magdalene
Skrevet

Om du skal ta buss fra flyplass til hotellet på slik chartertur, er det ikke beregnet eget sete til baby.

Skrevet (endret)

Vi har Besafe IziGo. Den er til 3-punktssele, men på flyet festet vi det bare med 2-punktssele, så det går jo an. Er uansett sikrere enn å ikke ha sete tenker jeg... Er på vei hjem fra syden nå (så flyet i skrivende stund) og har hatt det med oss. Har også Quinny Buzz vogn der vi kan feste stolen på understellet.

Takk for svar, skal sjekke det ut! Bestilte dere eget sete, eller fikk dere plass likevel? Regner kanskje med det kommer til å være fullt, sånn at vi må ha henne på fanget om vi ikke bestiller eget sete. Får se hva vi bestemmer oss for å gjøre. :)

Endret av finkel
Skrevet

Takk for svar, skal sjekke det ut! Bestilte dere eget sete, eller fikk dere plass likevel? Regner kanskje med det kommer til å være fullt, sånn at vi må ha henne på fanget om vi ikke bestiller eget sete. Får se hva vi bestemmer oss for å gjøre. :)

Bestiller du ikke eget sete til barnet, så vil du neppe få ta med bilstolen inn på flyet ettersom den vil overstige målene for håndbagasje.

Babyer som man ikke har bestilt eget sete til vil måtte sitte på fanget til mor eller far.

Skrevet

Vi har besafe izi go, og kan feste det på vår quinny zapp xtra. :)

Skrevet

Vi har hatt setet med som håndbagasje de gangene vi har reist før. Det går akkurat inn i bagasjehyllen. Nå når vi dro til syden bestilte vi eget setet til småen. Stolen får da stå i setet hans, men han må likevel sitte på fanget under takeoff og landing. Men det var gull verdt å ha det setet, for han sov i 4 timer på flighten i dag morges og da var det godt å ikke måtte holde ham hele tiden. I tillegg ville vi ha med setet da vi skulle leie bil der nede og jeg tør ikke sende det med innsjekket bagasje...

Skrevet

Planen min var å ta bilstolen som håndbagasje, og evt sende det til lasterommet om det ikke blir plass i kabinen. Har hørt om flere som har gjort det slik, der noen har vært heldige og fått plass inne i flyet. Nå ville jeg aldri gjort det slik om det var setet vi bruker til hverdags, skal vi ta med det så kommer vi til å bestille eget sete slik at jeg slipper å sende det fra meg. Må uansett ordne oss med bilstol på et eller annet vis, siden jeg ikke ønsker å kjøre taxi o.l. uten sikring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...