Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren har i det siste begynt å være ute veldig sent og kan godt komme hjem etter en bytur i 7 tiden på morgenen.

Han sier han blir dratt med hjem på etterfest av kameratene.

Er dette greit? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva som er greit eller ikke greit vil alltid være en avtale mellom dere to og ikke hva andre mener.

Siden du lager en tråd om det så synes du selv antageligvis at det ikke er greit.

Hva er det du tror selv ?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke greit, og i hvert fall om du ikke vet nøyaktig hvor han er og med hvem hver gang..

Anonymous poster hash: 9b36e...e4c

• Liker 1
Skrevet

Greit sånn cirka én gang i året, ikke stort mer.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Zess. Men det er jo helt opp til dere som par.

Skrevet

ts her. Takk for svar;)

Jeg hadde ikke stusset så mye over dette hvis det bare skjedde en sjelden gang. Men som sagt har dette skjedd så ofte i det siste.

Han skal ut igjen i dag og da sa jeg hadde jeg ønsket at han kom hjem til rimelig tid. Fikk bare beskjed om at det bestemmer ikke jeg. Det er jo sant det, og jeg lurte derfor bare på hva andre mente om dette.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at kjæresten min er på fest så lenge han vil. Jeg vet at han og kompisene elsker å drikke øl og spille kort til langt utpå morgenkvisten. Det har hendt at han har kommet hjem dagen etter, og det bryr jeg meg ikke noe om, med mindre han er skikkelig fyllesyk og trøtt, og vi har lagt planer for dagen etter.

Jeg liker også å dra på nashpiel av og til, og det er selvsagt helt i orden for han.

• Liker 8
Skrevet (endret)

I mitt forhold er det helt ok for meg,

så lenge jeg får beskjed om det.

Det koster ikke mange sekunder å sende en sms om at man drar på nach og blir sen.

Endret av hjärterdam
  • Liker 1
Gjest lowe&peace
Skrevet

Nei, det er ikke greit synes jeg. Hadde kjæresten min gjort det konsekvent så hadde jeg også lurt! Helt greit en sjelden gang i festlig lag, men stadig vekk..nix! Tror jeg hadde nøstet litt på hvem han er sammen med og om historiene stemmer.. Sist men ikke minst, vær ærlig på at du ikke liker det, fortsetter han likevel så tar han ikke særlig hensyn til deg og da hadde jeg tenkt meg om et par ganger..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært greit for meg - men jeg ville gjerne fått en melding i løpet av kvelden om at han drar på nachspiel, så jeg hadde sluppet å ligge våken og vente eller lure på hvor det blir av ham (har dårlig erfaring med det fra et tidligere forhold). Om det skjedde så og si hver helg, eller om vi hadde lagt planer for dagen som gikk i vasken pga fyllesjuke, ville jeg ikke syntes det var ok. Han jeg er sammen med nå pleier å oppføre seg ok når han drikker, kommer seg hjem og er rimelig klar i hodet selv om han har drukket en del, så han bekymrer jeg meg ikke for, eller har noe behov for å "bestemme" over. Mens eksen og jeg kranglet om sånt - han kunne sovne på benker i byen eller finne på andre rare ting. Han var aldri utro, men likevel. Jeg vet at hans siste forhold (også) gikk i vasken fordi han stadig var ute og var dust i fylla.

Anonymous poster hash: ad90c...406
Skrevet

vet ikke annet at da får du si at er det greit at han er ute hele natten og fester så er det greit at du også gjør det , gå ut og avtal med et par venner at du skal overnatte der og sågå hjem i 7 tida neste morgen , og ikke si hvor og hvem du var med , bare at du ble med venner hjem ,

jeg syns det virker respektløst å oppføre seg slik stadig vekk , og jeg hadde ikke godtatt det når det skjer stadig uten å få vite hvor og med hvem timene har blitt tilbragt

• Liker 2
Skrevet

ts her. Takk for svar;)

Jeg hadde ikke stusset så mye over dette hvis det bare skjedde en sjelden gang. Men som sagt har dette skjedd så ofte i det siste.

Han skal ut igjen i dag og da sa jeg hadde jeg ønsket at han kom hjem til rimelig tid. Fikk bare beskjed om at det bestemmer ikke jeg. Det er jo sant det, og jeg lurte derfor bare på hva andre mente om dette.

Hm, det er ikke et spesielt modent svar, men nå vet jeg ikke hvor "bitchy" du var da du sa dette til ham heller. Men jeg ville aldri godtatt å være samboer med en fyr som ramla utpå fylla til stadighet uten å ta hensyn til at han er i et forhold. Sånt er kanskje greit når man er ung, men etter hvert blir det bare slitsomt og irriterende, og de fleste vil ønske seg en partner som har et litt mer voksent og ansvarlig forhold til alkohol. Og får man barn er det i hvert fall helt uaktuelt med så egoistisk oppførsel. Nei, forhold skal selvsagt ikke handle om å styre hverandre i ett og alt, men det skal også handle om å ta hensyn til den du er sammen med. Hvis du vil leve det glade festliv, så får du være singel!

• Liker 1
Skrevet

Det er ok, men da vil jeg ha en melding på forhånd hvor han sier at han skal videre og ikke kommer før sent.

Gjest Ratata
Skrevet

Så lenge han ikke ligger i bakrus til langt ut på dagen, klager på hodepine og kvalme og spyr så er det greit sånn i ny og ne.

Gjest Tibbie
Skrevet

La normene om klokkeslett og alt dette ligge, da. Syns du skal la fyren være litt crazy før han blir for gammel!

Han svarte nok "det bestemmer ikke du" fordi han føler du maser og prøver å fortelle han hva han skal gjøre.

- Tibbie (innloggingsproblemer)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått greit her...

Om han først er ute, så er det samme for meg om han kommer hjem kl. 03 eller kl.07 liksom...

Anonymous poster hash: c25c4...443
Gjest Linda sofie
Skrevet

Helt greit for meg så lenge han gir bedskjed om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært ute innen han kom hjem, skrudd av mobil og vært utilgjengelig i ca 7-12 timer.

Anonymous poster hash: b1131...998
  • Liker 1
Skrevet

Det er en del som holder på sånn, ja. Men jeg syns ikke det er greit. Ikke fatter jeg at noen orker heller.

• Liker 1
Skrevet

Hei alle sammen.

Tusen takk for alle synspunkter. Dere er gode;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...