AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hei. Jeg trenger klestips, da jeg føler meg fæl i nesten alt jeg tar på meg. Har selvtillit lik null, og har ingen tro på at jeg er pen i det hele tatt Ønsker så gjerne å føle meg komfortabel og vel når jeg er ute blant andre mennesker, og klær utgjør en stor forskjell der føler jeg. Til vanlig går jeg i jeans som er forholdsvis stramme -det føler jeg meg vel i, i tillegg til at jeg føler at jeg kler det. Overdelen er ofte en singlet med en genser over, eller singlet med cardigan i ulike farger (korall, blå, brun, sort, grå) og lengder til hofta og til over rumpa. Noe slikt; (Tatt tilfeldig fra nettet) Ofte er genser og singlet i samme farge, men singlet og cardigan er ulike. Kombinerer det gjerne med et skjerf i en farge jeg liker eller et enkelt smykke. Men jeg føler meg ikke pen i de klærne! Synes det er litt kjedelig egentlig. Vet også at flere synes min klesstil er kjedelig, for det at flere uttrykt. Jeg har lyst til å føle meg vakker, pen, kanskje litt sexy? Jeg er 175 cm høy, ca 60 kilo og 80C i standardBH'er om det kan hjelpe litt på vei.. Har et ønske om å få selvtillit nok til å gå i fine bluser, kanskje bukser med litt mønster eller noe annet enn den typiske jeansen, maxikjoler og lignende.. Men jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg kler og hva som er fint. Kanskje noen her som er litt mer bevandret innen mote og fashion enn meg, kan komme med tips og råd, kanskje bilder til inspirasjon også? Jeg skal på shopping i London til sensommeren og nærmest kjøpe ny garderobe. Det er i det minste håpet Anonymous poster hash: 5efcb...066
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Drit i "hva som er fint", prøv det DU synes er fint og så får du heller se i speilet om det kler deg. En "stil" defineres i grunn ut i fra det enkeltpersonen synes er fint og liker å gå med, så prøv alt du kommer over som du synes ser kult ut og ta det derfra. Ikke vær så redd for at ting "matcher", hvis det er én ting jeg har lært av motebildet de siste årene er at safe er kjedelig. Blomsterskjørt og baggy genser med batman-print? Kjør på. I tillegg bør du ikke være noe redd for å vise rumpa. Det vil si, shorts som viser rumpeballene er én ting, men du trenger ikke å dekke deg til når du allerede har bukse på. Skjønner at det er ukomfortabelt når du ikke er vant til det, men hvordan du kler deg kan utstråle mye selvtillit, og da er du allerede langt på vei. Anonymous poster hash: f3887...180
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Drit i "hva som er fint", prøv det DU synes er fint og så får du heller se i speilet om det kler deg. En "stil" defineres i grunn ut i fra det enkeltpersonen synes er fint og liker å gå med, så prøv alt du kommer over som du synes ser kult ut og ta det derfra. Ikke vær så redd for at ting "matcher", hvis det er én ting jeg har lært av motebildet de siste årene er at safe er kjedelig. Blomsterskjørt og baggy genser med batman-print? Kjør på. I tillegg bør du ikke være noe redd for å vise rumpa. Det vil si, shorts som viser rumpeballene er én ting, men du trenger ikke å dekke deg til når du allerede har bukse på. Skjønner at det er ukomfortabelt når du ikke er vant til det, men hvordan du kler deg kan utstråle mye selvtillit, og da er du allerede langt på vei. Anonymous poster hash: f3887...180 Greia er jo nettopp det at jeg ikke er noe særlig flink til å se hva som er fint på meg. Derfor søker jeg klestips og kanskje inspirasjons-/illustrasjonsbilder fra dere :-) Har ikke noe problem med å vise rumpa, så det at jeg har dekket den til med lange cardigans går med på at lange cardigans er behagelig å gå i. Er videre helt enig med deg i at klær kan ha mye å si for utstråling og selvtillit Anonymous poster hash: 5efcb...066
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Hvor gammel er du? 23 Anonymous poster hash: 5efcb...066
Gjest Lille-pus Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jeg tenker at å prøve noe nytt kan gi en øyeåpner. Hva med å prøve seg på et skjørt ? En ny modell, nye farver. London er stedet for å finne flotte skjørt i modeller og faver du bare kan drømme i mange år om å finne her hjemme (ja, jeg kjøper 95% av alle mine skjørt fra en butikk i London). Om jeg ser på bildet du har tatt fra nettet og tenker at du har omtrent samme figur så ville jeg sett etter A-linje og etter blyantskjørt. Kombiber med freshe bluser/skjorter. Rysjer, ruter, striper, hodeskaller, hester, kattedyr, you name it.. Du velger mønster, velg det du liker og som på sensommeren er på vei inn i butikkene og vil være høstens og vinterens mote. Mix designer og highstreet om du har muligheter. Designervarer er tildels mye dyrere, men det trenger ikke være Alexander McQueen.Plaggene som slites mest og som skal vare lengst bør være av god kvalitet. En frakk kan være en annen veldig god idè å kjøpe med. Og til sist; et par hæler. Velg noen du klarer å gå på. Stiletter er flott til selskapsbruk, men å tilbringe hele dagen på ren stiletter tar på Som sagt, hæler, og med høyde sånn.... 8, kanskje opp til 9,5 cm om de har litt platå innebygd. Du vil få et smashing ganglag, eleganse ved skjørtet og rafinement ved en flott bluse. En cardigan kan slenges over blusen og være prikken over i'en. Edit: Og hvis dette er alt for kjedelig så ber jeg pent om unnskyldning for det. Klassisk er det i alle fall, og vil holde seg innenfor kategoriene smekkert og tidløst/moderne en god stund fremover. Om det er like spennende er jo selvsagt en annen sak. Endret 9. juni 2013 av Lille-pus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå