Gjest slettetbruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jeg har veldig lyst på en mops, men jeg lurer på hvor ofte de må til vetrinæren generelt, og hvor mye det sånn ca. koster å ha mops i et år? Kom gjerne med andre ting som er lurt å vite Endret 9. juni 2013 av Mephobia
Gjest Spiderpig Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ikke mops, men en venninne har. Det siste året har hun brukt 6000kr bare på øyet til hunden. Siden de stikker ut så får hun fort småsår og deretter infeksjoner på øyet. Mops er en rase med mange helseproblemer så jeg ville sett meg om etter en rase som er friskere. 7
Gjest slettetbruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ikke mops, men en venninne har. Det siste året har hun brukt 6000kr bare på øyet til hunden. Siden de stikker ut så får hun fort småsår og deretter infeksjoner på øyet. Mops er en rase med mange helseproblemer så jeg ville sett meg om etter en rase som er friskere. Oy, det var godt å vite .. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 IKKE KJØP MOPS! Jeg var naiv og kjøpte mops selv, noe som har kostet meg flere tusen kroner i vet. regninger. Jeg elsker hunden over alt på jord, og det er trist å måtte se den lide av medfødte skavanker som pusteproblemer og øyeproblemer på grunn av kort nese, trange luftveier og mye hud. Kjøp heller en rase som er lite utsatt for genetiske feil og sykdommer. Ikke støtt avlingen av mops eller andre raser som avles frem på tilsvarende måter. Anonymous poster hash: fdaf8...f32 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Har også mops, takk Gud for at jeg har forsikring på hunden, for hun har vært dyr! Angrer ikke på at jeg kjøpte henne da, selvfølgelig. Anonymous poster hash: b36fb...5d0
Gjest slettetbruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Takk alle, da vet jeg at jeg ikke skal kjøpe mops! Noen som vet litt om pomeran eller fransk bulldog? De er mine andre valg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Søsteren min har mops. Hun har brukt 7600 kr hos dyrlegen hittil i år. Mopsen må til dyrlegen minst 3 ganger til i løpet av året for oppfølgning. Mops er herlig, men de er dyre i drift. Men generellt så må jeg si at hvis du har dårlig råd, ikke skaff deg hund. Får hunden en skade eller sykdom blir det fort veldig dyrt. Mat, utstyr, slitasje på bolig koster også penger. Anonymous poster hash: 49f09...bdf
Gjest Spiderpig Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Takk alle, da vet jeg at jeg ikke skal kjøpe mops! Noen som vet litt om pomeran eller fransk bulldog? De er mine andre valg. Fransk Bulldog er også en rase med mye sykdom, både mtp luftveier, hjerte og stumphalene som kan føre til problemer. Anbefaler å lese litt i denne tråden. Pomeranian har også dessverre blitt for populær, og det er derfor mange useriøse oppdrettere her i landet. Patella Luksasjon er veldig utbredt, og de fleste oppdrettere avler til tross for at foreldrene har dette. Black Skin Disease har også blitt utbredt i det siste. Ville valgt pom av de tre, men vær NØYE med oppdretter og dra gjerne til utlandet for å kjøpe en pga mangel på seriøse oppdrettere her..
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Pomerianen er generelt en frisk rase - har patella luxasjon eller noe sånt som er en arvelig sykdom, derfor viktig å finne en bra oppdretter. Pomerianen kan også få sykdom som gjør at de mister pelsen. Problemer med tenner er også vanlig. Anonymous poster hash: 285c5...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå