Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 ? blir de feminister fordi de ikke har draget?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har møtt mange pene feminister. Kutt ut tullpratet! -en mannAnonymous poster hash: cb75b...516 8
Gjest Søgni Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Jeg forutser at vi er ca. 5-10 innlegg fra forklaringer basert i selvbestemt abort, kjønnsmarkedet, at feminister benekter biologiske forskjeller mellom kjønnene, Lysbakkens plan om å kappe av alle menn penisen, alenemødre, en bunnsolid definisjon på feminisme basert på Dworkin-sitater, at feminister hater menn og ikke bryr seg om utseendet (og hvordan dette henger sammen), noe om sammensvergelser, og kanskje også bilder av falne soldater. 21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 feminister er både menn og kvinner som er for at kvinner og menn har like rettigheter til info, så de aller aller fleste er vel feminister. Anonymous poster hash: 25a36...e87 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 feminister er både menn og kvinner som er for at kvinner og menn har like rettigheter til info, så de aller aller fleste er vel feminister. Anonymous poster hash: 25a36...e87 Derom strides de lærde, du, så den blir for billig. En god del anser feminisme slik du beskriver, mens en del anser det som en bevegelse som ikke søker full likestilling og ikke vil stoppe dersom den en eller annen gang oppnås. Det finnes intet fasitsvar. Man vil ikke akkurat anse "mannskamp" som kamp for likestilling, og det bør vel i prinsippet være det samme. Uansett: Selv oppfatter jeg det ikke slik at feminister flest er mindre pene enn andre. Samtidig er det vel sannsynlig at de som trekker feminismen helt over i mannshat ikke er de som gjør størst suksess hos det motsatte kjønn, akkurat som med kvinnehatenede menn. Så kan vi diskutere hva som er årsak og hva som er virkning.Anonymous poster hash: 22d3a...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Jeg tror kanskje problemet ligger i at det skjer en aldri så liten kortslutning hos menn som deg når de møter en sexy dame som er feminist. Hjernen sier bare "DOES NOT COMPUTE" og så kommer det røyk ut ørene, og informasjonen blir ikke plukket opp og lagret. En enda mer nærliggende forklaring er at du ikke har peiling på hva feminisme er eller hvem som er det, og følgelig ikke har fått med deg at pene damer du ser rundt deg hver eneste dag og prøver deg på hver eneste kveld på byen er feminister. Det er faktisk satt i gang en kampanje i USA for å fjernet stigmaet som folk som deg prøver å feste til begrepet feminisme. Hva som er pent eller ikke er jo subjektivt, jeg kan poste så mange bilder jeg vil av kjente feminister som Gloria Steinem og påstå de er vakre, og TS kan poste bilder av feminister han mener er stygge, og ingen kan si den ene har rett og den andre feil. Men det som hadde kommet frem om vi hadde sittet og kastet bilder av Natalie Portman og Ane Stø mot hverandre til vi ble grønne i trynet er at feminister er en gjeng kvinner og menn som ser ut som en helt normal gjeng med kvinner og menn med helt normale variasjoner i utseende. Anonymous poster hash: 7a658...848 15
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Derom strides de lærde, du, så den blir for billig. En god del anser feminisme slik du beskriver, mens en del anser det som en bevegelse som ikke søker full likestilling og ikke vil stoppe dersom den en eller annen gang oppnås. Det finnes intet fasitsvar. Man vil ikke akkurat anse "mannskamp" som kamp for likestilling, og det bør vel i prinsippet være det samme. Uansett: Selv oppfatter jeg det ikke slik at feminister flest er mindre pene enn andre. Samtidig er det vel sannsynlig at de som trekker feminismen helt over i mannshat ikke er de som gjør størst suksess hos det motsatte kjønn, akkurat som med kvinnehatenede menn. Så kan vi diskutere hva som er årsak og hva som er virkning.Anonymous poster hash: 22d3a...a1b Det er vel ikke så mange som strekker feminisme ut i mannshat, jeg som kjenner en hel haug med feminister har aldri møtt en iallefall. Men det kan vel kanskje være at du tenker på radikalfeminisme, som for eksempel Kvinnegruppen Ottar står for (som jo noen ganger blir kalt mannshatere av mindre begavede mennesker, selv om de ikke er det). De aller mest radikale er jo gjerne mot alt som heter skjønnhetspress på kvinnen, den kjente "brenn BHen og la håret under armene gro"-greia. De bruker gjerne ikke sminke eller andre skjønnhetsprodukter, frisyre, klær og sko skal bare være praktiske og silikon, hair extensions o.l. er utenkelig. Kan være det er her myten om den stygge feminist får litt grobunn, blant de som nekter å innordne seg den "mannlige preferanse" og de som gjennom hår og klesstil faktisk går for det totalt motsatte enn hva samfunnet forteller dem kvinnen skal se ut som. Men opphavet til myten er jo bare menn som er redde for feministene og trengte å gjøre det om til et fy-ord ved å knytte masse bullshit til det. Jeg håper alle som faktisk helt ærlig TROR alle feminister er stygge, hater menn, ikke liker sex osv går litt inn i seg selv og tygger på hvor utrolig naiv det går an å bli som kjøper alt sånt blindt. Det er faktisk direkte livsfarlig å være såpass dum i hodet, så jeg anbefaler dere virkelig å jobbe med den kritiske sansen. Anonymous poster hash: 7a658...848 8
glidemiddel Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Feminisme er marxistisk bevegelse med menn som fiendebilde. De bygger opp fiendebilde av menn gjennom propoganda, løgner og demonisering i lik grad som nazistene gjorde med jødene. Feminister kommer ofte fra dysfunksjonelle familier eller har blitt hjernevaska. De som har dårlig erfaring med menn blir nok også ofte feminister for å hevne seg på halve befolkningen. https://www.youtube....8B15D487A719348https://www.youtube....h?v=1-s5LFCARWI Ottar får holde på som de gjør og gjør ikke stor skade på samfunnet. Skaden skjer når vi har feminister i media, skolen og akademika (hjernevaskeskolen) og politikken med en tvilsom agenda. De er korrupte, demoniserer, sper hat, løgner og propoganda. Dette har pågått i 40 år nå og har gitt menn et ufortjent dårlig rykte og ødelagt forholdet mellom mann og kvinne. Et lite eksempel på feminisme i praksis: Et lite notat her er at kvinner står for mer vold mot menn enn omvendt, men det er menn som beskrives som det voldelige kjønnet og demoniseres. Feminisme er en ekstrem ødeleggene hatideologi for familie og samfunn, men gunstig ideologi for staten som ønsker seg den makten som sjefen for kommunismen hadde. Endret 10. juni 2013 av glidemiddel
Gjest katrine Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er feminist! Og jeg gjør ingen av delene som "glidemiddel" forsøker å overbevise oss om at feminister gjør. Vi er mennesker med ulike tolkninger av feminisme og ulike variasjoner i utseende og ulike preferanser og ulike livsstiler og så videre - verken mer eller mindre. Jeg personlig er ganske forfengelig av meg. Jeg liker å leke med sminke, jeg liker følelsen av nybarbert hud, jeg liker å lukte blomster og jeg liker å ha knallrøde lepper. Det som gjør meg til feminist er at jeg gjør det fordi jeg selv ønsker det, ikke fordi det er det som forventes av meg. En av mine beste venninner har aldri tatt i en barberhøvel, hun ser ikke poenget med sminke og hun kan ikke oppholde seg i et kjøkken i mer enn ti minutter før brannalarmen går - og det er greit. Hun er verken unormal, opprørsk eller radikal av den grunn. Hun gjør det fordi hun selv vil. Det er hva feminisme er for meg. Frihet til å gjøre hva man vil, uansett hvilket kjønn man har, hvilke preferanser man har seksuelt eller hvordan man ser ut. Om en mann vil være hjemme med barna og stelle huset er det greit. Om en kvinne vil være hjemme og stelle huset er det også greit. Slik kunne jeg holdt på i evigheter, men jeg regner med enhver som er interessert i å forstå hva jeg vil frem til, har gjort det nå. Jeg ser forøvrig noen huller i feminismen (som de påstår er lik som den jeg skisserer ovenfor, men som likevel ender opp med å bite seg selv i ræva) vi presenteres for i samfunnet. Du vet, den som herjer i Sverige hvor menn som ikke vil gå i skinnyjeans og omtale seg selv som 'hen' blir stemplet som mannsjåvinister? Vel, den slags byr meg midt imot. For meg er ikke dette feminisme - det er den strakte motsetning. Noen vil gjerne kalle det feminisme, mange kommer med sure oppgulp om hvordan alle feminister nå jubler, men det er intet annet enn sneversynt. Man kan fint være feminist samtidig som man har skjegg og heller vil hogge ved enn å lage middag. Forskjellen er bare at man velger det fordi man som individ har lyst, ikke fordi det er sånt menn gjør.
Suss81 Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er feminist. Og jeg er ikke stygg og mangler ikke draget på menn. Så nei TS, ingen (og da snakker jeg for omtrent alle) blir feminist fordi de ikke har draget. 3
glidemiddel Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jeg er feminist! Og jeg gjør ingen av delene som "glidemiddel" forsøker å overbevise oss om at feminister gjør. Vi er mennesker med ulike tolkninger av feminisme og ulike variasjoner i utseende og ulike preferanser og ulike livsstiler og så videre - verken mer eller mindre. Jeg personlig er ganske forfengelig av meg. Jeg liker å leke med sminke, jeg liker følelsen av nybarbert hud, jeg liker å lukte blomster og jeg liker å ha knallrøde lepper. Det som gjør meg til feminist er at jeg gjør det fordi jeg selv ønsker det, ikke fordi det er det som forventes av meg. En av mine beste venninner har aldri tatt i en barberhøvel, hun ser ikke poenget med sminke og hun kan ikke oppholde seg i et kjøkken i mer enn ti minutter før brannalarmen går - og det er greit. Hun er verken unormal, opprørsk eller radikal av den grunn. Hun gjør det fordi hun selv vil. Det er hva feminisme er for meg. Frihet til å gjøre hva man vil, uansett hvilket kjønn man har, hvilke preferanser man har seksuelt eller hvordan man ser ut. Om en mann vil være hjemme med barna og stelle huset er det greit. Om en kvinne vil være hjemme og stelle huset er det også greit. Slik kunne jeg holdt på i evigheter, men jeg regner med enhver som er interessert i å forstå hva jeg vil frem til, har gjort det nå. Jeg ser forøvrig noen huller i feminismen (som de påstår er lik som den jeg skisserer ovenfor, men som likevel ender opp med å bite seg selv i ræva) vi presenteres for i samfunnet. Du vet, den som herjer i Sverige hvor menn som ikke vil gå i skinnyjeans og omtale seg selv som 'hen' blir stemplet som mannsjåvinister? Vel, den slags byr meg midt imot. For meg er ikke dette feminisme - det er den strakte motsetning. Noen vil gjerne kalle det feminisme, mange kommer med sure oppgulp om hvordan alle feminister nå jubler, men det er intet annet enn sneversynt. Man kan fint være feminist samtidig som man har skjegg og heller vil hogge ved enn å lage middag. Forskjellen er bare at man velger det fordi man som individ har lyst, ikke fordi det er sånt menn gjør. Det er forskjell på hva du tror feminisme er og hva feminisme i praksis er. Feminisme startet ikke som marxistisk bevegelse med mannehat, demonisering, propoganda og løgner som kjerne, men det var det som tok over feminismen og det er slik feminisme blir utført i praksis i media, skole og politikken. Ved å være feminist, så er du støttemedlem for denne hatideologien som ikke fører til noe godt. Du er humanist om du ikke har menn som fiendebilde og støtter familieverdier med både far og mor i familien. Feminist har menn som fiendebilde og ønsker ikke far i familien, men som gjerne vil utnytte menn. Endret 9. juni 2013 av glidemiddel
Gjest Carla Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Kanskje vi bare burde bli kjønnsanarkister (er dette et ord?) hele gjengen? Da forsvinner jo denne endeløse debatten ut vinduet, gjør den ikke det?
