Gjest Riskjeks Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hva legger folk egentlig i det? Jeg har vokst opp med at det er en negativ personkarakteristikk. Jeg ble alltid kalt det på ungdomsskolen (ca 15 år siden) fordi jeg var skoleflink (og det var IKKE ment positivt altså), så jeg har alltid tenkt at det er noe negativt, selv om jeg selvsagt synes det er positivt å være skoleflink. De siste årene har jeg imidlertid merket meg at det er "kult" og trendy å omtale seg selv som nerd, i alle fall i enkelte grupper. Det dreier seg ikke lenger om erting av skoleflinke ungdommer, men en litt sånn "jeg spiller dataspill, leser fantasy og er sååå unik og spesiell og bruker briller med mørk innfatning og converse-sko". Mulig jeg ikke følger med i tiden. Hva mener dere?
super-s Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg tror det forandrer seg jo eldre man blir. For oss var det også negativt å være nerd på barne/ungdomsskolen, så jeg gjorde det ofte så dårlig som mulig på prøvene, altså, jeg svarte ofte feil med vilje, jeg gjorde ikke lekser og jeg fulgte ikke med i timene, bare for å ikke være nerd. Men jeg var visst nerd allikevel i følge de andre, så jeg angrer på at jeg gjorde så liten innsats på skolen. Nå, etter vi fyllte 20, virker det som at det er kult å være nerd. Og jeg liker det. The revenge of the nerds! Jeg er ikke særlig nerd, men jeg liker at folk stolt kaller seg nerder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå