Gå til innhold

Hvor mye solkrem for en uke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vi skal altså til Tyrkia snart. Har kjøpt inn cosmica solkrem, men hvor mange tuber trenger vi til gutten på 1,5 år? Skal være der en uke. Til oss voksne kjøper vi noe annet, så er bare til gutten jeg lurer på.

Den solkremen er grusom å smøre ut. Den forblir hvite og siden den er ganske tykk så bruker man en del. Siden den er ekstra vannfast så smurte ikke vi våre barn like ofte som vi ellers pleier å gjøre, så vi brukte en tube og nesten en hel cosmica sprayflaske på to barn i løpet av to uker. Så jeg tror egentlig at det holder med en tube til dere.

Den solkremen er grusom å smøre ut. Den forblir hvite og siden den er ganske tykk så bruker man en del. Siden den er ekstra vannfast så smurte ikke vi våre barn like ofte som vi ellers pleier å gjøre, så vi brukte en tube og nesten en hel cosmica sprayflaske på to barn i løpet av to uker. Så jeg tror egentlig at det holder med en tube til dere.

Den er grusom å smøre ut ja, men det er fordi den har fysisk filter. Å bruke kjemisk er ikke aktuelt. :)

En tube på to uker? Hmmm...Hørtes da lite ut? :klo: Vi kommer til å smøre annen hver time ser jeg for meg. Er veldig redd han skal bli brent, så. Men de blir jo ikke hvite dersom man smører den ordentlig inn.

AnonymBruker

Tre tuber???? Var på Kreta nå en uke med en på 5 år. Hadde med en tube og det holdt.

Hvis du er så bekymret for solen hvorfor kjøper du ikke klær med solbeskyttelse som disse:

http://www.mimmis.no/kategori/196-soltoyuv-klr.aspx

Anonymous poster hash: 7a82e...1bb

Annonse

Tre tuber???? Var på Kreta nå en uke med en på 5 år. Hadde med en tube og det holdt.

Hvis du er så bekymret for solen hvorfor kjøper du ikke klær med solbeskyttelse som disse:

http://www.mimmis.no/kategori/196-soltoyuv-klr.aspx

Anonymous poster hash: 7a82e...1bb

Slike klær har jeg.

Som sagt så er det ikke noe problem om jeg ikke bruker alt. Så lenge den ikke er åpnet så er det holdbar til neste sommer.

Har en lys gutt med helt lyst hår, så han blir nok lett brent. Liker å helgardere meg, for jeg vil ikke måtte kjøpe noe i Tyrkia som jeg ikke vet hva inneholder.

Gjest Gjest

Den er grusom å smøre ut ja, men det er fordi den har fysisk filter. Å bruke kjemisk er ikke aktuelt. :)

En tube på to uker? Hmmm...Hørtes da lite ut? :klo: Vi kommer til å smøre annen hver time ser jeg for meg. Er veldig redd han skal bli brent, så. Men de blir jo ikke hvite dersom man smører den ordentlig inn.

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor du lager tråd og spør om erfaringer når du egentlig har bestemt deg på forhånd? Du drar til syden med et spedbarn, som sikkert sover flere timer om dagen, dere bør holde dere vekk fra solen mellom 12-15 uansett, da er det ikke sååå mange timer igjen i sola. Som jeg sa så brukte vi en tube på to barn, var ute i sola ca 4 timer hver dag og smurte 2 ganger i løpet av de timene, litt oftere på skuldrene og ansiktet. Og nei, det er ikke bare å smøre godt nok inn den kremen, da meningen er at den skal som du sa være fysisk filter og da skal den ligge utenpå huden. Men hei, lykke til med å smøre inn en på 1,5 år så ofte som du har tenkt.

Det var da voldsomt. For det første så er han ikke et spedbarn. Han sover max to timer i løpet av dagen. Vi kommer til å være ute mer enn 4 timer hver dag.

Og til sist: at du faktisk gidder å bli irritert fordi jeg velger å ta med meg for mye i stedet for å risikere å ta med for lite, det får bli ditt problem. ;)

For øvrig så har vi hatt sommer her jeg bor nesten tre uker i strekk. Å smøre mellom annen hver og hver tredje time har vært uproblematisk.

Endret av Teriyaki
AnonymBruker

Å smøre ofte er ikke noe problem, men tre tuber synes jeg var i overkant. En er mest sannsynlig mer enn nok, selv om du smører annen hver time, eller enda oftere. Tar du to så er du nå garantert at det ikke blir for lite. Det er snakk om bare en uke... Ikke en måned.

Anonymous poster hash: c65bb...c1b
  • Liker 1

Å smøre ofte er ikke noe problem, men tre tuber synes jeg var i overkant. En er mest sannsynlig mer enn nok, selv om du smører annen hver time, eller enda oftere. Tar du to så er du nå garantert at det ikke blir for lite. Det er snakk om bare en uke... Ikke en måned.

Tre hele blir det ikke. Har litt over en halv liggende hjemme, en halv i barnhagen også kjøper jeg en ny en før vi drar. Så sånn sett blir det litt over to tuber. Gidder ikke å kjøpe mer enn en ny en i alle fall. :)

AnonymBruker

Da er sjangsen enorm for at du smører for lite.

Anonymous poster hash: 0563d...1a5

Gjest Blondie65

Jeg har ikke vært i Tyrkia, men selv i "jalla" butikken på hjørnet på Kreta selges Ambre Solaire, Nivea og Hawaiian Tropic samt en rekke andre kjente merker.

Jeg kan aldri tenke meg at det er noe anderledes i Tyrkia.

Hvis du tar med deg de to halve tubene dine skulle det holde i massevis, eventuelt en halv og en helt ny tube.

Annonse

AnonymBruker

Nå er vel hverken Ambre Solaire, Nivea eller Hawaiian Tropic kjent for å være spesielt gode solkremer. De har alle fått påvist lavere faktor enn de påstår og ikke minst er de fulle av uheldige stoffer. Ville valgt et annet merke, særlig til barn.

Anonymous poster hash: 06317...17c

• Liker 1
AnonymBruker

Da er sjangsen enorm for at du smører for lite.

Anonymous poster hash: 0563d...1a5

Nei, vi bruker mer enn en håndfull pr barn. Skal bruke en barnehåndfull pr barnekropp. Vi bruker mer en voksen håndfull pr barn. Og smører annen hver time. Oftere når de har badet så klart.

Bruker vichy spray.

Annonse

Jeg har ikke vært i Tyrkia, men selv i "jalla" butikken på hjørnet på Kreta selges Ambre Solaire, Nivea og Hawaiian Tropic samt en rekke andre kjente merker.

Jeg kan aldri tenke meg at det er noe anderledes i Tyrkia.

Hvis du tar med deg de to halve tubene dine skulle det holde i massevis, eventuelt en halv og en helt ny tube.

Kjenner ikke de to første, men Nivea er så vidt jeg vet, ikke "allergiker-solkrem". Må ha uten parfyme og parabener, også må det være fysisk filter, ikke kjemisk. Så her er jeg veldig fornøyd med Cosmica sin. :) Selv får jeg soleksem hvis jeg bruker "feil" solkrem, så akkurat det er jeg ganske nøye på. :)

Gjest Blondie65

Jeg er også veldig nøye på hvilken krem jeg tar på - er ikke spesielt begeistret for Nivea jeg heller.

Men har brukt Ambre Solaire og Hawaiian Tropic. Kan ikke bruke noen sin aftersun - det klør.

Ambre Solaire har fysisk filter.

(Jeg er en blek, blond og rosa type selv - må smøre meg for den minste tur i solen ellers blir jeg svidd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...