glidemiddel Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Det er vel ikke så mange som strekker feminisme ut i mannshat, jeg som kjenner en hel haug med feminister har aldri møtt en iallefall. Men det kan vel kanskje være at du tenker på radikalfeminisme, som for eksempel Kvinnegruppen Ottar står for (som jo noen ganger blir kalt mannshatere av mindre begavede mennesker, selv om de ikke er det). De aller mest radikale er jo gjerne mot alt som heter skjønnhetspress på kvinnen, den kjente "brenn BHen og la håret under armene gro"-greia. De bruker gjerne ikke sminke eller andre skjønnhetsprodukter, frisyre, klær og sko skal bare være praktiske og silikon, hair extensions o.l. er utenkelig. Kan være det er her myten om den stygge feminist får litt grobunn, blant de som nekter å innordne seg den "mannlige preferanse" og de som gjennom hår og klesstil faktisk går for det totalt motsatte enn hva samfunnet forteller dem kvinnen skal se ut som. Men opphavet til myten er jo bare menn som er redde for feministene og trengte å gjøre det om til et fy-ord ved å knytte masse bullshit til det. Jeg håper alle som faktisk helt ærlig TROR alle feminister er stygge, hater menn, ikke liker sex osv går litt inn i seg selv og tygger på hvor utrolig naiv det går an å bli som kjøper alt sånt blindt. Det er faktisk direkte livsfarlig å være såpass dum i hodet, så jeg anbefaler dere virkelig å jobbe med den kritiske sansen. Anonymous poster hash: 7a658...848 Feminister tar på seg offerrollen og hater menn, det er definisjonen på en feminist. Her kan du se ei dame som fraråder å date en feminist.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 feminister er både menn og kvinner som er for at kvinner og menn har like rettigheter til info, så de aller aller fleste er vel feminister. Anonymous poster hash: 25a36...e87 Feministisk kilde: “Tragic misconception of feminism there. It's got nothing to do with the idea “both genders are equal”, since men get to define equality and they always do so in a way that puts women at a disadvantage. Feminism is the ending of male supremacy and the attainment of fully human status for women.” Anonymous poster hash: 33f3d...5f4
typewriter Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Trenger ikke feminister i dagens samfunn. Blir liksom litt som å kjempe for noe vi allerede har oppnådd...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Har inntrykk av at de litt "mindre" pene er mer kverulerende på en intelligent måte, men det er alikavel irriterende. Anonymous poster hash: 68ebb...278
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2013 #17 Skrevet 9. juni 2013 Vel ts jeg har sett noen pene eller average feminister. Men jeg tror du har rett for de fleste feminister er mindre pene. Meb det tror jeg vi kan si om folk med høyere utdannnig også. Ikke det at jeg mener feminister har høyere utdanning, for det er mye uklokt som kommer fra den leiren. Norge er så likestilt og tilrettelagt for kvinner at nye forslag fra SV virker nesten diskriminerende mot menn. Det som har skjedd er at feminister har fått igjenom tiltak i favør kvinner om igjennom. Når de nå ser at det fortsatt er en skjevfordeling i lønn så begynner feminister å skylde på morsrollen og deltidsarbeid. Når skal vi få en manneorganisasjon som slår tilbake. Militær for jenter, DNAplkt ved fødsel, osv.
Trude.lutt Skrevet 9. juni 2013 #18 Skrevet 9. juni 2013 Feminister tar på seg offerrollen og hater menn, det er definisjonen på en feminist. Vet ikke helt om dette stemmer, synes du er ganske flink til å ta offerrollen Og nicen din, du som er en mannemann trenger vel ikke glidemiddel? 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #19 Skrevet 9. juni 2013 Vel ts jeg har sett noen pene eller average feminister. Men jeg tror du har rett for de fleste feminister er mindre pene. Meb det tror jeg vi kan si om folk med høyere utdannnig også. Ikke det at jeg mener feminister har høyere utdanning, for det er mye uklokt som kommer fra den leiren. Norge er så likestilt og tilrettelagt for kvinner at nye forslag fra SV virker nesten diskriminerende mot menn. Det som har skjedd er at feminister har fått igjenom tiltak i favør kvinner om igjennom. Når de nå ser at det fortsatt er en skjevfordeling i lønn så begynner feminister å skylde på morsrollen og deltidsarbeid. Når skal vi få en manneorganisasjon som slår tilbake. Militær for jenter, DNAplkt ved fødsel, osv. Det har jo begynt nå? Anonymous poster hash: c13a3...6a3
Pawn Hearts Skrevet 9. juni 2013 #20 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Tja ... jeg har aldri lagt merke til at feminister er mindre pene enn andre kvinner. Når jeg tenker meg om, har jeg vel bare ligget med jenter/kvinner som har definert seg selv som feminister. Men feminisme er jo så mangt, og feministene krangler innbyrdes så fillene fyker (det er for eksempel stor forskjell mellom Julia Kristeva og Andrea Dworkin). Personlig har jeg sansen for dekonstruksjon, der feminismen blir en konsekvens av en filosofisk tankegang (her veldig kort forklart av den nederlandske akademikeren Ingrid Hoofd): http://www.klari.net/ingrid/articles/derrida.html Endret 9. juni 2013 av Pawn Hearts 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå