Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvordan gikk flyturen? Noen lure tips å dele? Når vi skal reise er gutten min 5 mnd, og vi må bytte fly en gang underveis. Ellers er begge flyturene ganske korte, ca to timer på hver.

Anonymous poster hash: c392f...24c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det har gått veldig greit. hatt med litt leker å sånn som hun er glad i vis det skulle trengs. hun gråt litt på den ene flyturen. men jeg roet henne fort ned. så har ikke hatt noen vanskeligheter med å fly med baby:)

Anonymous poster hash: 82095...2b6
Gjest Trolletrine
Skrevet

Det har gått kjempefint. Vi ga babyen smokk under oppstigning og landing, og det fungerte bra ift trykk. Ellers bestilte vi på første tur en sånn krybbe babyen kunne ligge i, men min baby var ikke villig til det, hun ville stort sett bare sitte på fanget mitt og smile til alle som gikk forbi.

Skrevet

Vi har flydd korte innenlandsturer da baby var 2, 4 og 6mnd. Er nå (i luften akkurat nå faktisk) på vei hjem fra sydentur og baby er nå 7,5mnd. Han er en veldig blid og fornøyd gutt så vi har bare god erfaring med å fly med baby. Han sover en del og vi har med leker og frukttuber. Han syns også at det er så mye spennende å se på at han nærmest underholder seg selv.

Ha med nok bleier, klesskift, våtservietter, noen spennende leker og smokker hvis babyen bruker det :-) Mellomlanding gikk fint her, bare pass på å pakk i en sekk eller noe så du ikke må drasse for mye i armene. Er nok med baby. Ha også alt flytende liggende klart så sikkerhetskontrollen går radig, den er alltid en stressfaktor...

Lykke til :-)

Skrevet

Min erfaring er også at det stort sett går veldig greit med små babyer! :)

Eneste er at man bør pakke smart (som Tordensky nevner over), og ha smokk eller pupp tilgjengelig ved take-off og landing, men for øvrig har det gått fint å ta med babyer på flytur.

Verre når de er 1-2 år, faktisk, og ikke har den helt store tålmodigheten :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :) Nå kom jeg på noe annet jeg lurer på; hvordan fungerer det med væske o.l. på flyet? Er det begrenset mengde når det gjelder barnemat/drikke også?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :) Nå kom jeg på noe annet jeg lurer på; hvordan fungerer det med væske o.l. på flyet? Er det begrenset mengde når det gjelder barnemat/drikke også?

Man får stort sett ta meed det man trenger av mat og drikke til baby.

Anonymous poster hash: b2064...200

Skrevet

Reglene sier at du får ha med det du trenger til selve flyturen. Vet ikke om din har begynt med noe mat enda, men vi har alltid med sånne frukttuber og gjerne en mer enn vi tror han vil ha :-P Og tutekopp med vann. Ingen som har sagt noe om det vi har med og vi har ikke måttet smake på det heller (men det kan du bli bedt om). Har også med engangssmekker fra Libero ;-)

Gjest Magdalene
Skrevet

Du kan ha med både kokt vann, vann på flasker etc.. Men du må belage deg på å smake i sikkerhetskontrollen.

Vi reiste til Thailand med minsten da han var 5,5mnd. Flytur på 11t. Null problem.

Nå er jo unger forskjellige da, men har du en tålig rolig unge, så går det som regel veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...