Gå til innhold

Skifte benkeplate - hva slags firma? VVS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier en leilighet av verdens vrangeste utleier. Vi har levd med mugg på benkeplaten i over to år med løfter om utskiftning og når vi tar kontakt ignorerer han oss.

Han var på inspeksjon her, så benkeplaten og sa han skulle bestille ny.

Nå skifter vi den selv. Hva slags firma skal jeg henvende meg til?

Kjøkkenvasken er gammel, man får ikke snudd på krana uten å brekke hele opplegget og jeg tror den må gå i samme slengen.

Men jeg vet faktisk ikke hva slags firma jeg skal kontakte. Vet du?

Anonymous poster hash: ce20e...646
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøkkenmontør eller snekker for skifte av platen. I tillegg må du nok ha en rørlegger for å koble fra og til vasken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Det var det jeg mistenkte da jeg ved google-søk ikke fikk opp ett eneste firma som tilbydde en "pakke".

Hjertelig og ha en strålende søndag!

Skrevet

Røropplegget KAN du jo i teorien koble fra selv også for å spare noen kroner, men en snekker/montør vil ikke komme til å gjøre det :)

Skrevet

Å begynne å tøyse med rør/kraner selv, om en egentlig ikke kan det, kan plutselig bli forferdelig mye dyrere enn om en hadde gjort det skikkelig i starten. ;)

Skrevet

Å begynne å tøyse med rør/kraner selv, om en egentlig ikke kan det, kan plutselig bli forferdelig mye dyrere enn om en hadde gjort det skikkelig i starten. ;)

Ja hvis man tøyser med rørene er det klart man er ute på ville veier :D

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis man tøyser med rørene er det klart man er ute på ville veier :D

:laugh:

Vi leier denne leiligheten og kjøkkenet er generelt nedslitt. Den vasken som står der, den tror jeg faktisk ikke tåler en ned/oppmontering så en rørlegger må nok inn.

Nå er det så sabla mye med denne leiligheten så jeg er faktisk i ferd med å gi opp. Jeg kan ikke gi Utleiemegleren særlig gode skussmål.

Jeg løy når jeg sa 2 år, syntes det var pinlig. Vi har faktisk levd med mugg rundt hele vasken som har grodd seg utover nå i 4 år og til tross for bildesending til både utleier og Utleiemegler så har alle syntes at de bare kan holde kjeft og at det er helt ok å la oss leve i mugg.

Les kontrakten med alle typer briller du har om du skal leie og om det er en eneste ting som ikke er på plass men som loves på plass, finn noe annet!

Jeg tror det blir oppsigelse, ikke skifting av benkeplate osv osv osv...

Skrevet

Dette høres jo helt sykt ut. Huseier kan vel ikke fraskrive seg ansvar for dette over kontrakten?

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo helt sykt ut. Huseier kan vel ikke fraskrive seg ansvar for dette over kontrakten?

Jeg trodde at slikt, når vi har mailet med Utleiemegler i 4 år, de har videresendt og han har ignorert, for utenom den gang han stilte på befaring (mest nok for å kikke i leiligheten) da vanntanken lakk (forsikre seg om at vi ikke løy?), burde kunne løses ved husleietrekk, men nei.

Vi må sende formell beskjed (som har blitt gjort flere ganger over 4 år, til Daglig leder, Fagansvarlig og vår megler hos Utleiemegleren, ignorert av de to første, den siste takler ikke en pengesterk og arrogant eier, bare videresender og rister på hodet) om at vi gjør jobben. Da må vi som jeg skrev;

1. Legge ut for arbeidet.

2. Legge samme sum som arbeidet kostet inn på depositums-konto i tilfelle tvist.

Om eier betvister utbedringen så vil vi havne i Forliksrådet.

Skulle de finne at utbedringen var unødig så vil vi få utløst pengene når vi sier opp men ingenting tilbake fra eier.

Om eier ikke betvister eller taper i Forliksrådet vil han måtte sette samme sum må depositums-konto og vi får alt utløst ved oppsigelse/flytting.

Det er helt absurd. Jeg trodde at når Utleiemegler befarer og bestemmer at mangelen er i strid med kontrakten så hadde vi rett til å rette mangelen og trekke dette fra husleie.

Eier kan allikevel trekke oss for forliksrådet om han gidder å gjøre papirarbeidet.

Dette er en mangel Utleiemegleren har skrevet opp som mangel ved overlevering for 4 år siden.

Vi hadde en som pusset og lakkerte gulvene før vi flyttet inn (vår mann).

Eier bad om ett godt tilbud på nedpussing av benken, det fikk han, og siden har ingen hørt noe fra ham i anledning saken forutenom ved overnevnte befaring hvor han løy og sa at den var spesialbestilt og at det ville ta noe tid. Dette var for 1,5 år siden.

*sukk*

Blir slitsomt å flytte men godt å flytte til ett "normalt sted". Her er det meste på halv-tolv!

Skrevet

Uff ja. Det går jo alltids an å ta krigen videre så klart, men ville uansett jaktet på et annet sted å bo ja. Slitsomt å ha forhold til huseier når det er sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Dere vurderte aldri iløpet av 4 år å fjerne mugget?

Anonymous poster hash: e12b3...5a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...