heidirf Skrevet 9. juni 2013 #1 Del Skrevet 9. juni 2013 Hei. Vi har nå blitt til 3 stk her hjemme, og behovet for en tørketrommel øker. Jeg har sett litt på elkjop.no, men det er jo så mye å velge mellom. Har kommet frem til av vi vil ha en med Kondenstørketrommel med varmepumpeteknologi. Vi bor i blokk og har et bad på ca 10 kvm, så da kan vel dette være kjekt? Har sett på disse tre.http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Show?products=WTW84360SN@store-elkjop|T7644CNDS@store-elkjop|WT44W360DN@store-elkjop Står at miele trommelen har varmepumpeteknologi på spesifikasjoner, men stemmer dette? Ingen av oss har vært borti tørketrommel før så håper på litt innspill. en ting til. Må man ha en sånn stableramme http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-og-andre-hvitevarer/O352176/aurora-stableramme Tørketrommel må stå over vaskemaskinen. Tenkte vi skulle bestille idag så håper på litt hjelp. Noen her som har en av disse maskinene, vet noe om noe om disse, hvem anbefaler dere? På forhånd takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ikke behov for stableramme. Har tørketrommelen oppå vaskemaskinen og det står støtt. Har dog noen gummiknotter under beina. Anonymous poster hash: bab3b...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. juni 2013 #3 Del Skrevet 9. juni 2013 Ser bare den ene (fra Bosch). Har Bosch selv og er godt fornøyd, men Miele er vel regnet for å være bedre. Det er sikkert ikke uten grunn at Miele gjerne brukes i fellesvaskerier. Stableramme trengs ikke. Jeg har vaskesøyle med vaskemaskin nederst og trommel oppå, men ingen ramme. Trommelen har ikke ramlet ned enda, til tross for at det har vært noen rundkast oppi der når sengetøy har klumpet seg så det er blitt total ubalanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2013 #4 Del Skrevet 9. juni 2013 Hva i all verden er varmepumpe teknologi? Se forøvrig http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/disse-hvitevarene-er-best-2714731.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 9. juni 2013 #5 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Varmepumpeteknologien skal gjenvinne varmen i trommelen i stedet for å slippe varmen ut i rommet. Dermed bruker de mye mindre strøm enn vanlige tromler, og kan stå på små rom med dårlig ventilasjon. TS, i linken din kommer kun bosch-maskina opp. Bosch og Miele (antar at det var et av alternativene) er generelt bra kvalitet, så det blir ofte spesifikasjoner og program som er avgjørende for hvilke maskin man bør velge. For eksempel var det avgjørende for meg at tørketrommelen jeg kjøpte kunne tørke på tid i tillegg til sensor, så jeg endte opp med electrolux. Stableramme er som regel kun nødvendig om vaskemaskina er mindre i dybde eller bredde enn tørketrommelen. Edit: Så at modellkodene lå etter linken din, så hentet dem opp og sammenlignet. Mielemaskina har nok ikke varmepumpeteknologi, den har for høyt forbruk til å ha så lav kapasitet. Bosch og Siemens har identiske spesifikasjoner hvis man sammenligner kun de to, bortsett fra at Siemens har antikrøllfunksjon. Hvis dere er bestemt på disse alternativene ville jeg ha valgt Siemens. Dere kan også søke opp mer informasjon på siemens og bosch sine hjemmesider om dere vil ha mer informasjon om programmene på maskinene. Merk deg at ingen av disse maskinene kan kobles til avløp, her må du alltid tømme beholderen. Endret 9. juni 2013 av Thorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidirf Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hei. Takk for svar:) Ser på en Electrolux trommel nå også som er i den prisklassen jeg ser i. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/EDH3284PDW/electrolux-torketrommel-edh3284pdw Denne kan kobles til avløp og tar en kg mer. koster bare 500 kr mer en den siemens eller denne med børsteløs motor? http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/EDH3386PJW/electrolux-inspiration-torketrommel-edh3386pjw Endret 9. juni 2013 av heidirf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2013 #7 Del Skrevet 9. juni 2013 Pass på at det er resttid indikator på den. Elektrolux har hatt en kjedelig tendens til å ikke ha dette sine maskiner. Veldig irriterende å vente på en maskin uten å ane hvor lang tid som er igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. juni 2013 #8 Del Skrevet 9. juni 2013 ...og har dere badet/vaskerommet like ved stue/kjøkken så tenk litt på hvor mye støy den avgir også. Jeg har badet midt i leiligheten så jeg gikk for en nokså støysvak modell. Det er jeg glad for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 9. juni 2013 #9 Del Skrevet 9. juni 2013 Begge electrolux-maskinene er gode valg, vil jeg si. Den dyreste følger avløpsslange med på, men det koster kun en hundrelapp eller to å kjøpe utenom, så det er ikke en stor utgift. Hvis ikke dere har behov for ullprogram ville jeg personlig ha tatt den til 6495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå