Gå til innhold

Bloggeren Linn utleverer sønnens sykdomshistorie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært mye snakk om hvor mye bloggere skal dele med omverden, da spesielt de med unger. Linn (http://linnogmalin.blogspot.no/) fikk en sønn for et par måneder siden som ikke er helt frisk. Dette skriver hun det meste om på bloggen. Dette kan ikke være kjekt for sønnen å finne når han er eldre, og de som kjenner han kan lese det og mobbe ham for det. Hvor går grensen!?

Litt av det hun har skrevet:" Fillip har bare 36% nyrefunksjon.
I og med at han bare er 2mnd blir hele saken veldig komplisert.
Han har vesicoureteral refluks, utvidet nyrebekken, stor størrelsesforskjell på nyrene og dårlig nyrefunksjon som resultat av det. Han skal gå på antibiotika frem til en evt operasjon, så det får han daglig." hentet fra (http://linnogmalin.blogspot.no/2013/06/opp-ned.html)

Dette syns jeg blir for drøyt.

Anonymous poster hash: 73793...11f
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Litt rart da, hun skreiv jo dette i innlegget om fødselen.

http://www.linnogmalin.blogspot.no/2013/04/fillip.html

" Fillip er ikke helt frisk, men feiler mest sannsynligvis noe han kan leve helt fint med og som forhåpentligvis kan behandles. Det er ganske komplisert, og mange prøver inni bildet. Flere forskjellige spesialister og labratorier involvert, fremover blir det mye venting på prøvesvar, og håp om at de nøster opp i det.

Vi har blitt enige om å ikke dele noe diagnose, av hensyn til Fillips privatliv. Han blir jo stor en gang han også, og da har han rett til å ikke ha hele helsehistorikken sin liggende på nett. "

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig de bruker bloggen som terapi, men synd den det skrives om ikke kan forsvare seg selv. Og det finnes mange sykdomsblogger, kreft f.eks. De bruker det nok som terapi.

Anonymous poster hash: 6f681...898
Skrevet

Men er forskjell på å skrive om egen sykdom og ungen sin sykdom.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Men er forskjell på å skrive om egen sykdom og ungen sin sykdom.

Enig!

Disse mammabloggerne henger ut barna mot deres vilje. Det er virkelig bekymringsfullt at de ikke tenker på konsekvensene.

Endret av Samaysa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett så mange nyfødte... Men tyder utseendet hans på noe syndrom? http://www.linnogmalin.blogspot.no/2013/04/say-cheese.html

Vanskelig å vite hvordan jeg skal skrive dette uten å høres ut som en kjempebitch, men jeg synes ikke han ser helt normal ut. Men han var søt likevel.

Anonymous poster hash: 075a0...d57
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man mener det er bekymringsfullt at folk legger ut noe på nett, hvorfor passer man da på å spre det videre her?

Anonymous poster hash: 46121...2bd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett så mange nyfødte... Men tyder utseendet hans på noe syndrom? http://www.linnogmalin.blogspot.no/2013/04/say-cheese.html

Vanskelig å vite hvordan jeg skal skrive dette uten å høres ut som en kjempebitch, men jeg synes ikke han ser helt normal ut. Men han var søt likevel.

Nå plukket du kanskje ikke ut de bildene han så best ut på, men jeg synes han ser ut som en helt normal baby. Har vært inne i bloggen å lest litt, og synes han ser kjempesøt ut!

Har bare lest innleggene etter at Fillip ble født, men jeg må si at jeg fikk et mye bedre inntrykk av denne bloggen enn mange av de andre småbarnsmødrene som blogger (Rannveig, sophie Elise etc.). Denne jenta så jo normal og hyggelig ut.

Når det er sagt, er jeg helt i mot å blottlegge ungene slik på nettet. Synes det er utrolig trist at babyen er syk, og kjenner jeg får vondt inni meg av å lese dette (har selv en baby som er like gammel). Men i mine øyne blir det helt feil å legge ut all denne infoen om sykdommen, og generelt så mye om bilder og tekst som angår barna.

Anonymous poster hash: cd87b...72a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg syns hun har nok med å bekymre seg for sønnen sin jeg om hun ikke skal få pepper her inne fra i tillegg.

Anonymous poster hash: 6ca01...d5e
  • Liker 1
Gjest småhjerte
Skrevet

Men å snakke om barnets "sykdom" på en blogg kan jo også være med på å lage en åpenhet rundt eventuelle sykdommer på. Hun forteller jo f.eks bare hvordan nyrefunksjonen er, men ikke direkte hvilke konsekvenser dette kan ha for sønnen videre i livet.

Husker i barndommen min i barnehagen og på barneskolen, når noen hadde sykdommer, syndromer og lignende. vi forstod ikke hvordan disse barna haddet det, fordi det var så liten åpenhet rundt det. Det gjorde også at vi ofte holdt oss unna de, fordi vi ble usikre. Våre foreldre visste gjerne ikke alltid hva diverse sykdommer innebar, så de kunne ikke fortelle oss noe om det. Og foreldrene til barnet det var noe med var ikke åpen for at vi barn kunne få en forklaring, og dermed en forståelse over hva en eventuell sykdom, syndrom og slikt innebar. (Man skal selvfølgelig lære barn å kunne leke og være med hvem som helst uansett utseende, sykdom, syndrom og andre tilfeller. Men barn forstår jo ikke alltid dette når de blir usikre).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som TS poster kun for å gi ut linker til denne bloggen.Reklame reklame reklame! Det får meg jo til å lure.

Anonymous poster hash: 2c97d...d15
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er ikke linn den samme bloggeren (malindus) som klarte og narre leserne sine til å spandere førerkort på hennes mor?

Anonymous poster hash: aac2b...d1f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å fy faen jeg smeltet av det smilet, for en sinnsykt søt baby!!!!!!!!

Men er dessverre litt enig i at det kanskje ser ut som han ikke er helt som andre? Fikk kjempedårlig samvittighet av å skrive det, gud så skjønn.

Anonymous poster hash: 79100...b35

Skrevet

er ikke linn den samme bloggeren (malindus) som klarte og narre leserne sine til å spandere førerkort på hennes mor?

Jeg har ikke hørt denne historien, men morens samboer døde jo brått og har et lite barn å ta seg av. Om leserne velger å donere til hennes førerkort er jo det en ærlig sak. Skjønner ikke hvordan du mener noen ble narret? Man står fritt til å bruke egne penger som man vil!

• Liker 1
Skrevet

Men å snakke om barnets "sykdom" på en blogg kan jo også være med på å lage en åpenhet rundt eventuelle sykdommer på. Hun forteller jo f.eks bare hvordan nyrefunksjonen er, men ikke direkte hvilke konsekvenser dette kan ha for sønnen videre i livet.

Husker i barndommen min i barnehagen og på barneskolen, når noen hadde sykdommer, syndromer og lignende. vi forstod ikke hvordan disse barna haddet det, fordi det var så liten åpenhet rundt det. Det gjorde også at vi ofte holdt oss unna de, fordi vi ble usikre. Våre foreldre visste gjerne ikke alltid hva diverse sykdommer innebar, så de kunne ikke fortelle oss noe om det. Og foreldrene til barnet det var noe med var ikke åpen for at vi barn kunne få en forklaring, og dermed en forståelse over hva en eventuell sykdom, syndrom og slikt innebar. (Man skal selvfølgelig lære barn å kunne leke og være med hvem som helst uansett utseende, sykdom, syndrom og andre tilfeller. Men barn forstår jo ikke alltid dette når de blir usikre).

Godt poeng, men jeg tror det blir en vesentlig forskjell når dette mennesket selv blir frarøvet muligheten til å avgjøre om han vil være en forkjemper for denne åpenheten. Jeg er selv en av de som er veldig ærlig om sykdom for å bidra til åpenhet rundt det, men jeg hadde blitt forbanna om noen hadde delt detaljer om meg mot min vilje eller uten mitt samtykke. Det har for øvrig skjedd, noe som ikke er moro. Jeg synes at man bør få avgjøre om dette er noe en føler seg komfortabel med å gjøre selv, og da innenfor egne rammer - ikke rammer andre har tenkt ut på dine vegne.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men hun narret ingen, det var jo opp til leserene om de ville gi penger eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men hun narret ingen, det var jo opp til leserene om de ville gi penger eller ikke.

Skrevet

kommer jo an på hva mann skriver da. skriver man f.eks. har en nedsatt nyrefunksjon, så ser jeg egentlig ikke noe galt i det, men skriver man "har nedsatt nyrekunksjon så han klarer ikke tisse ordentlig" så syns jeg det blir fort litt privat.

• Liker 1
Gjest sweetsugar
Skrevet

Det gjør jo saken veldig mye bedre å spre det videre da, eller?

Jeg mener med tanke på ungen, som mange av dere bekymrer dere så veldig for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...