Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde tidligere internett og tv via GET, som var installert i blokka allerede på sekstitallet (ikke internett-delen, da, logisk nok. Men det var kabel-tv i boksen..).

For fire år siden eller noe sånt ble avtalen sagt opp av borettslaget, og vi fikk Altibox istedet, med fiber, ikke kablel. Men på veggen har jeg fortsatt en svær, firkanta boks det jeg tidligere kobla kabeltv-ledningen og nettledningen. Det går en ledning fra den, gjennom hele leiligheten langs veggen og ut i gangen.

Det er jo veldig stygt med en sånn svær boks som ikke brukes til noe, og nå har jeg ommøblert litt, og den syns enda bedre. Det er en firkanta, hvit boks som er skrudd fast i veggen og som det går ledninger ut av.

Sååå, spørsmålet! Scroll hit om du ikke gidder lese det andre!

Er det fortsatt strøm i boksen på veggen? Må jeg altså ha en elektriker til å fjerne den, eller er det ikke noe strøm i den, slik at jeg bare kan klippe av ledningen?

Endret av Rainbow81
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det bør vel egentlig bare være signal i den boksen ettersom tv og internett ikke sendes som strøm. Ring GET og hør med dem :).

Endret av Hattifnatten
Skrevet

Jeg hadde tidligere internett og tv via GET, som var installert i blokka allerede på sekstitallet (ikke internett-delen, da, logisk nok. Men det var kabel-tv i boksen..).

For fire år siden eller noe sånt ble avtalen sagt opp av borettslaget, og vi fikk Altibox istedet, med fiber, ikke kablel. Men på veggen har jeg fortsatt en svær, firkanta boks det jeg tidligere kobla kabeltv-ledningen og nettledningen. Det går en ledning fra den, gjennom hele leiligheten langs veggen og ut i gangen.

Det er jo veldig stygt med en sånn svær boks som ikke brukes til noe, og nå har jeg ommøblert litt, og den syns enda bedre. Det er en firkanta, hvit boks som er skrudd fast i veggen og som det går ledninger ut av.

Sååå, spørsmålet! Scroll hit om du ikke gidder lese det andre!

Er det fortsatt strøm i boksen på veggen? Må jeg altså ha en elektriker til å fjerne den, eller er det ikke noe strøm i den, slik at jeg bare kan klippe av ledningen?

Tviler på at det er strøm i boksen, men det jeg vil anbefale å ringe Get jeg også. Det kan være at det blir krøll med kabelnettet om du bare klipper av den kabelen. De skal visst termineres i enden eller noe sånn.

Skrevet

Det er ikke noe kabelsignaler i boksen heller, ettersom avtalen med Get ble sagt opp for mange år siden og ingen i blokka bruker det.

Jeg tenkte på det der at det strengt tatt bare er signaler som går inn i den, men siden det er en ledning tenkte jeg at det kanskje var strøm også, hehe!

Get har visst helgestengt på servicen sin, så får prøve å få tak i dem på mandag.

Takk for svar! :)

Skrevet

Hvis ikke det er kobla fra i skapet ute, kan det være spenning i kabelen. Tv sendes på lik linje med telefon med et signal av volt.

Det er ikke farlig, bare ubehagelig.

Derfor kontakt leverandør og forsikre deg om at du kan koble fra.

AnonymBruker
Skrevet

du kan jo slikke borti koblingene med tunga for å se om du får støt

Anonymous poster hash: ad520...ee3

• Liker 1
Skrevet

Takk for hyggelige svar (og et idiotisk :fnise: ) Kom på at en kamerat har jobba for Get, og han fortalte at det ikke er noen form for hverken strøm eller signaler. Så dermed er boksen fjerna og ledningen klippa vekk.

Nytt problem er da at de forrige som bodde her har malt mens boksen har vært der, og dermed er veggen gusjegrønn i en liten firkant, men pyttsann, skal sette noe foran likevel. (At noen faktisk har hatt gusjegrønne vegger er mer sjokkerende).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...