Gå til innhold

Sko ødelagt etter en dag - rettigheter? (BILDE)

Anbefalte innlegg

Gjest Kaxxy
Skrevet

På torsdag kjøpte jeg meg pumps fra Bianco til 499. På fredag hadde jeg noen venner på besøk, og jeg gikk i skoene inne, og bare inne, i en times tid for å gå dem ut litt til den dagen jeg skulle ha dem på meg (skoleavslutning 14. juni).

Så oppdager mamma nå at de har fått en skade! Stoff er borte! Jeg skjønner ikke hvordan det skal være mulig! Hva gjør jeg nå? Kan jeg kreve nye sko? Eller at de blir reparert, og er det mulig? Ser også på merklappen til skoen nå at disse skoene med overtrekk "tåler mindre", men en time inne??? Det skal da alle sko klare, eller?

post-49410-0-59134300-1370780266_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du kvitteringen?

Dette er mindre enn normal bruk og slitasje man kan forvente av et par sko, så her har du en god sak. Selv om du hadde hatt på seg skoene en hel kveld på byen bør de tåle mer enn en kveld ute.

Den eneste gangen jeg har reklamert på sko var da hælen "punkterte" etter litt over en måneds bruk. Det var sko kjøpt på Din Sko og jeg fikk medhold og fikk ta ut noen nye (helt andre) sko. Til alt overmål hadde jeg ikke kvittering men damen sa at det var kun de som førte disse skoene så det var greit.

Jeg anbefaler sterkt at du har med kvittering. Da står du sterkest.

Gjest Kaxxy
Skrevet

Har du kvitteringen?

Dette er mindre enn normal bruk og slitasje man kan forvente av et par sko, så her har du en god sak. Selv om du hadde hatt på seg skoene en hel kveld på byen bør de tåle mer enn en kveld ute.

Den eneste gangen jeg har reklamert på sko var da hælen "punkterte" etter litt over en måneds bruk. Det var sko kjøpt på Din Sko og jeg fikk medhold og fikk ta ut noen nye (helt andre) sko. Til alt overmål hadde jeg ikke kvittering men damen sa at det var kun de som førte disse skoene så det var greit.

Jeg anbefaler sterkt at du har med kvittering. Da står du sterkest.

Jeg har kvittering, ja! Hva skal jeg si? Føler at jeg kan få medhold etter din historie, så bra! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som om du har vært uheldig og kommet borti bakken og skrapt opp skinnet. Jeg tror ikke at du får tilbake pengene ettersom det er tydelig at det ikke er en produksjonsfeil, men noe du har forårsaket. Utifra prisen regner jeg med at det ikke er ekte skinn, og falskskinn er som regel svakere.

Anonymous poster hash: b280d...6ba
  • Liker 4
Skrevet

Gå innom og si at du kjøpte disse skoene på den dagen og at de allerede er slitte. Si at du kun har brukt dem hjemme for å gå dem til (skosålen vil jo også vise at de ikke er brukt ute) og at de allerede har fått slitasjeskader. Si at du ønsker å bytte disse i ett annet par og be gjerne om tips for å vedlikeholde overtrekket bedre.

Jeg har også pumps med slike skader og de er alle minst 2 år gamle og flittig brukt, så dette er absolutt en returgrunn :)

Har du kvittering bør det ikke være noe problem, enda bedre om klisrtemerker og lignende også er på, da det er med på å vise at de ikke har vært brukt på en måte som skal gi slike skader :)

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det ser ut som om du har vært uheldig og kommet borti bakken og skrapt opp skinnet. Jeg tror ikke at du får tilbake pengene ettersom det er tydelig at det ikke er en produksjonsfeil, men noe du har forårsaket. Utifra prisen regner jeg med at det ikke er ekte skinn, og falskskinn er som regel svakere. Anonymous poster hash: b280d...6ba

Hvilken bakke? Skoene har vært brukt KUN innendørs.

AnonymBruker
Skrevet

Hun har skrapet den opp. Jeg vet ikke hva hun har skrapet den opp på, men noe er det ihvertfall.

Anonymous poster hash: b280d...6ba

• Liker 2
Skrevet

Men sko skal tåle å bli brukt mer enn en gang og de skal tåle å være anig i bakken uten å få så tydelige merker, i allefall til den prisen. Hadde det vært ebaysko til en snau hundrelapp kunne jeg skjønt det, men når de er kjøpt på en ordentlig skobutikk burde de vare lenger (selv om bianco ikke akkurat er kjent for kvalitet bør de klare å levere såpass).

• Liker 2
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg tror ved å si "bakke" mente brukeren det underlaget som er hjemme, dvs teppe eller parkett. Sånt kan skje hvis man, f.eks., sitter på stolen og trekker føttene under setet.

Til TS, det er vel ikke skinn siden de ble så fort ødeladt. Synd, ja. Har opplevd det selv og da måtte jeg rett og slett kaste skoene.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å forvente at sko jeg betaler en halv tusenlapp for varer litt lenger enn tilvenningstiden.

Uansett er det butikkens jobb å eventuelt anklage trådstarter for "misbruk" av skoene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du får pengene tilbake ts. Eller nye sko. Men det kommer ofte an på hvem man treffer på i butikken og vedkommendes dagsform.

Jeg kjøpte et par lette sommersko på Din Sko for noen år siden i imitert skinn. Skoene kostet 200 kroner og jeg forventet ikke at de skulle vare i flere år, men jeg regna med å ha de hele den sommersesongen.

Etter en uke var skoene slitt hull i og jeg gikk til butikken og klagde. Damen bak kassa var stram i fjeset og prøvde å legge skylden på meg. Først prøvde hun seg på at skoene nok var for store for meg og at de derfor subbet i bakken når jeg gikk. Men nei, skoene passet meg akkurat. Så lurte hun på hvordan jeg hadde brukt skoene. Jeg svarte som sant var at jeg hadde brukt dem på byturer med shopping og kafe og turer på butikken. Hun svarte noe sånt som "Hæh? Har du gått med skoene på asfalt i en hel uke? Det må du da skjønne at du ikke kan gjøre med slike sko!"

Jeg ble rimelig himmelfallen og svarte ganske skarpt at "hvis disse skoene kun tåler innendørsbruk så må dere faktisk opplyse om det når dere selger dem. Sko skal tåle å brukes på asfalt i ei uke." Hun mumlet noe misfornøyd, men ga meg til slutt pengene tilbake. Men hadde ikke jeg orket å diskutere med henne og argumentere mot hennes syltynne argumenter så hadde jeg nok gått ut derfra med de samme ødelagte skoene i posen.

Anonymous poster hash: 0afc0...167
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ser jo ut som en skade som har kommet av at du har sparket borti noe eller skrapet opp. Det skjer jo ikke av seg selv.

Anonymous poster hash: 0a494...e59
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det, ts? :)

Anonymous poster hash: 7a49c...7bc

Skrevet

ts, her har du nok gått i en trapp og fått tuppen skrapet opp.

Ingen reklamasjon da dette er brukerfeil og ikke produksjonfeil.

Din Sko er så stor bedrift at om du tar med din kvittering får du nok tilgodelapp.

Uten dette spørs det om du får noe somhelst.

Og lær dere å gå med føttene skrått i trapper så man ikke slår tuppen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil absolutt si at dette er grunnlag for reklamasjon. Da jeg jobbet på Living (møbelbutikk) kom folk inn med lampeskjermer som var revet i stykker og tepper som hadde gått opp i sømmene (lå i gangen) og vi hadde plikt til å gi tilgodelapp eller ny vare hvis det var innenfor tre måneder etter kjøp. På lamper eller annen elektronikk var fristen som oftest et år.

Slike ting, også sko, er bruksgjenstander og dersom kasseren ikke vil returnere pengene eller gi deg nye sko så har du rett til å få informasjon så du kan kontakte sjefen. Du har kvittering og "bevis" på at de ikke er slitt ihjel på såle og de er nok ikke så utvidet enda etter så lite bruk. Gå tilbake til butikken og krev pengene tilbake, det er uhørt om de ikke vil gi de tilbake.

• Liker 3
Gjest Kaxxy
Skrevet

Jeg var der på mandag. Det var ei ung, deltidsansatt der, hun ble litt forfjamset og syns synd i meg, det skulle ikke skje etter bare en time, og hun var på tur til å få fikset noe....... MEN SÅ kom ei sur, eldre dame som hadde noe høyere stilling der, og nei det her skjedde ikke av seg selv, jeg fikk bruke sprittusj på skoen................. camon, en time inne!!

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke gi deg. Kontakt kjeden legg ved bilde av skoen og skoene såle. Gjør oppmerksom på at forutdetningen for fortsatt handel i denne butikken i fremtiden er at de forstår forskjellen på inne og ute bruk av sko.

Gjest Applestore
Skrevet

Bianco er ille på kundebehandling på slike ting! Jeg og flere kommer aldri til å handle der igjen etter de gangene jeg har slitt med dem. Jeg har måttet kjempe flere kamper for å få tilbake sko der. Men, ikke gi deg, det er noe de bør bli flinkere på.

AnonymBruker
Skrevet

hadde sendt en mail!

Anonymous poster hash: f1adc...00a
Skrevet

Aldri kjøp sko på Bianco. De tåler ingenting og man må krangle for å få ny vare eller pengene tilbake. Har lært etter at to par gikk i oppløsning etter kun en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...