AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jeg blir så oppgitt og irritert. Har en del kompiser som jeg har måttet kutte kontakten med nå pga at de ikke respekterer at jeg er i et forhold. En sendte nakenbilde av seg selv og en annen tok kontakt annenhver uke for å spørre hvordan det går med kjæresten min, fordi han håpte at det ikke gikk bra slik at han kunne ha sex med meg (noe han aldri hadde fått selv om jeg er singel uansett.) Jeg har ikke hatt sex med noen av mine kompiser før jeg gikk inn i et forhold bare sånn at det er sagt. Men nå begynner min bestekompis å kalle meg sånne ting man kaller kjæresten sin. F.eks søtnos osv. Jeg sier han skal slutte, men virker ikke som om at han hører. Dette begynte etter at jeg har fått litt problemer i forholdet om det har noe å si. Jeg har nesten ingen kompiser lengre på grunn av dette, og det er så trist. Hvorfor kan ikke jeg være venner med det motsatte kjønn uten at de tenker på at de vil knulle meg? Og jeg trives nesten bare med det motsatte kjønn fordi det er så lite drama, men nå vet jeg ikke lengre. Kanskje jeg rett og slett ikke kan være venn med gutter. Jeg snakket med min venninne om det, og hun sa at det ikke var noe rart fordi "du er jævlig deilig og alle vil ha deg" i følge henne. Anonymous poster hash: 20566...282
Gjest Teta Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Kan det være noe med signalene du sender ut? Edit: Selv om du er "jævlig deilig og alle vil ha deg", så er det ikke normalt å motta nakenbilder i fleng fra gutter... Endret 9. juni 2013 av Teta
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Kan det være noe med signalene du sender ut? Edit: Selv om du er "jævlig deilig og alle vil ha deg", så er det ikke normalt å motta nakenbilder i fleng fra gutter... Nei, jeg gir klar beskjed om at jeg er i et forhold. Jeg mottar ikke nakenbilder i fleng heller, det var fra han ene bare. Jeg oppfører meg helt normalt med kompisene mine og snakker med dem sånn som jeg gjør med mine venninner. -TS Anonymous poster hash: 20566...282
Gjest KalleAnkas onkel Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hehe jeg må le. Du et utmerket godt at du trives best med gutter - ikke fordi du slipper drama - men fordi du liker å få tjenester gjort for deg, at du liker at de er flørtet og kosete og får deg til å føle deg attraktiv. De har nok kalt deg søtnos osv tidligere også, men da blåste du i det, fordi du ikke hadde en kjæreste som følte seg truet av guttevenninne dine. Du vet utmerket godt at du ble pent beandlet fordi du var jente, nå opplever du baksiden av medaljen når dette ikke lenger er akseptabelt. Jeg syns mest synd på kjæresten din. Det er et ufattelig ork at det står en legion kåte, desperate menn som siklende og blodtørstige hyener som venter på at du skal fucke opp så de får en sjanse med dama di. Og mange damer elsker å bruke denne legionen av fanboys for å kontrollere typen å vise at de har alternativer. Du hadde dessverre aldri guttevenner, og egentlig viste du også det. Det har ligget seksuelle undertoner der hele tiden som du bare har ignorert, og dessto lengere du utnyttet disse guttenes interesse for deg til å bygge relasjoner, dessto hardere faller alt tilbake på deg selv igjen når du velger deg ut en og de andre blir stående ute i kulda, og svarer med å miste interessen eller kjører hardt på for sin egen del. Så de var ikke venner, kos deg med kjæresten din, og lær deg å trives bedre med jenter. Det er aldri særlig attraktivt med jenter som trives best blant guttene, fordi de fleste menn forstår hvorfor de gjør det, så de eneste mennene som aksepterer sånne holdnigner fra jenter er nettopp de som prøver seg på jentene gjennom vennskap. Endret 9. juni 2013 av KalleAnkas onkel 22
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Du hadde en god run. Nå har dette med å holde disse gutta på armlengdes avstand tatt slutt. Bare å akseptere det og finne deg andre venner.Anonymous poster hash: 2c61c...91b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Hehe jeg må le. Du et utmerket godt at du trives best med gutter - ikke fordi du slipper drama - men fordi du liker å få tjenester gjort for deg, at du liker at de er flørtet og kosete og får deg til å føle deg attraktiv. De har nok kalt deg søtnos osv tidligere også, men da blåste du i det, fordi du ikke hadde en kjæreste som følte seg truet av guttevenninne dine. Du vet utmerket godt at du ble pent beandlet fordi du var jente, nå opplever du baksiden av medaljen når dette ikke lenger er akseptabelt. Jeg syns mest synd på kjæresten din. Det er et ufattelig ork at det står en legion kåte, desperate menn som siklende og blodtørstige hyener som venter på at du skal fucke opp så de får en sjanse med dama di. Og mange damer elsker å bruke denne legionen av fanboys for å kontrollere typen å vise at de har alternativer. Du hadde dessverre aldri guttevenner, og egentlig viste du også det. Det har ligget seksuelle undertoner der hele tiden som du bare har ignorert, og dessto lengere du utnyttet disse guttenes interesse for deg til å bygge relasjoner, dessto hardere faller alt tilbake på deg selv igjen når du velger deg ut en og de andre blir stående ute i kulda, og svarer med å miste interessen eller kjører hardt på for sin egen del. Så de var ikke venner, kos deg med kjæresten din, og lær deg å trives bedre med jenter. Det er aldri særlig attraktivt med jenter som trives best blant guttene, fordi de fleste menn forstår hvorfor de gjør det, så de eneste mennene som aksepterer sånne holdnigner fra jenter er nettopp de som prøver seg på jentene gjennom vennskap. Hehe, nei, det er ikke akkurat sånn det er du Jeg trives best med gutter fordi jeg er veldig guttejente selv, og jeg har jo ett par kompiser som ikke ser på meg på den måten, og jeg blir ikke pent behandlet at venner fordi jeg er jente, men fordi jeg behandler andre bra. Og jeg har ikke utnyttet deres interesse heller, for jeg har gjort det klart tidligere at jeg ikke vil noe mer enn å være venner, og dette burde de ha respektert. Hvorfor tror du at jeg kontrollerer typen min med at jeg har alternativer? Kjenner du meg eller noe siden du kan være så sikker på det? Jeg skal si deg det at det har jeg aldri gjort og du tar veldig feil. Eller tror du alle jenter er like siden du er så sikker? Ja, jeg synes også synd på kjæresten min i at det er andre menn som vil ha meg, men det kan jeg strengt tatt ikke gjøre noe med. Jeg vet også at det er veldig mange jenter som vil ha han, men det er ikke noen av oss sin feil det. -TS Anonymous poster hash: 20566...282 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Dette kan jo være et problem med mannlige venner, særlig når man er en jævlig deilig dame som "alle" vil ha. Selv om man er klar på at det er platonisk så kan man ikke se bort fra at en guttevenn har vært inne på tanken om å knulle deg. Og man kan nok oppleve at noen glir litt bort i periferien når man får seg kjæreste, og det er kanskje ikke alltid så lett å vite akkurat hvem som gjør det. Tror nok likevel ikke du skal avvise så fort at det har med signaler du sender ut å gjøre, det må være dette og/eller det at du er litt dårlig på å velge deg guttevenner og lese signaler fra dem. Det høres jo ikke ut som de er kompiser i det hele tatt, det er ikke sånn venner oppfører seg. Du har sannsynligvis trodd du har blitt venn med noen gutter som egentlig bare ville ligge med deg. Og de har åpenbart trodd at det var en ganske stor sjanse for at det kom til å skje. Dette har du enten vært blind for pga dårlige sosiale antenner, eller så kan det jo være du innerst inne liker å ha det sånn. Nå som du har kjæreste er det ikke lenger så gøy, for da blir man tvunget til å innse hvem som var ekte venner og hvem som bare tenkte fitte og som synes du er uinteressant å henge med når det ikke er sex i lufta. Mister du veldig mange kompiser så er jo det et tegn på at du ikke helt har klart å manøvrere dette litt kompliserte sosiale feltet med å ha venner av motsatt kjønn. Når du har kompiser som du har vært venn med gjennom både forholds- og singelperioder på begges side, hvor du har blitt god venn med deres kjærester og de har blitt det med dine, da kan du begynne å snakke om ekte guttekompiser. Om det rakner pga forhold så hadde dere aldri grunnlaget for et godt vennskap uansett. Mulig du er ganske ung, dette med guttekompiser blir vesentlig lettere når man selv og gutta blir litt voksnere Anonymous poster hash: 32a91...69b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er ikke KalleAnkas onkel, men jeg må bare gi ham ros for å ha lagt perfekt opp til tidenes mest passiv-aggressive kommentar, altså innlegg #6. Hoho.Anonymous poster hash: 2c61c...91b 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Hva er en guttejente? Jeg synes det uttrykket bare er tull egentlig. Anonymous poster hash: c0a29...42b 7
Guybrush Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Jeg blir så oppgitt og irritert. Har en del kompiser som jeg har måttet kutte kontakten med nå pga at de ikke respekterer at jeg er i et forhold. En sendte nakenbilde av seg selv og en annen tok kontakt annenhver uke for å spørre hvordan det går med kjæresten min, fordi han håpte at det ikke gikk bra slik at han kunne ha sex med meg (noe han aldri hadde fått selv om jeg er singel uansett.) Jeg har ikke hatt sex med noen av mine kompiser før jeg gikk inn i et forhold bare sånn at det er sagt. Men nå begynner min bestekompis å kalle meg sånne ting man kaller kjæresten sin. F.eks søtnos osv. Jeg sier han skal slutte, men virker ikke som om at han hører. Dette begynte etter at jeg har fått litt problemer i forholdet om det har noe å si. Jeg har nesten ingen kompiser lengre på grunn av dette, og det er så trist. Hvorfor kan ikke jeg være venner med det motsatte kjønn uten at de tenker på at de vil knulle meg? Og jeg trives nesten bare med det motsatte kjønn fordi det er så lite drama, men nå vet jeg ikke lengre. Kanskje jeg rett og slett ikke kan være venn med gutter. Jeg snakket med min venninne om det, og hun sa at det ikke var noe rart fordi "du er jævlig deilig og alle vil ha deg" i følge henne. Anonymous poster hash: 20566...282 Klassisk problemstilling. Mange tror at en venn som aldri er uenig og som alltid gir en støtte og komplimenter er det samme som manglende drama. Vel noen ganger kan det være at personen er betatt/fisker etter noe mer. Prøv å finn venner som ikke behandler deg perfekt hele tiden og forstå at ikke alt er en dans på roser. Den type venner du nevner her er som du er inne på kun ute etter en ting. De kan også være utrolig tålmodige. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Hva er en guttejente? Jeg synes det uttrykket bare er tull egentlig. Anonymous poster hash: c0a29...42b Ja, det er et bullshit uttrykk. De damene som virkelig glir inn i mannsdominerte miljø kaller seg aldri guttejenter, de stempler ikke egenskapene og interessene sine som "guttete", og de vil også ha mange venninner som har samme egenskaper og interesser som dem. Men de som kaller seg guttejenter er ofte damer som har bestemt seg for at de liker f.eks. star wars (for dette gjør jo lizzom bare menn, da) og hater drama (for det er såååå typisk jenter), derfor kan de aldri ha jentevenner men de vil ha et harem av "guttevenner" som egentlig bare er kåte på dem. Anonymous poster hash: 32a91...69b 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Dette kan jo være et problem med mannlige venner, særlig når man er en jævlig deilig dame som "alle" vil ha. Selv om man er klar på at det er platonisk så kan man ikke se bort fra at en guttevenn har vært inne på tanken om å knulle deg. Og man kan nok oppleve at noen glir litt bort i periferien når man får seg kjæreste, og det er kanskje ikke alltid så lett å vite akkurat hvem som gjør det. Tror nok likevel ikke du skal avvise så fort at det har med signaler du sender ut å gjøre, det må være dette og/eller det at du er litt dårlig på å velge deg guttevenner og lese signaler fra dem. Det høres jo ikke ut som de er kompiser i det hele tatt, det er ikke sånn venner oppfører seg. Du har sannsynligvis trodd du har blitt venn med noen gutter som egentlig bare ville ligge med deg. Og de har åpenbart trodd at det var en ganske stor sjanse for at det kom til å skje. Dette har du enten vært blind for pga dårlige sosiale antenner, eller så kan det jo være du innerst inne liker å ha det sånn. Nå som du har kjæreste er det ikke lenger så gøy, for da blir man tvunget til å innse hvem som var ekte venner og hvem som bare tenkte fitte og som synes du er uinteressant å henge med når det ikke er sex i lufta. Mister du veldig mange kompiser så er jo det et tegn på at du ikke helt har klart å manøvrere dette litt kompliserte sosiale feltet med å ha venner av motsatt kjønn. Når du har kompiser som du har vært venn med gjennom både forholds- og singelperioder på begges side, hvor du har blitt god venn med deres kjærester og de har blitt det med dine, da kan du begynne å snakke om ekte guttekompiser. Om det rakner pga forhold så hadde dere aldri grunnlaget for et godt vennskap uansett. Mulig du er ganske ung, dette med guttekompiser blir vesentlig lettere når man selv og gutta blir litt voksnere Anonymous poster hash: 32a91...69b Takk. Ja, kan hende jeg har litt dårlige sosiale antenner. Kan ha noe med at jeg fikk ikke en eneste venn av det motsatte kjønn før jeg var 14 ca pga at jeg bodde på et lite sted og jeg ble mobbet av noen av guttene i klassen (spesielt han ene som jeg avviste når han sa han likte meg osv) noe som gjorde at jeg ikke tok kontakt med gutter selv. Klassisk problemstilling. Mange tror at en venn som aldri er uenig og som alltid gir en støtte og komplimenter er det samme som manglende drama. Vel noen ganger kan det være at personen er betatt/fisker etter noe mer. Prøv å finn venner som ikke behandler deg perfekt hele tiden og forstå at ikke alt er en dans på roser. Den type venner du nevner her er som du er inne på kun ute etter en ting. De kan også være utrolig tålmodige. Nei, jeg tror ikke det. Jeg er selvsagt ofte uenig med mine venner, men det er forskjell på å være uenig med noen og at det konstant skal være drama, noe jeg opplever at mange jenter lager. Kan hende jeg bare har dårlige erfaringer med mange jenter. -TS Anonymous poster hash: 20566...282
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Hva er en guttejente? Jeg synes det uttrykket bare er tull egentlig. Anonymous poster hash: c0a29...42b Jeg blir kalt guttejente selv, og kan bare svare for meg selv, men er vel fordi jeg liker serier som mange jenter ikke liker + at jeg har andre interesser som kanskje blir sett på som guttete -TS Anonymous poster hash: 20566...282
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Hehe, nei, det er ikke akkurat sånn det er du Jeg trives best med gutter fordi jeg er veldig guttejente selv, og jeg har jo ett par kompiser som ikke ser på meg på den måten, og jeg blir ikke pent behandlet at venner fordi jeg er jente, men fordi jeg behandler andre bra. Og jeg har ikke utnyttet deres interesse heller, for jeg har gjort det klart tidligere at jeg ikke vil noe mer enn å være venner, og dette burde de ha respektert. Hvorfor tror du at jeg kontrollerer typen min med at jeg har alternativer? Kjenner du meg eller noe siden du kan være så sikker på det? Jeg skal si deg det at det har jeg aldri gjort og du tar veldig feil. Eller tror du alle jenter er like siden du er så sikker? Ja, jeg synes også synd på kjæresten min i at det er andre menn som vil ha meg, men det kan jeg strengt tatt ikke gjøre noe med. Jeg vet også at det er veldig mange jenter som vil ha han, men det er ikke noen av oss sin feil det. -TS Anonymous poster hash: 20566...282 Da fokuserer du på de, og overser de som oppfører seg på en måte du misliker
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Ja, det er et bullshit uttrykk. De damene som virkelig glir inn i mannsdominerte miljø kaller seg aldri guttejenter, de stempler ikke egenskapene og interessene sine som "guttete", og de vil også ha mange venninner som har samme egenskaper og interesser som dem. Men de som kaller seg guttejenter er ofte damer som har bestemt seg for at de liker f.eks. star wars (for dette gjør jo lizzom bare menn, da) og hater drama (for det er såååå typisk jenter), derfor kan de aldri ha jentevenner men de vil ha et harem av "guttevenner" som egentlig bare er kåte på dem. Anonymous poster hash: 32a91...69b Det eneste jeg vet er at jeg har mange typiske gutteinteresser selv. Som f,eks. gaming og veteranbiler. Men jeg føler ikke at jeg er noen guttejente som trives best i gutters samvær av den grunn. Liker å pynte meg i kjole og skjørt og føler jeg er ganske feminin av meg. Anonymous poster hash: c0a29...42b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Da fokuserer du på de, og overser de som oppfører seg på en måte du misliker Jo, jeg får gjøre det. Er bare veldig trist at folk jeg trodde var venner ikke er det likevel. -TS Anonymous poster hash: 20566...282
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #17 Skrevet 9. juni 2013 Jeg blir kalt guttejente selv, og kan bare svare for meg selv, men er vel fordi jeg liker serier som mange jenter ikke liker + at jeg har andre interesser som kanskje blir sett på som guttete -TS Anonymous poster hash: 20566...282 De interessene har nok garantert mange andre jenter også uten at de blir guttete av den grunn. Det er ikke noe spesielt ved jenter som liker det samme som gutter, så jeg synes det er tåpelig å sette en merkelapp på seg selv som en guttejente. Anonymous poster hash: c0a29...42b 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #19 Skrevet 9. juni 2013 Jeg liker ikke drama, liker biler (har gått mekaniske altså), liker stort spektrum av serier og spill, relativt nerdy, drikker øl og ser på fotball. Jeg er kvinne jeg. Menn kan bare ikke bli venner med kvinner i lik grad som kvinner kan bli med menn nettopp fordi vi er forskjellige. Og jeg er ikke dødsdeilig engang. Mannlige kompiser er en sjelden vare. Anonymous poster hash: 0b88a...a00 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2013 #20 Skrevet 9. juni 2013 Jo, jeg får gjøre det. Er bare veldig trist at folk jeg trodde var venner ikke er det likevel. -TS Anonymous poster hash: 20566...282 Det er noe skit ja, uavhengig av kjønn. Se på det som en mulighet til å luke litt i omgangskretsen, og få bedre tid til de som det er verdt å bruke energi på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå