Gjest Jepsipepsi Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Hei! Jeg har et veldig anstrengt forhold til min far, da han har vært utro mot min mor flere ganger. Jeg har dermed valgt å snakke minimalt med han på grunn av dette, og han snakker heller ikke til meg. I dag kom han løpende mot meg og kjeftet på meg i vinkler fordi jeg "trampet" og "rotet" noe jeg aldeles ikke gjorde. Han skrek masse stygge ting til meg, og sa at jeg ikke fikk bo hjemme lenger, og at jeg skulle ut av huset _hans_ i dag. Mamma sier at jeg ikke skal høre på han, men frister ikke så veldig å være hjemme, å vite at jeg ikke er velkommen hjemme av min egen far. Familien bor langt unna, og jeg kan derfor ikke flytte til noen av dem. Jeg skal flytte til høsten for å studere videre, men det er tross alt to måneder til - så hvis dere har noen tips om hva jeg kan gjøre for å gjøre botilstanden min bedre hadde jeg satt pris på dette.. Evt. Støtte i to måneder eller noe slikt? Hilsen J18
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Kan du ikke bo hos en venninne eventuelt flere venninner/familie i løpet av sommeren? Eventuelt kan du flytte inn i ny leilighet tidligere? Låne hytten til noen?Anonymous poster hash: 7e3ba...710
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Vil ikke trenge meg på venninner! Greit å sove der litt i ny og ned, men er redd det blir for mye. Vil ikke forklare de hvordan bosituasjonen min er, selv om det er kanskje det beste. Leilighet har jeg ikke råd til. Har en månedensinntekt på ca 4-5000,- ..
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Nå er det jo snart sommerferie så da kan du kanskje prøve å få noen ekstravakter? Eller det har du sikkert allerede avtalt siden du skal flytte uanset. Men om man har blitt kastet ut så må man nesten bare håpe at venner er snille og låner bort en sofa mot matpenger.Anonymous poster hash: 7e3ba...710
Gjest anonym Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Huff, høre ut som en kjip far. Hvilket forhold har han til din mor? Hvordan holder hun ut med å fortsatt være sammen med han siden han har vært utro, og det flere ganger? Eier hun ikke selvrespekt? Eller er han av den voldelige typen? Psykopat? Så hun føler seg fanget? Ikke tør å forlate han?
Jade Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Foreldrene dine skal jo forsørge deg til du har fullført videregående, så hvis du ikke får bo hjemme, må de vel betale for et alternativ? Hvis jeg har forstått riktig? Sikker på at faren din ikke bare sa det med at du måtte flytte i "kampens hete"? Selv om jeg skjønner at det ikke er noe kjekt å bo der etter dette uansett... :/ 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Det enkleste ville jo være å holde ut i to måneder.
Sugar&Spice Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Opplever noe av det samme med min mor, TS. Hun er helt umulig å bo med (og ja: det er ikke jeg som er problemet, men henne). Jeg holder ut. Prøver å være minst mulig hjemme, og om jeg er hjemme er jeg for det meste på rommet mitt. Sørger for at alt er okey når hun kommer hjem (selv om hun alltid kjefter for noe uansett) ++++. Snakke med moren din om det her, kanskje hun forstår mer enn du tror. Hold ut, det er to mnd og snart er det ferie. Jeg har trua - og prøv å finn et nytt sted å bo allerede nå s du VET du kan flytte ut innen august starter!! Treger du noen å blåse ut irritasjonene din for send meg gjerne PM så kan vi utveksle erfaringer. For jeg skjønner virkelig hva det er du sliter med. Jeg var der selv - og er der fremdeles. Jeg har bodd et år for meg selv nå, og det er SKJØNT. Nå har jeg flyttet til hjembyen igjen og bor hos mamma frem til skolen starter. Det krever mye energi fra meg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå