Gå til innhold

Kjøpe iPad 16 GB, 32 GB, 64 GB eller 128 GB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe iPad, men skal jeg kjøpe iPad4 eller vente til iPad5 kommer og når kommer iPad5, noen som vet?

Hvilken størreslse skal jeg kjøpe? 16, 32, 64 eller 128 GB?

Siden det finnes større enn 16 GB tenker jeg at jeg tror jeg går for minimum 32 GB.

Vet ikke hva jeg skal bruke den til, da jeg ikke helt vet hva muligheter der er med en ipad.

Men hvertfall notater og skriving når jeg er hjemmefra. Legge inn bilder fra kamera når jeg er på tur, kommer til å laste ned photoshop. Men kommer til å legge bildene inn på data når jeg er hjemme igjen, kommer nok til å ha lite bilder lagra på iPaden.

Vise frem bilder jeg har tatt, diverse dataarbeider jeg har gjort til folk når jeg er hjemmefra.

Tenker også at jeg kommer til å bruke den til huskelapper, kalender, tegning.

Nett tv, Kanskje nettflix, men siden nettflix koster penger vet jeg ikke.

Opplæringsapper i tegning, diverse adobe programmer jeg bruker, engelsk, musikkopplæring.

Det er hva jeg kommer på nå, laster sikkert ned litt spill også, men kommer ikke til å ha særlig tid til spilling, selvom det er kjempegøy.

Laster kanskje ned litt bøker, men koster bøker penger?

Kommer til å ha som mål å laste ned mest mulig gratis. Skal ikke si at jeg aldri kommer til å betale for noe, men det blir minst mulig betalingsapper. Sparer penger på det.

Bruker den sikkert til mye mer etterhvert når jeg finner ut hvilke muligheter som finnes.

Er det mulig å koble til minnepinne og ekstern hardisk til iPad4 og/eller iPad5?

Anonymous poster hash: 3d1b8...bee
AnonymBruker
Skrevet

Ingen svar?

Hvilken størrelse burde jeg gå for? 16, 32, 64 eller 128 GB?

TS

Skrevet

Kjøp 32 gb.

Skrevet

Etter som jeg har forstått er det ingen mulighet for å overføre bilder fra et kamera til en iPad da den ikke har usb.

Er det fryktelig viktig at det er apple du skal ha? Eller kan et androidbrett være et alternativ?

AnonymBruker
Skrevet

Etter som jeg har forstått er det ingen mulighet for å overføre bilder fra et kamera til en iPad da den ikke har usb.

Er det fryktelig viktig at det er apple du skal ha? Eller kan et androidbrett være et alternativ?

Jeg har både lest/hørt at man kan koble til usb og at man ikke kan. Så hva som egentlig er rett vet jeg ikke.

Det finnes jo tusenvis å velge mellom og jeg aner jo ikke hva jeg skulle valgt. Jeg har hørt at iPad er det ikke problemer med. Jeg har Mac, og det kommer jeg alltid til å ha. iPad er det jeg har hørt flest folk nevne. Vil laste ned garageband, å det finnes vel muligens bare til iPad? Bruker garageband litt på mac'en, men om jeg kommer til å bruke det på iPad'en litt også, vet jeg ikke. Men godt mulig.

Kan jo sjekke andre alternativer også, men hvordan finne ut hva jeg skal velge, når jeg ikke har peiling på nettbrett, og ikke vet helt hvilke muligheter det er. Så om jeg velger et annet, lurer jeg bare å å velge et som tåler vann og støt, for å gjøre det enkelt.

Om jeg kommer til å synkronisere ipad'en/nettbrettet med mac'en, vet jeg ikke. Har aldri synkronisert mobil og mac/pc. Hjemme vil nok ikke iPad'en/nettbrettet bli brukt til allverdens, jeg har da mac og internett på den.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt og mulig, enten via den medfølgende kabelen, eller trådløst. Kabeloverføring skjer via usb, men Ipaden har ingen usb-port. Det er en spesiell kobling med en usb-plugg i den andre enden.

Det betyr at du ikke kan koble på en minnepinne (noen eksterne enheter, som kamera og eksternt display støttes med en adapter), men med de riktige appene kan du overføre alt trådløst, og lagre det på Ipaden.

Det er ikke riktig at man ikke kan spille av alle videoformater, men den medfølgende programvaren gjør ikke det. Man kan laste ned apper som fungerer.

Anonymous poster hash: 21d3e...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt og mulig, enten via den medfølgende kabelen, eller trådløst. Kabeloverføring skjer via usb, men Ipaden har ingen usb-port. Det er en spesiell kobling med en usb-plugg i den andre enden.

Det betyr at du ikke kan koble på en minnepinne (noen eksterne enheter, som kamera og eksternt display støttes med en adapter), men med de riktige appene kan du overføre alt trådløst, og lagre det på Ipaden.

Det er ikke riktig at man ikke kan spille av alle videoformater, men den medfølgende programvaren gjør ikke det. Man kan laste ned apper som fungerer.

Takk for svar :)

Går det an å koble til kamera med ekstra utstyr via kabel? Mine kameraer har ikke "trådløs-funksjon" (vet ikke hva det heter). Kan jeg koble til videokamera med kabel og se det som er filmet, på iPaden, uten å lagre det?

Nå kom jeg på, jeg har hørt at det ikke er flash på iPad, stemmer det? Men etter det du skriver så er det bare å laste ned en app, så får jeg flash på den?

Hva tenker du, burde jeg gått for 16, 32, 64 eller 128 GB?

Og, bør jeg kjøpe iPad4 eller vente til iPad5 kommer, noen som vet når iPad5 kommer?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere svar?

TS

Skrevet (endret)

Har ikke noe relatert til det du spør om.

Men om jeg kan yte min egen mening så ville jeg heller valgt android. Det at man ikke kan sette inn et minnekort og generelt sett ha et slikt "lukket" nettbrett er helt bak mål + å betale flere tusen ekstra pga det er Apple.

Selger de forresten 128gb? Trodde maks var 64 for iPad.

Edit:

Om man ikke har e Mæc fra før av og andre Apple produkter, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe en iPad. Men så er jeg en sterk Apple hater... Så du bør vel kanskje høre ifra en nøytral person :P

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Skrevet

Apple er og har vært litt sære på det meste, sånn som at du trenger en spesiell kabel for å koble til standardtilbehør. Også har de litt sære metoder for å overføre f.eks. musikk (i alle fall på Iphone).

Teknisk sett er produktene fine, men du må regne med å gjøre ting på deres måte (og betale litt ekstra for det).

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Går det an å koble til kamera med ekstra utstyr via kabel? Mine kameraer har ikke "trådløs-funksjon" (vet ikke hva det heter). Kan jeg koble til videokamera med kabel og se det som er filmet, på iPaden, uten å lagre det?

Nå kom jeg på, jeg har hørt at det ikke er flash på iPad, stemmer det? Men etter det du skriver så er det bare å laste ned en app, så får jeg flash på den?

Hva tenker du, burde jeg gått for 16, 32, 64 eller 128 GB?

Og, bør jeg kjøpe iPad4 eller vente til iPad5 kommer, noen som vet når iPad5 kommer?

TS

Ja, du kan koble til kameraer hvis du kjøper en adapter som heter "camera connector kit" eller noe sånt. Om du må laste over innholdet for å få sett det, vet jeg ikke.

Flash er det eneste drawbacket, men jeg tror det finnes løsninger for det (i hvert fall har jeg ikke problemer med å spille av flashvideo). Flash som er integrert i nettsider er muligens litt verre, men jeg har aldri vært plaget av de få tingene som eventuelt ikke vises.

Hvor stor kapasitet du trenger er jo helt avhengig av hva du skal bruke den til. Har du råd til det, så er det jo fint med god plass, men ellers er det vel ikke så viktig, med mindre du skal ha med deg ufattelige mengder film eller lignende. Jeg ville nok ikke gått for mindre enn 32 gb. Med 64 har du veldig god plass, 128 er veldig generøst.

Hvis du skal vente til Ipad5 kommer, kommer du bare til å bli fristet til å vente enda lenger, til Ipad6. Apple pleier å lansere nye produkter i februar/mars. Hvis du vil ha en, lurer jeg på hva som er verdt å vente i tre kvart år for. Jeg ville ha kjøpt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...