Gå til innhold

Lavkarbo - Hvor mye kan jeg vente å gå ned på 3 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er HELT ny i gamet. Har aldri vurdert lavkarbo en gang, men tenkte jeg skulle prøve det i og med at jeg må ned 3 kg på 3 uker. Jeg veier rett under 60 kg og er rett under 170 høy, men har litt fett å ta av. Så jeg lurer på hvor mye jeg kan forvente å gå ned på 3 uker? Har lest om en del på nettet som har tatt av langt mer enn det på 3 uker, men de har jo gjerne hatt litt mer å ta av.

I tillegg til dette jogger jeg nærmest daglig i denne perioden. Jeg er relativt slank, men har lite muskler.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan inne forvente å gå ned så mye i fettvekt på 3 uker, men en del vann vil utgjøre noen kilo. Lavkarbo er en livsstil, om du bare skal prøve i 3 uker (som jo er lov, for å prøve!) vil du nok gå opp igjen ganske raskt. Dette fordi kiloene du mister stort sett er vann. (Det er litt annerledes for de som har litt mer å ta av)

Skrevet

Tenkte jo å fortsette hvis det funker for meg, ikke bare holde på i 3 uker. Men er først og fremst 3 kg på 3 uker som er målet. Etter det så kommer jeg nok til å trappe litt ned på løpinga, og avgrense til ca 3 dager i uka + å trene styrke. Høres sikkert helt teit ut, men må ned pga vektgrense.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har spist mye karbohydrater tidligere, og legger deg på streng lavkarbo de neste tre ukene, vil du garantert gå ned 3 kg eller mer. I og med at man mister en del vann i starten, kan det godt hende du kan klare 4-5 kg også.

Anonymous poster hash: d350d...d11
  • Liker 1
Skrevet

Ja, hvis du gjør dette konsekvent vil du sikkert klare 3 kilo. Vært obs på at du kommer til å være i dårlig form en god del av tiden og kanskje ikke makte trening på samme måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...