Gå til innhold

vil jeg gå ned på dette? veier 50kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 167 og veier ca 50 kg, liten benbygging, alt fettet legger seg på utsiden av lårene, så tenker ta av litt i håp om at dette forsvinner og jeg blir mer proposjonert.

Frokost:

En dl hvaregryn laget til grøt. evt. byttes ut med en neve nøtter for midre karbo.

Lunsj:

To ryvita knekkebrød med gulost

Middag:

To ryvita knekkebrød og en boks tunfisk.

Kveld:

en frukt

Hva tenker dere om dette, er nesten det jeg spiser til vanlig, men har strammet inn på litt småspising, smør osv. :)

Anonymous poster hash: 7e45e...aeb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du begynner å trene fremfor å spise mindre enn et barn.

Anonymous poster hash: 6fc78...49f
  • Liker 15
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Det der er oppskriften på anoreksia. Om du vil bli mer definert så må du få ned fettprosenten og få opp muskelmassen. Det gjøres med et skikkelig kosthold på 1500 kalorier kombinert med trening.

Sulter du deg så vil du bare se avmagret og syk ut. I tillegg utsetter du deg for mange farer ved å sulte deg selv.

Ikke bare kan du få beinskjørhet og mangelsykdommer, men du kan utsette deg for hjerteinfarkt da en utsultet kropp tærer på muskelmassen, inkludert hjertemuskelen.

• Liker 5
Skrevet

Nei du vil gå opp med en sånn diett.

Skal du gå ned i vekt så må du: Trene cardio, trene vekter (tungt!) og spise skikkelig. 5-6 måltider om dagen, mellom 1-2 gram protein pr. kilo.

Så må du selvsagt spise de riktige tingene, rene proteinkilder, lavt inntak av karbohydrater og godt med grønnsaker slik at du får i deg vitaminer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kommer til å gå ned. Og siden du allerede er undervektig så vil det ikke ta lang tid før du blir tvangsinnlagt og foret med slanger.

Anonymous poster hash: 2b083...345
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du slanker deg så blir du bare en mindre versjon av deg selv. Om du trener tunge vekter og spiser NOK så vil du få en definert kropp og sterk kropp.

Slank uten muskler er ikke noe jeg ville satset på. Bygg muskler og du vil se enda bedre ut enn om du går ned i vekt. Lover deg.

Anonymous poster hash: 7d18d...fcb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener hver dag. Har tidligere spist mer og kombinert dette med kondisjon og styrketrening, men alt legger seg rundt lårene noe som gjør at jeg ser og føler meg feit. ser jo også ganske rart ut med stor rumpe/lr og slan midje og armer. derfor forsøker jeg nå heller å bli mer rett i kroppen.

Jeg har ikke en sånn kropp som blir atletisk ved trening, kommer aldri til se trent ut, har prøvd :)

Skrevet

Er 167 og veier ca 50 kg, liten benbygging, alt fettet legger seg på utsiden av lårene, så tenker ta av litt i håp om at dette forsvinner og jeg blir mer proposjonert.

Frokost:

En dl hvaregryn laget til grøt. evt. byttes ut med en neve nøtter for midre karbo.

Lunsj:

To ryvita knekkebrød med gulost

Middag:

To ryvita knekkebrød og en boks tunfisk.

Kveld:

en frukt

Hva tenker dere om dette, er nesten det jeg spiser til vanlig, men har strammet inn på litt småspising, smør osv. :)

Hvis du vil utvikle spisevegring, så er du på god vei.

AnonymBruker
Skrevet

Du veier lite allerede og trenger ikke trene for å gå ned i vekt. Dersom du skal få mindre lår anbefaler jeg deg å begynne å trene, spesielt styrketrening. Resultatene vil utebli dersom du ikke spiser noe. Du må sørge å få i deg nok næringsstoffer, og det er sykt at du planlegger å ikke spise middag. Eventuelt kan du bestille time hos ernæringsfysiolog og personlig trener om du er usikker på hvordan du skal gå fram.

Fortsetter du med denne dietten kan jeg love deg at du kommer til å få mangelsykdommer og dårlig helse.

