Mulancholy Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Siden tradisjonen der forloveden kommer fra er å ha ringen på venstre hand, og det var der me budde då han fridde valgte me at forlovelsesringen skulle være på venstre hand, og at gifteringane skal være på høgre, sidan me no bur i Norge. Eg har forstått det sånn at dei som har ringane på samme hand må legge igjen forlovelsesringen heime på bryllupsdagen sidan gifteringene skal være innerst. Det eg lurer på er om eg også burde legge den igjen eller om eg kan ha den på? Kjenner eg har lyst å ha den på, men vil gjerne vite om den handlingen har skjulte meiningar og symbolikk... Dei som ikkje har forlovelsesringen på i kyrkja, tar dei den på til feiringa etterpå eller ikkje?
Gjest navnelapp Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Eg flytta forlovelsesringen over på venstre hand om morgonen, og så sette eg gifteringen på høgre hand. Du kan vel gjere det motsett? 1
Semydfe Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Vet ikke noe særlig om gamle skikker eller symbolikk, men jeg syntes du skal beholde forlovelsesringen på hvis du har lyst. Jeg beholdt min på også. Flyttet den bare over på venstre hånd. Den er jo like mye et tegn på kjærligheten, og det hadde føltes feil å ikke ha den på.
Tallulah Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skal muligens ha forlovelsesring og giftering på samme finger, og tenkte da at jeg skulle ha gifteringen ytterst, og altså ha på forlovelsesringen før jeg også får på gifteringen.
Petalouda Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skal ta av min om morgenen, og da har jeg ikke tenkt å bruke den mer. Kjæresten skal flytte sin over på venstre hånd og bruke begge.
Heisenberg Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Jeg flytter den til venstre hånd før vielsen. Samboeren har ikke forlovelsesring.
tvillingmor Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Vi kjøpte forlovelses ringer til 8000 pr stk og ska ha de som gifteringer og. Skal levere de inn i god tid før bryllupet og få de pusset og ordnet men bryllupsdatoen inne og så blir di satt på igjen i kirka.
erlep Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Tror ikke det finnes noen regler for dette. Om du vil fortsette å bruke ringen etter at du er gift, så mener jeg det er mest naturlig å bruke den også på bryllupsdagen. Ellers ville jeg lagt den igjen hjemme.
Litchi Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har begge ringene på samme finger, med gifteringen ytterst, så forlovelsesringen fikk sitte på under vielsen
Gjest Adriane Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Flytter antakelig forlovelsesringen over på venstre hånd. Men vurderer også å legge den i smykkeskrinet (evt ha den i kjede rundt halsen) og heller bruke en flott enstens diamantring på venstre hånd, som jeg fikk av kjæresten for noen år tilbake.
Lib Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Jeg flyttet forlovelsesringen over på venstre hånd om morgenen.
skravlus Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Jeg skal også flytte ringen over på venstre hånd rett før vielsen. Forloveden har ikke ring.
Suzi Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Vi er så fornøyde med forlovelsesringene at vi har levert dem inn for pussing og gravering av vielsesdato, og så vil de bli brukt som gifteringer. :-)
Gjest orkidebuketten Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har forlovelses ringen innerst og gifteringen ytterst, men nå er begge inne til å ta inn en str. Men jeg kommer til å ha det samme etterpå.
Blådiamant Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Vi kjøpte forlovelses ringer til 8000 pr stk og ska ha de som gifteringer og. Skal levere de inn i god tid før bryllupet og få de pusset og ordnet men bryllupsdatoen inne og så blir di satt på igjen i kirka. Samme her
Gjest Ahs Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd, kommer til å ha gifteringen på høyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå