MockingJay Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Vi bor svært, svært nært kirken. Det er en liten oppoverbakke på ca 25 m som skiller oss. Og det er stort sett ingen problemer knyttet opp til dette, men nå når det er varmere i luften så har det dessverre begynt -igjen! Hver søndag er det jo gudstjeneste, og det er forsåvidt koselig å se så mange pyntete mennesker. Men vist det er fint vær så slipper foreldrene bare barna ut av kirken. Jeg regner med det er fordi barna synes det et så kjedelig, og at de ikke vil sitte i ro. Kirken har et lite areale de kan oppholde seg på, men det er jo bare en slett plen. Derfor er det jo mye mer spennende å snike seg inn i hagene til naboene å gjøre ugang! Idag lå jeg å solte meg ute, også var de her igjen. Hunden begynte å bjeffe(som han alltid gjør), og jeg snudde meg rundt for å se hva som skjer. Det står de og hiver stein og kvister ned bakken, for å treffe hunden! Jeg har alltid vært inne når hunden har begynt å bjeffe, så har aldri sett de gjøre dette før. Akkurat i det jeg reiser meg så treffet en av steinene og hunden hyler. Jeg roper at de skal komme seg bort. Men de bare ler, også begynner de å apes etter hunden. Barna bjeffer og klynker, og fortsetter å igle opp hunden til å bjeffe mer. Naboen min igjen får dette med seg, og roper til barna at han slipper hunden fri og da kommer ingen her til å stoppe hunden fra å bite dem. De stopper faktisk, så står de å stirrer på mannen for å finne ut om han snakker sant eller ikke. Jeg tusler bort til hunden og slipper den løs(jeg vet jo at den selvfølgelig ikke kommer til å løpe etter eller bite noen som helst) og barna hyler å løper. Jeg setter båndet fast igjen og går for å prate med naboen. Forrige søndag hadde barna hans hatt den nye kaninungen ute i en sånn løpegrin, og i og med at kirkebarna er så glad i steiner så hadde de selvfølgelig hevet stein -og truffet. Den lille kaninen tålte selvfølgelig ikke det. Naboen selv hadde sprunget ned på nærbutikken i 2 min, og når han kom opp igjen hoppet kirkebarna på trampolinen med sko på og lo av naboens barn som sto å gråt. De sprang, men han viste hvem de var, så han ringte foreldrene. De svarte med at de dessverre ikke kunne passe på alle barna hele tiden.. Min andre nabo fikk engang en barnevogn rennende ned bakken, og den veltet jo selvfølgelig. Babyen rullet ned i hagen hans. Da hadde en av de eldre barna tatt å "trillet tur" med sin lillesøster. Naboen trampet da inn i kirken og spurte hvem sine barn dette var. Og holdt en liten forbanna tale om hvor uansvarlig de alle var før han ga babyen til moren. Dette skjedde forøvrig for en del år tilbake. I tillegg synes folk også at våres (og naboens) hage er et perfekt sted å gå igjennom til å fra kirken. Det har resultert til sti mitt i hagen. Hos oss er problemet stortsett borte, for vi har hunden stående ute om dagen, men naboene plages ennå. Vi har klaget til kirken et par ganger hver, men det er bare effektivt en gang eller to før det begynner igjen. Vet ikke helt hva annet man kan gjøre? Tips taes i mot med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 ¤#& drittunger og #%¤foreldre! Klag til kjerka hver søndag om dere må, og når de er så lite oppttatt av sine barns sikkerhet at de slipper dem ut og lar en baby trille inn i naboens hage ville jeg jammen tatt en telefon til barnevernet også. Anonymous poster hash: 57267...579
Gjest Cevita Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Tror nok ikke akkurat det er kirken som bør klages til, her er det foreldrene som er ute å kjører. Bør nok heller prøve å få tatt en skikkelig prat med de på en eller annen måte. Helt utrolig at folk oppfører seg slik! 1
MockingJay Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2013 Hadde det med barnevogna skjedd i dag så hadde nok ingen av oss nølt med å ringe barnevernet nei. Men han er en mann som lever alene, og tenkte ikke så mye over det tror jeg. Det nytter ikke å prate med foreldrene. De kan jo stakkars ikke passe på alle. Jeg har sett barn ned til 10 år sykle og leke seg på E6 for å se hvem som er den modigste. Også etter klokken 12(på natta!).
Sweet77 Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Var det ikke meningen at kristne skulle ha bedre verdier enn den gemene hop, da? De som skryter av å ha høyere moral etc? Her ser vi det i praksis. Bryr seg ikke om at barna dems plager dyr, og driter i andres eiendom. Fikk du dokumentert det på rett sett kunne det blitt en interessant sak for lokalavisen dette - siden ingen ting annet hjelper. De kristne burde i alle fall ikke være interesserte i å få denne typen riper i den offentlig lakken. Endret 9. juni 2013 av Flair 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Hadde det med barnevogna skjedd i dag så hadde nok ingen av oss nølt med å ringe barnevernet nei. Men han er en mann som lever alene, og tenkte ikke så mye over det tror jeg.Det nytter ikke å prate med foreldrene. De kan jo stakkars ikke passe på alle. Jeg har sett barn ned til 10 år sykle og leke seg på E6 for å se hvem som er den modigste. Også etter klokken 12(på natta!). Da ville jeg ikke nølt med å ringe barnevernet! Anonymous poster hash: 57267...579
Thorn Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Mitt barnslige, ufordragelige og provoserte forslag: ha vannballongene klare og bombader barna når de kaster stein etter hundene deres. Siden dette helst skjer når det er fint vær, tar de ikke skade av litt vann. Kast gjerne litt på foreldrene også hvis de kommer for å klage fordi barna syter. Hvis dere vet hvem det er som bruker hagen deres som snarvei, stikk en tur hjem til dem og ta en rusletur i deres hage. Eller ta det opp med kirken, igjen og igjen og igjen til det går inn i hodet på de idiotene dette gjelder. Og gjerne fortell foreldrene at det vanker både anmeldelse for dyremishandling og regning for vetrerinærbehandling neste gang drittungene kaster stein på hunden din. Hadde også sørget for å få anmeldt dem for drap på naboens kanin (for jeg forsto det sånn at døde?)! 1
Gjest Cloud9 Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Var det ikke meningen at kristne skulle ha bedre verdier enn den gemene hop, da? De som skryter av å ha høyere moral etc? Nå er det vel sånn at det i alle religioner finnes folk som ikke er helt med. Blir litt drøyt å ta hele religionen fordi at noen mennesker er idioter... Begynner og å bli litt lei, fordi at når det handler om kristne, så skal det liksom gjelde hele hurven. JEG oppfører meg ikke sånn. JEG går ikke over andres eiendom eller plager dyr. Kaste stein på dyr- de barna burde ha blitt tatt skikkelig og dratt med inn i kirken og fortalt i alles øyesyn at å kaste stein på dyr er fullstendig uakseptabelt, og slikt gjør man bare ikke. 2
Tullepia Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Vi bor svært, svært nært kirken. Det er en liten oppoverbakke på ca 25 m som skiller oss. Og det er stort sett ingen problemer knyttet opp til dette, men nå når det er varmere i luften så har det dessverre begynt -igjen! Hver søndag er det jo gudstjeneste, og det er forsåvidt koselig å se så mange pyntete mennesker. Men vist det er fint vær så slipper foreldrene bare barna ut av kirken. Jeg regner med det er fordi barna synes det et så kjedelig, og at de ikke vil sitte i ro. Kirken har et lite areale de kan oppholde seg på, men det er jo bare en slett plen. Derfor er det jo mye mer spennende å snike seg inn i hagene til naboene å gjøre ugang! Idag lå jeg å solte meg ute, også var de her igjen. Hunden begynte å bjeffe(som han alltid gjør), og jeg snudde meg rundt for å se hva som skjer. Det står de og hiver stein og kvister ned bakken, for å treffe hunden! Jeg har alltid vært inne når hunden har begynt å bjeffe, så har aldri sett de gjøre dette før. Akkurat i det jeg reiser meg så treffet en av steinene og hunden hyler. Jeg roper at de skal komme seg bort. Men de bare ler, også begynner de å apes etter hunden. Barna bjeffer og klynker, og fortsetter å igle opp hunden til å bjeffe mer. Naboen min igjen får dette med seg, og roper til barna at han slipper hunden fri og da kommer ingen her til å stoppe hunden fra å bite dem. De stopper faktisk, så står de å stirrer på mannen for å finne ut om han snakker sant eller ikke. Jeg tusler bort til hunden og slipper den løs(jeg vet jo at den selvfølgelig ikke kommer til å løpe etter eller bite noen som helst) og barna hyler å løper. Jeg setter båndet fast igjen og går for å prate med naboen. Forrige søndag hadde barna hans hatt den nye kaninungen ute i en sånn løpegrin, og i og med at kirkebarna er så glad i steiner så hadde de selvfølgelig hevet stein -og truffet. Den lille kaninen tålte selvfølgelig ikke det. Naboen selv hadde sprunget ned på nærbutikken i 2 min, og når han kom opp igjen hoppet kirkebarna på trampolinen med sko på og lo av naboens barn som sto å gråt. De sprang, men han viste hvem de var, så han ringte foreldrene. De svarte med at de dessverre ikke kunne passe på alle barna hele tiden.. Min andre nabo fikk engang en barnevogn rennende ned bakken, og den veltet jo selvfølgelig. Babyen rullet ned i hagen hans. Da hadde en av de eldre barna tatt å "trillet tur" med sin lillesøster. Naboen trampet da inn i kirken og spurte hvem sine barn dette var. Og holdt en liten forbanna tale om hvor uansvarlig de alle var før han ga babyen til moren. Dette skjedde forøvrig for en del år tilbake. I tillegg synes folk også at våres (og naboens) hage er et perfekt sted å gå igjennom til å fra kirken. Det har resultert til sti mitt i hagen. Hos oss er problemet stortsett borte, for vi har hunden stående ute om dagen, men naboene plages ennå. Vi har klaget til kirken et par ganger hver, men det er bare effektivt en gang eller to før det begynner igjen. Vet ikke helt hva annet man kan gjøre? Tips taes i mot med stor takk! Er dette en vanlige kirke som tilhører Den norske kirke, kan du være sikker på at noen av disse "kirkebarna" hører til i nabolaget ditt fra før, så jeg synes du skal ta kontakt direkte med foreldrene og forklare hva som skjer. Det er foreldrenes ansvar å følge med barna sine, enten de er i kirken eller butikken eller hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå