Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg googlet meg grønn og finner ingenting.

Det gikk en engelsk/kanadisk/amerikansk/australsk/whatever serie på NRK på starten/midten av nittitallet.

Engelskspråklig spillefilmserie, handlingen var basically en gutt som falt og slo hodet slik at han havnet i koma.

Mens han lå i koma, drømte han om en verden uten voksne.

Parallelt med handlingen i denne drømmeverdenen, viste de også hva som skjedde i den virkelige verden, hvordan de behandlet gutten på sykehus, at venner og familie kom og besøkte ham og sånt noe.

Såvidt jeg husker, våknet han også opp en eller annen gang langt ut i serien, hvor han da kjente igjen enkelte fremmede ungdommer som hadde vært med i drømmeverdenen hans, men så langt ut i serien tror jeg at jeg begynte å ramle av.

Jeg har fått for meg at den het noe sånt som Den utrolige reisen eller Den spennende reisen noe, mener den var teksta på nynorsk, men hva vet jeg, det er snakk om femten-tjue år siden. :klo:

Husker ikke om den gikk på barne-tv, eller om den gikk som avslutningserie i Midt i Smørøyet. NRK startet å sende den kort tid etter at de sluttet å sende Jenta fra fremtiden.

Noen som har noen idéer til hvilken serie det kan være?

Endret av Minya
Videoannonse
Annonse
Gjest C4r1n3
Skrevet

Nei, men jeg husker serien. Han datt vel fra en trehytte eller noe slikt og slo hodet på en sten om jeg ikke husker feil. Fulgte med på den helt til den plutselig var borte en dag... :(

Skrevet

Den het Den eventyrlige reisen, på norsk forresten. :P

Gjest Galactica
Skrevet

Så bra at du fant ut av det. :)

Skrevet

Ja, det er så innmari irriterende når du ikke husker sånt. :P

Feel free til å bruke tråden til flere serier man ikke husker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...