AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Hei! Jeg lurer på om jeg er helt alene om dette her, og må derfor spørre; jeg har lest så utrolig mye om hvor fantastisk hud, hår og kropp har blitt ved hjelp av oljer! Oljer i håret gjør det mykt og skinnende (ikke mitt), hud blir fuktet og myk (ikke min), og ansiktet formelig gløder (ikke mitt). Flere? Jeg har prøvd mange forskjellige oljer også, og i flere kombinasjoner, men neida... Huden og håret mitt ser ikke ut til å like oljer. Resultatene jeg får er dårligere enn utgangspunktet var. Igjen; er det bare meg som opplever dette? Føler at alle er så fornøyde med alle disse oljene.... Anonymous poster hash: 0c3a1...3a8
Thorn Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Syns jeg har lest om mange som har negativ erfaring med oljer, jeg. I iherb-tråden er det vel noen innlegg om det, om jeg ikke husker feil. Selv kan jeg ikke ha oljer i håret, det blir bare kjempefett. Jeg bruker det en del i ansiktet, men helst for å fjerne sminke. Har ikke merket de store endringene, og tror egentlig heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Men enn så lenge er det en av få sminkefjernere jeg ikke reagerer på. Eneste oljebehandlingen jeg virkelig har positiv erfaring med er castorolje på øyenbrynene. Fikk fyldige og tettere øyenbryn ganske raskt, og hårene lå finere. Men på øyenvippene og håret merket jeg ingen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Syns jeg har lest om mange som har negativ erfaring med oljer, jeg. I iherb-tråden er det vel noen innlegg om det, om jeg ikke husker feil. Selv kan jeg ikke ha oljer i håret, det blir bare kjempefett. Jeg bruker det en del i ansiktet, men helst for å fjerne sminke. Har ikke merket de store endringene, og tror egentlig heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Men enn så lenge er det en av få sminkefjernere jeg ikke reagerer på. Eneste oljebehandlingen jeg virkelig har positiv erfaring med er castorolje på øyenbrynene. Fikk fyldige og tettere øyenbryn ganske raskt, og hårene lå finere. Men på øyenvippene og håret merket jeg ingen forskjell. Hvilke oljer bruker du til å fjerne sminke? Anonymous poster hash: 912b6...fdb
Thorn Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Hvilke oljer bruker du til å fjerne sminke? Anonymous poster hash: 912b6...fdb Jeg bruker mandel- eller aprikosolje til øyensminke og en blanding av castorolje og jojoba til resten av ansiktet.
Gjest BabyBlue Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Jeg må som regel bruke oljer i kombinasjon med andre ting for å få "fantastisk" hud, men det er virkelig det beste som er når man skal lage hjemmelagde skrubber og sånt. Bruker det også til sminkefjerning, eller så blander jeg rose hip seed oil med serumet mitt fra decleor for å gi det extra boost og for å tynne ut de dyre dråpene
Gjest BabyBlue Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Når det gjelder å ha olje i håret burde man kun bruke det i hodebunnen om man har tørr hodebunn som trenger pleie, ellers burde det brukes i små mengder i lengdene...
Maneo Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Jeg skulle gjerne hatt en naturlig øyesminkefjerner. Jojobaolje da, kanskje? Prøvde det som fuktighet for ansiktet mitt, men ville ikke trekke inn.. Endret 8. juni 2013 av Maneo
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har kun god erfaring med å bruke arganoil under øynene istedetfor øyekrem, men overhodet ikke i hår. Nå som jeg er gravid og ikke kan bruke mine aktive kremer så har jeg (igjen) gått over på en skikkelig kvalitets jojobaolje, og igjen så tetter dette porene. Har prøvd flere merker, over flere år, med forskjellig "hudtype". Samme gjør rose hip, mandel, blablabla......jeg har prøvd mange. Rose hip gav litt ekstra glød, men asså; masse lukkede komedoner ser jo ikke spesielt bra ut Kan bruke apricot kernel på kroppen da, men ikke i ansikt. Et vanlig body butter fukter like greit. Anonymous poster hash: 93e4d...bee
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Hmm, jeg har ikke lest Iherb-tråden... Men etter å ha googlet mye, har jeg bare funnet en blogg hvor en person deler sine negative erfaringer med ocm.... Ellers går det i hyllester til oljene. Da snakker jeg om de rene oljene man kjøper og blander selv, ikke "ferdigblandede" oljer solgt av kosmetikk-/hudpleiemerkene. Takk for svar, allesammen! BabyBlue: jeg vet hvordan man skal fordele eventuell olje i håret Har googlet mye, og prøvd mye, som sagt -TS Anonymous poster hash: 0c3a1...3a8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er så frelst av oljer at jeg alltid tenker at de som er missfornøyd enten gjør det feil eller forventer samme opplevelsen som fra en dyr krukke. Anonymous poster hash: 3d740...773
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er så frelst av oljer at jeg alltid tenker at de som er missfornøyd enten gjør det feil eller forventer samme opplevelsen som fra en dyr krukke. Anonymous poster hash: 3d740...773 Hva er trikset da? Hvordan bruke oljer riktig? Anonymous poster hash: 912b6...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå