Gå til innhold

Jeg blir gal av han!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hjemme for tiden fordi vi har en sønn på 1 Mnd. Jeg vasker, rydder, henger opp klær, bretter sammen klær, tørker støv, rydder opp etter sambo, OSV. Ja jeg gjør nesten alt her hjemme(!!!). Det eneste sambo gjør er å lage middag ( :rodme:) og noen ganger kanskje skifter EN bleie om dagen. Virker som han ikke skjønner at jeg også blir sliten.. Ja, for jeg går jo tross alt "bare" hjemme jeg! Og han jobber jo, så klart er han mer sliten enn meg da.. Kjente det kokte det litt inne i meg når jeg spurte om han kunne skifte bleie istad, "han gjorde det jo istad og nå var han så trøtt" så går han å legger seg.. er ikke JEG trøtt? Jeg er så sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart........ Føler meg jo som en alenemor til tider...

I tillegg sier han at han snart skal på "guttetur". for det er han på hvert år på denne tiden og det skulle han IKKE droppe.. Jeg har sagt at jeg synes det er alt for tidlig og hvis det skjer noe tull (utroskap) på den "gutteturen", så er det slutt. Da mente han at jeg truet han ....

Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal med dette innlegget jeg, men var godt å få skrevet det ned! :frown:

NEI dere trenger ikke å komme med spydigheter. Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare gi deg en klem! Vet godt hvordan det føles, selv om jeg nå ( 3 barn senere) lurer på hva det var jeg syntes var så mye å ordne med.

Det er ikke rimelig at han skal snike seg unna med at han jobber, du jobber jo også når han er på jobb. Prøv å avtal at han tar barnet etter du har matet seint på ettermiddagen/ tidlig på kvelden, mens du bare slapper av en times tid, med det du enn måtte ønske ( gå en tur, lese, sove, stå lenge i dusjen mm. ) så føler du ihvertfall at du får litt tid til deg selv. Sov om du føler at du trenger det når barnet sover. Begynn å gi mannen de ferdigtørkede klærne sine, slik at han kan legge de sammen og putte dem i skapet.

Det verste er jo følelsen av at ingen bryr seg om at man er sliten og verdsetter at man både tar seg av barnet, står opp midt på natten om det trengs, samt gjør det meste som trengs i huset. Det hjelper ikke akkurat at man fortsatt er full av hormoner og at man ikke har hatt barn før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare gi deg en klem! Vet godt hvordan det føles, selv om jeg nå ( 3 barn senere) lurer på hva det var jeg syntes var så mye å ordne med.

Det er ikke rimelig at han skal snike seg unna med at han jobber, du jobber jo også når han er på jobb. Prøv å avtal at han tar barnet etter du har matet seint på ettermiddagen/ tidlig på kvelden, mens du bare slapper av en times tid, med det du enn måtte ønske ( gå en tur, lese, sove, stå lenge i dusjen mm. ) så føler du ihvertfall at du får litt tid til deg selv. Sov om du føler at du trenger det når barnet sover. Begynn å gi mannen de ferdigtørkede klærne sine, slik at han kan legge de sammen og putte dem i skapet.

Det verste er jo følelsen av at ingen bryr seg om at man er sliten og verdsetter at man både tar seg av barnet, står opp midt på natten om det trengs, samt gjør det meste som trengs i huset. Det hjelper ikke akkurat at man fortsatt er full av hormoner og at man ikke har hatt barn før.

Tusen takk!

Har prøvd på å ikke gjøre så mye hjemme, men da får jeg bare slengt i fjeset at jeg er lat eller "Hvorfor har du ikke gjort det?!" .. Selv om barnet sover fortsatt mye, så klarer jeg ikke å slappe helt av. Jeg er sånn at jeg MÅ ha det ryddig rundt meg og skal helst være ferdig med engang, ikke la det gå en time eller en dag, ellers klarer jeg ikke å slappe av.. Selvfølgelig er han noen ganger flink om jeg spør om han kan hjelpe meg, men det skjer aldri med engang - det kan ta opptil to dager.. Har alltid noe å gjøre, er det ikke ungen så er det husarbeid. Det er vel kanskje husarbeidet som gjør meg så sliten, når jeg alltid har noe å gjøre pga han ikke alltid rydder opp etter seg...

Skal prøve å få avtalt at jeg ihvertfall får EN time helt for meg selv, der jeg bare kan tenke på meg. Håper han går med på det, for det hadde vært veldig godt kjenner jeg :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Om det er rotet som plager deg og sliter deg ut tror jeg nok du må jobbe litt med deg selv...

Dere er en småbarnsfamilie nå.. Barnt er relativt lite og dere er i en unntakstilstand ...

Nå er topp pri:

-at ungen får det den har krav på

-at mor og far får nok (el mest mulig) søvn

- at mor og far ikke glir fra hverandre

Om huset er litt bombet nå vil alle ha forståelse for..

Skrevet

Vi har hatt det slik at vi begge er på jobb om dagen. Dvs at det er naturlig at den som er i permisjon også gjør noe husarbeid på dagtid. Resten av dagen må man dele. Og dersom den som er i permisjon har hatt en slitsom natt skal man selvfølgelig ha rom til å hvile seg.

Ikke noen hyggelig situasjon du er i, men husk at det tar tid å finne ut av det nye familielivet. Det går seg nok til, men det er lurt å etablere noen grunnregler fra starten av, tror jeg.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager tenker du utroskap med det samme han skal ut på tur? Er han ikke mer til å stole på? Var ikke dette noe du oppdaget ved ham før du ble gravid?

Anonymous poster hash: 0f558...e17
  • Liker 2
Skrevet

Ingen spydigheter herfra heller, jeg vet hvordan du har det :) det er som å lese om meg selv da eldstebarnet var nyfødt, bortsett fra gutteturen.

Jeg er enig i det andre sier her, husarbeid må komme i andre rekke nå. Jeg vet at det er vanskelig, for jeg er sånn selv, må ha det ryddig og rent. Men det viktigste er at du får nok søvn, så du klarer å ta deg av barnet og deg selv best mulig. Samboeren din vet jeg ikke hva jeg skal si om.. Men du må prøve å snakke med han, på en rolig og reflektert måte, ikke krangle for da blir det bare negativt og dere kommer ingen vei.. Lykke til og klem fra meg :)

Ps det blir bedre :)

Gjest Gjest
Skrevet

Men vær sikker på at når du vil gå fra ham så skal ungen bo hos ham... eller 50/50... Jaja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnløs og singel så kan ikke komme med egne erfaringer, men en venninne av meg hadde det akkurat som deg. Hun gikk hjemme hele dagen og gjorde alt mulig, fikk knapt sitte ett minutt før det var tid for bleieskift igjen. Mannen hennes kom hjem en dag og lurte på hva dr. Phil og oprah hadde snakket om i dag. En dårlig spøk, rett og slett. Han klarte ikke forstå hvor mye arbeid det er med en baby og et hus å ta seg av.

Hun bestemte seg da for å filme en helt vanlig dag. For hver nye klipp, filmet hun klokken. "Nå er kl 0610, på tide med pupp" feks. Bare noen få sekund på hver nye aktivitet. Endte opp med en laaaang film som viste klesvask, bleieskift, matlaging, søling av melk og etterfølgende gulvvask osv. Kanskje det er noe du kan vurdere? Enkelt om du har smartphone og en mann som gidder å se :P

Anonymous poster hash: aa7ad...810

• Liker 2
Gjest Trine
Skrevet

Dere har vært to om å lage barn. Mannen skal selvsagt ta sin del av jobben !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...