Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min manns foreldre bor "i syden" permanent. Hans mor har flyskrekk og faren en rekke helseproblemer, pacemaker etc., dermed blir det vi som må komme til dem for å vise frem babyen heller enn at de kommer på besøk.

Leilighetshoteller finnes det lite av i området, så vi blir å bo på gjesterom hos dem.

Med tanke på termin blir reisen for oss seende omtrent slik ut:

- 3 timer bilkjøring fra vårt hjem til flyplass

- mellom 1 og 3 timer i fly før flybytte og ytterligere 1 til 3 timer i fly (total ca 4 timer), høyst sannsynlig mellomlanding på minst 2 timer

- 30 min bilkjøring fra flyplass til deres hus igjen

Hvor tidlig tror dere det kan gjøres "forsvarlig" med tanke på babyen?

Noe annet vi bør tenke spesielt over?

Anonymous poster hash: d42e0...466
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Begge mine har vi hatt med på "sydentur" fra de har vært 4mnd. Kunne gjerne reist når de var rundt en mnd..

Lengre turer (Thailand, USA etc..) fra de har vært 6mnd

AnonymBruker
Skrevet

Små babyer er stort sett enkle å ha med på tur, så fremst de har tørre bleier og pupp i nærheten. Vent med å bestill billett til du kjenner at DIN form er ok etter fødselen, og at barnet ikke har kolikk eller andre plager. Et familiemedlem har reist med babyen siden den var tre måneder, et tjuetalls innenlandsflyginger og nå på besøk hos familie i Asia og Australia (barnet er nå 8 mnd). Foruten én flytur, har alle forløpt uten noen som helst problemer. Det blir sikkert verre etterhvert, når barnet helst vil gå rundt, krabbe, plukke på "alt", mulig det blir en periode med færre flyginger etterhvert.

Anonymous poster hash: bef88...7db
  • Liker 3
Skrevet

Det kommer an på babyen, og det kommer an på deg. Mange babyer liker å kjøre bil, så utfordringen er bare å følge spiserytmen, dvs stoppe så snart det er behov for mat. Mine har også blitt veldig beroliget av fly som babyer, men her er det vel ingen regel. Men dette handler som sagt ikke bare om babyen, men også om deg. Noen er i fin form ganske fort, og kjenner seg også klar for å komme seg ut, mens andre har ikke form eller pågangsmot til særlige utflukter. Selv har jeg vært den typen som følte meg omtrent like mobil som før, men jeg har skjønt at det ikke finnes noen normal her.

Det er et godt råd å ikke bestemme noe før du ser hvordan du er.

Selv kunne jeg gjerne reist en uke etter fødselen, hvis det betydde noe for meg å komme dit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...