Gå til innhold

Hvor er vannet lagret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest gjennom en del vektnedgangstråder her, og en gjennomgående ting er at man i begynnelsen av kurer/kostholdsomlegginger, og spesielt ved rask vektnedgang, vil man gå ned en del kilo som bare er vann.

Jeg lurer på hvor dette vannet er lagret i kroppen? Og vil det si at man er overhydrert når man er tykk? Jeg drikker mye mer vann nå etter at jeg begynte på lavkarbo (føler meg tørstere), men jeg tisser jo hele tiden også. Hvordan kan jeg da gå ned i vannvekt?

Dette er ikke kritikk mot noen, men jeg får det ikke til å henge sammen. Håper noen med peiling kan forklare!

Anonymous poster hash: db5f9...6bc
Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hver enkelt celle inneholder vann:) Med andre ord er vannet plassert jevnt over alle steder.

Overcektige er ikke overhydrerte, de har bare flere celler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest gjennom en del vektnedgangstråder her, og en gjennomgående ting er at man i begynnelsen av kurer/kostholdsomlegginger, og spesielt ved rask vektnedgang, vil man gå ned en del kilo som bare er vann.

Jeg lurer på hvor dette vannet er lagret i kroppen? Og vil det si at man er overhydrert når man er tykk? Jeg drikker mye mer vann nå etter at jeg begynte på lavkarbo (føler meg tørstere), men jeg tisser jo hele tiden også. Hvordan kan jeg da gå ned i vannvekt?

Dette er ikke kritikk mot noen, men jeg får det ikke til å henge sammen. Håper noen med peiling kan forklare!

Anonymous poster hash: db5f9...6bc

Vann løser vann. Det vil si at dersom du lar være å drikke vann fordi du vil bli kvitt vannansamlingene, vil kroppen spare og holde igjen på det vannet som allerede finnes i kroppen. Drikk vann og unngå salt mat, så skal du se du blir kvitt litt vann i kroppen :)

Anonymous poster hash: 4acf8...a01

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder lavkarbo. Jeg har ikke hørt at det gjelder lavfett. 1g karbohydrat binder ca 3g vann. Så spiste man 400g karbohydrater før og har gått til 20 g karbohydrater så vil kroppen være i stand til å slippe over 1 kg med vann man har for mye. Ja, de som spiser mye karbohydrater er overhydrerte.

Anonymous poster hash: 25ebe...063
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder lavkarbo. Jeg har ikke hørt at det gjelder lavfett. 1g karbohydrat binder ca 3g vann. Så spiste man 400g karbohydrater før og har gått til 20 g karbohydrater så vil kroppen være i stand til å slippe over 1 kg med vann man har for mye. Ja, de som spiser mye karbohydrater er overhydrerte.

Overhydrert var å ta litt vel hardt i.

Anonymous poster hash: f3725...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Overhydrert var å ta litt vel hardt i.

Anonymous poster hash: f3725...f2f

Hva ellers skal man kalle det når man har over 1 kg ekstra unødvendig vann i kroppen som bare presser på blodårene og øker blodtrykket?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hva ellers skal man kalle det når man har over 1 kg ekstra unødvendig vann i kroppen som bare presser på blodårene og øker blodtrykket? Anonymous poster hash: 25ebe...063

Det vet jeg ikke. Men selv om de har ekstra vannmengde kan de bli dehydrerte og tørste som oss andre, ergo er de ikke overhydrerte.

Skrevet

Enkelt forklart: Cellene lagrer mye vann. Dehydreres du eller endrer dietten til mer karbohydrater, har cellene en tendens til å holde mer vann... Så når du går på diett og/eller drikker mye, mister du mye vannvekt siden cellene slipper mer vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...