Anonymous poster hash: d6248...702
  • Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Jeg trener hver dag. Har tidligere spist mer og kombinert dette med kondisjon og styrketrening, men alt legger seg rundt lårene noe som gjør at jeg ser og føler meg feit. ser jo også ganske rart ut med stor rumpe/lr og slan midje og armer. derfor forsøker jeg nå heller å bli mer rett i kroppen. Jeg har ikke en sånn kropp som blir atletisk ved trening, kommer aldri til se trent ut, har prøvd :)Anonymous poster hash: 7e45e...aeb

Da har du ikke prøvd lenge nok. Med 1500 kalorier og jevn trening så går fettprosenten ned. Noe annet er fysisk umulig.

Du blir ikke rettere i kroppen av å sulte deg selv. Du blir bare syk.

Du kan ikke endre kroppsbygningen din, men du kan forme den til den beste utgaven av det den kan bli til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da sitter problemene i hodet ditt.

Anonymous poster hash: 6fc78...49f
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor gammel er du, TS ?

Jeg spør fordi mange får akkurat den følelsen du beskriver når kroppen endres fra å være tenåringsjente til å bli en ung kvinne med større hoftebredde og litt kraftigere lår enn da man var en tenåring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, TS ?

Jeg spør fordi mange får akkurat den følelsen du beskriver når kroppen endres fra å være tenåringsjente til å bli en ung kvinne med større hoftebredde og litt kraftigere lår enn da man var en tenåring.

Eh hehe, jeg er i underkant av 30...

AnonymBruker
Skrevet

Du veier lite allerede og trenger ikke trene for å gå ned i vekt. Dersom du skal få mindre lår anbefaler jeg deg å begynne å trene, spesielt styrketrening. Resultatene vil utebli dersom du ikke spiser noe. Du må sørge å få i deg nok næringsstoffer, og det er sykt at du planlegger å ikke spise middag. Eventuelt kan du bestille time hos ernæringsfysiolog og personlig trener om du er usikker på hvordan du skal gå fram.

Fortsetter du med denne dietten kan jeg love deg at du kommer til å få mangelsykdommer og dårlig helse.

Anonymous poster hash: d6248...702

Tunfisken er middagen :) Har levd på slik middag i mange år og eksisterer i beste velgående :) Kan jo legge til litt grønnsaker da...

Skrevet

Å veie 50 kilo når man er 167 høy er da ikke sykelig tynt. Jeg veier 53 og er 173. Jeg er slank, og spiser som en hest.

Til TS:

du spiser altfor lite og lite variert. Hvor er grønnsakene, frukten, kjøttet og fisken?! Du ødelegger kroppen din på dette kostholdet. Du ødelegger fordøyelsen din!

Du blir ikke tynn av å sulte deg selv. Fordøyelsen din går til hel*ete og sjansen for å utvikle spiseforstyrrelser er altfor stor.

Jeg tror du ser helt normal og fantastisk ut, jeg. Stor rumpe er bare postivt(med mindre du veier 150 kilo, da er rumpa FOR stor...), og lårene dine er det ingen som ser på. Det er bare du som fokuserer på dette selv.

Jeg tror du burde snakke med noen om disse tankene dine, og få hjelp den andre veien. Lykke til!

Spis mer, vær så snill!

• Liker 4
Skrevet

Tunfisken er middagen :) Har levd på slik middag i mange år og eksisterer i beste velgående :) Kan jo legge til litt grønnsaker da...

Du spiser en boks tunfisk til middag?!

Gå å snakk med en som kan hjelpe deg. Ikke ernæringsfysiolog. En psykolog, eller fastlegen, fordi dette er ikke normalt. Fordøyelsen din kommer til å bli ødelagt av dette!!!

Skrevet

Det som vil hjelpe er mer mat og løping. Enkelt og greit. Er lita sjøl. 169 og 53 kg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper allerede hver dag.

Dere sier at 50kg på min høyde ikke er vedlig tynnt, samtidig sier dere at jeg spiser altfor lite, det kan jo ikke bety annet enn at denne matmengden er passe for min kropp?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...