Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naar kjopte dere barnevognen? etter barnet var kommet eller naar du gikk gravid?

Det var en som sa til meg at jeg burde ikke kjope barnevognen for tidlig, fordi jeg visste jo strengttalt ikke hvordan svangerskapet utloeper seg eller hvordan foedselen blir, var vel en pen maate aa si at Baby kan doe egentlig naar som helst.

Saa naar kjoepte dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestilte den i uke 30. Fikk den i hus i uke 32/33.

Beholdt den til nr 2, så da var den allerede i hus.

Anonymous poster hash: 45be8...b4d
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk vår i juli og jeg hadde termin i september. Men en ting ang å miste osv. Hvis man skal gå å tenke sånn hele tiden så får man ingen glede av svangerskapet. Det er greit å ikke kjøpte alt første uka du har fått positiv test. Men det får da være måte på hvor lenge man skal vente.

Anonymous poster hash: ce1f2...5b5
  • Liker 2
Skrevet

Vi bestilte vel vår i min uke 25fordi vi fikk høre at det kunne være opptil 15 uker bestillingstid på enkelte av de vognene. Men den var på lager så vi fikk den uka etter:)

Man kan da ikke vente med å kjøpe utstyr til babyen er født hvis det og det skal skje, man må jo regne med at alt går bra. Vi ventet forøvrig til etter ordinær ultralyd med å kjøpe ting, mye pga vi ville vite kjønn.

Jeg syns uansett dette er opp til hver enkelt og at ikke andre bør blande seg så mye i hva man gjør.

Jeg tror ihvertfall at jeg hadde blitt stressa om jeg ikke hadde hatt noe utstyr til baby nå som jeg er på termindato.

AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe masse babyting med en gang man fant ut at man er gravid kan være en stor bommert, da de fleste som mister mister jo før uke 12. Men å skulle utsette alle kjøp til ungen er født, for å være helt sikker fordi det kan gå galt, er jo og dumt og man skal jo slappe av og nyte barnet når det er født, ikke stresse rundt i butikker. Svigermor var i en butikk når jeg var i uke 16 og pratet med butikkdamen, hun kjøpte ikke noe fordi butikkdamen mente at det var for tidlig. Selv har vi knapt kjøpt noe og jeg er i uke 21, men det er fordi vi venter på skattepengene ;) Hadde uansett ikke kjøpt noe før ordinær ultralyd.

Så kjøp når du føler for det, men anbefaler det å vente til etter ordinær ultralyd fordi noen får jo dårlige nyheter da.

Anonymous poster hash: 80fe0...d6c
Skrevet

Vi kommer antagelig til å kjøpe vogn rundt uke 22-23, kjøpte lekegrind uke 12 og seng uke 15 da det passet seg sånn. Klær begynte vi å kjøpe inn allerede uke 8 (loppemarked).

Tenker som så at hvis vi mister, så prøver vi tross alt på nytt - og skulle det vise seg at vi aldri klarer å bli gravide igjen (som vel er ganske usannsynlig når vi først har fått til èn gang) så har både jeg og mannen søsken som kan arve alt av utstyr.

Skrevet

Bestilte vogn da jeg var 22 uker på vei. Hentet og betalte den da jeg var 32 uker på vei. Visste det ville ta en stund før den kom, derfor bestilte jeg den så tidlig.

Skrevet

Vi kjøpte vogn da jeg var 25 uker på vei.

Husker jeg pleide å gå ned i kjellerstua for å se på den, stryke på den osv :fnise:

Skrevet

16 dager før termin, 10 dager før fødsel. Skal sies at vi hadde avtale om å kjøpe en venninnes vogn da, så kjøpet var avtalt veldig lenge før :)

Skrevet (endret)

Naar kjopte dere barnevognen? etter barnet var kommet eller naar du gikk gravid?

Det var en som sa til meg at jeg burde ikke kjope barnevognen for tidlig, fordi jeg visste jo strengttalt ikke hvordan svangerskapet utloeper seg eller hvordan foedselen blir, var vel en pen maate aa si at Baby kan doe egentlig naar som helst.

Saa naar kjoepte dere?

De fleste vogner kan ha en viss bestillings/leveransetid, så dersom du har noen spesielle ønsker, så burde du ikke drøye særlig lenger enn uke 30.

Vi handlet vogn rundt uke 28. Vi ville ha en spesiell vogn, og tok ikke sjansen på å ikke rekke å få den før barnet kom. Risikoen for prematur fødsel var også stor, og dermed så ville vi ha mest mulig klart "tidlig".

Garantier om at det går bra har man aldri, uansett hvor i svangerskapet man er, og dersom man skulle tatt høyde for dette, så hadde man ikke fått handlet inn noe.

Endret av SmallTalk
Gjest Sobril
Skrevet

De fleste vogner kan ha en viss bestillings/leveransetid, så dersom du har noen spesielle ønsker, så burde du ikke drøye særlig lenger enn uke 30.

Vi handlet vogn rundt uke 28. Vi ville ha en spesiell vogn, og tok ikke sjansen på å ikke rekke å få den før barnet kom. Risikoen for prematur fødsel var også stor, og dermed så ville vi ha mest mulig klart "tidlig".

Garantier om at det går bra har man aldri, uansett hvor i svangerskapet man er, og dersom man skulle tatt høyde for dette, så hadde man ikke fått handlet inn noe.

Det kan jeg skrive under på. Har en nydelig Emmaljunga som står ubrukt her hjemme. Jeg klarer ikke å selge den fordi jeg håper at den kommer i bruk en vakker dag. Tror jeg var i uke 25 da vi kjøpte vogna.

Ufattelig kjipt at den ikke fikk bli brukt til det formålet den var ment, men jeg kan jo ikke angre kjøpet allikevel. Tviler på at traumene hadde vært særlig mindre om ikke vogna var her. Ting kan skje, men man kan ikke la slike ting styre hverdagen.

Skrevet

Første gang handlet vi ikke noe før etter ordinær UL, men etter det handla vi ganske tidlig. Vi liker å handle når ting er på salg, eller når vi finner noe brukt, så vogna ble kjøpt ca i uke 20. Ga 600kr for ei veldig pent brukt Simovogn. :)

Denne gangen var det tilbud hos Jollyroom, så vi handlet søskenvogn før ordinær UL faktsik.

Jeg har aldri vært bekymret for om noe skulle gå galt, tar det som det kommer. Om noe skulle skje får vi sannsynligvis flere unger, eller vogna kan alltids selges. Er liksom ikke det verste med å miste, at man har kjøpt vogn.

Skrevet (endret)

Har handla inn litt undervegs og har også arva ein del. Vogna kom i hus da eg var ca. 23 veker. Eg trur eg blir like lei meg om det går galt om barneutstyret er der eller ei. Om det går galt så er det sikkert ein form for terapi å få rydde det bort også.

Endret av Sola^
Gjest Tekola
Skrevet

Termin i begynnelsen av mai og vi bestilte vogn i slutten av januar :)

Ventet med alt av innkjøp til etter ordinær UL.

Skrevet (endret)

Da jeg var rundt 4 mnd på vei. Fant vogna vi ville ha, nesten ubrukt på finn til en god pris.

Endret av Orchideae
Skrevet

Bestilte vognen i uke 22, dagen etter ordinær UL. Fikk den 4 uker senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...