Gjest stone Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Kjæresten min fortalte meg ikveld at hun hadde blitt voldtatt som 16-åring. Det hadde skjedd da hun gikk hjem fra en fest sammen med noen andre. Til slutt var det kun hun og en gutt som var et par år eldre igjen. Han hadde visst prøvd seg på henne i løpet av kvelden, men hun sa avviste han hver gang. Når de var alene kysset han henne, men hun trakk seg unna. Da hadde han tatt hard grep i henne og tatt henne med inn i skogen de gikk forbi. Der voldtok han henne, i tillegg slo han henne. Hun fortalte at etter han var ferdig hadde han bare gått. Hun sa hun bare lå der og hun turte ikke gå noen sted i tilfelle han ventet på henne et sted. Hun bare lå der og gråt. Hun hadde ikke fortalt det til noen andre enn ei venninne, som hun fortalte det til når hun ble 18 og ikke ville være med på fester. Og jeg merker at jeg fikk litt dårlig samvittighet for at jeg har "tvunget" henne med på fester. Hun sa også at hun har lagt det bak seg, men at det selvfølgelig alltid vil være med henne. Hun er ikke så glad i festing og alkohol (noe jeg nå forstår mer hvorfor) og hun liker ikke å gå steder alene på kvelden/natta. Jeg er utrolig glad for at hun fortalte meg dette og at hun stoler såpass på meg at hun tør å fortelle meg det. Samtidig føler jeg veldig synd på henne og jeg kjenner det gjør vondt bare å tenke på hva hun har vært i gjennom. Hun gråt når hun fortalte det til meg og jeg kjente jeg fikk tårer i øynene selv. Jeg satt bare og holdt rundt henne en stund etterpå og fortalte at jeg er der for henne når hun trenger meg, om hun trenger noen å prate med eller bare noen for å holde rundt henne. Jeg føler meg litt maktesløs, jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for henne, men jeg kan vel ikke gjøre stort mer enn å stille opp for henne?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Jeg vil påstå at det at du stiller opp for henne er mer enn nok. Du kan jo ikke gå tilbake i tid å hindre at det skjedde. Jeg hadde vært utrolig takknemlig hvis noen av mine hadde stilt opp for meg når jeg sto frem. Anonymous poster hash: 5980c...d95 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Det beste du kan gjøre er vel det som du allerede gjør: Følge henne til og fra steder når det er seint på kvelden/natt. Om dere er på fest sammen og hun vil du skal moderere på drikkenivået ditt så er det jo fint om du respekterer det for hennes del vil jeg tro. Anonymous poster hash: e87c3...7ad 2
Gjest *MaggieQ* Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Du høres ut som en fin kjæreste Husk at hun delte dette med deg fordi hun stoler på deg og fordi hun ville at du skulle få mer forståelse for hvorfor hun er som hun er i visse situasjoner. Men pass på at du ikke behandler henne som et offer og en porselendukke som når som helst kan gå i stykker. Hun er er en sterk jente som har reist seg opp og kommet seg videre etter å ha opplevd noe forferdelig. Fortell henne at du forstår at hun ikke er glad i fester fordi hun forbinder det med noe negativt, men at det nødvendigvis ikke trenger å være en kjip ting. Gode fester handler om å sosialisere seg med gode venner og det trenger ikke å handle om fyll og faenskap, bare kos og godt selskap. Sørg selvsagt alltid for at hun kommer seg trygt hjem, uansett! Men det tror jeg du gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå