lunem Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Ikke lenge siden jeg oppdaget at jeg er gravid! Jeg og min forlovede har vært prøvere i to år og nå er gleden enorm over tiden som venter oss Jeg er 24 år og min forlovede er 27. Ut i fra terminkalkulator på nett, har jeg termin i begynnelsen av februar (er ca 6 uker på vei). Hadde vært kjekt å kunne dele erfaringer med andre som har termin rundt denne tiden Er utrolig mange tanker som herjer i hodet på meg om dagene - både negative og positive, redsel og glede. Håper selvsagt på at noen hiver seg på
enogto Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=90 Gratulerer! Se linken ovenfor.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Gratulerer! Er selv rundt 6 uker på vei med nr 2. Termin i begyneslen av februar. Anonymous poster hash: 66331...fcd
lunem Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2013 Gratulerer! Er selv rundt 6 uker på vei med nr 2. Termin i begyneslen av februar. Anonymous poster hash: 66331...fcd Så koselig Gratulerer så mye! Hvordan er formen?
lykkestor Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Gratulerer så mye til dere begge!! :-) Jeg er 11+4 idag så termin litt før, men ikke så altfor lenge:-)
lunem Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2013 Gratulerer så mye til dere begge!! :-) Jeg er 11+4 idag så termin litt før, men ikke så altfor lenge:-) Når er terminen din?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Jeg vil forholde meg anonym en liten stund til, siden det er så tidlig. Men, foreløpig termin 9 februar på oss. Jeg er 27, han er 34 Anonymous poster hash: 5a56a...80e
lunem Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2013 Jeg vil forholde meg anonym en liten stund til, siden det er så tidlig. Men, foreløpig termin 9 februar på oss. Jeg er 27, han er 34 Anonymous poster hash: 5a56a...80e Skjønner den Har du mangre symptomer enda? Noen av dere som er plaget med brun utflod? Har hatt det siden jeg fant ut at jeg er gravid. Er dette normalt?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Skjønner den Har du mangre symptomer enda? Noen av dere som er plaget med brun utflod? Har hatt det siden jeg fant ut at jeg er gravid. Er dette normalt? Brun utflod være uskyldig, kan også være tegn på at det har gått galt allerede men at kroppen ikke har klart å få det ut enda. Jeg har hatt begge deler, første gangen mistet jeg, og andre gang var det pga morkaken som lå over og skapte blødninger. Hadde tatt tidlig UL hvis jeg var deg. Også derfor jeg aldri jubler over graviditet så tidlig da det ofte ikke går den veien man vil... Anonymous poster hash: 81be3...4d5
lunem Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2013 Brun utflod være uskyldig, kan også være tegn på at det har gått galt allerede men at kroppen ikke har klart å få det ut enda. Jeg har hatt begge deler, første gangen mistet jeg, og andre gang var det pga morkaken som lå over og skapte blødninger. Hadde tatt tidlig UL hvis jeg var deg. Også derfor jeg aldri jubler over graviditet så tidlig da det ofte ikke går den veien man vil... Anonymous poster hash: 81be3...4d5 Uff :omg: Tror jeg må få rompa i gir å bestille time da, ja.. Hvordan gikk det da morkaken var årsaken?
lunem Skrevet 9. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2013 Har termin 25. desember:) Når bestilte du første kontroll med lege/jordmor? hvilken av delene er best å dra til først?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Skjønner den Har du mangre symptomer enda? Noen av dere som er plaget med brun utflod? Har hatt det siden jeg fant ut at jeg er gravid. Er dette normalt? Ømme bryster og ufattelig trøtt er de jeg har så langt. Har hatt noe, men svært lite brun utflod med en ukes mellomrom, ene gangen var dagen jeg skulle fått mens, den andre ganger en uke etter. Da er det ikke mer enn at man så det på papiret når jeg tørket meg etter toalettbesøk. Anonymous poster hash: 5a56a...80e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Uff :omg: Tror jeg må få rompa i gir å bestille time da, ja.. Hvordan gikk det da morkaken var årsaken? Ja altså når livmoren ligger over så ordner det seg som regel etter 12 uker, jeg hadde vel litt brunlig uflod 1-2 ganger i uka, da kun on morgenen. Så fosvant det etter 13 uker for da hadde livmoren strekt seg og lå ikke lenger over åpningen. Da jeg hadde mistet men kroppen ikke støtte det ut, så hadde jeg brun utflod hver dag. Det tok da 3 uker før kroppen skjønte det selv og satte igang prosessen fra jeg startet med brun utflod. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en UL rundt 7+5 Anonymous poster hash: 81be3...4d5
lykkestor Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Når bestilte du første kontroll med lege/jordmor? hvilken av delene er best å dra til først? Bestilte legetime i uke 8 og fikk time med ultralyd hos legen i uke 9. Ettersom jeg ville vite hvor langt jeg var på vei. Er ikke alle leger som har ultralyd. Min henviste meg videre til helsestasjon og jordmor:-)
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Hiver meg på denne (også som anonym siden det er så tidlig). Har termin 5 februar, med nummer to. Jeg er 24, mannen er 27. Har vært gravid en gang før jeg fikk første, hadde da en MA i uke 15, og minnet sitter fortsatt sterkt i hukommelsen, så jeg er veldig nervøs. Kommer til å bestille tidlig ultralyd om et par uker for å se tingenes tilstand. Gratulerer til alle ventende mammaer!Anonymous poster hash: efc2e...442
Nistin Skrevet 9. juni 2013 #17 Skrevet 9. juni 2013 Så koselig Gratulerer så mye! Hvordan er formen? Er veldig trøtt, men d kan vel og ha sammenheng med en aktiv 2 åring, full jobb, og hus. Litt ømme pupper, ellers ingenting. Kjenner meg ikke gravid, men d kommer nok.
lunem Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2013 Hiver meg på denne (også som anonym siden det er så tidlig). Har termin 5 februar, med nummer to. Jeg er 24, mannen er 27. Har vært gravid en gang før jeg fikk første, hadde da en MA i uke 15, og minnet sitter fortsatt sterkt i hukommelsen, så jeg er veldig nervøs. Kommer til å bestille tidlig ultralyd om et par uker for å se tingenes tilstand. Gratulerer til alle ventende mammaer!Anonymous poster hash: efc2e...442 Velkommen hit! Skjønner at du vil holde deg anonym nå i begynnelsen:) Krysser fingrene for at spiren holder seg fast:) Her blir symptomene bare tydeligere og tydeligere. Er enooormt trøtt å sliten, skjerpet luktesans, kvalmen sniker seg inn (fikk brekninger av lukta av en plastikkpose her om dagen... snålt!) å merker også at pulsen øker endel når jeg går i trapper o.l.. Har gått opp 2 bh-størrlser allerede Den brune utfloden har heldigvis gitt seg:)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Tror jeg vil være anonym en liten stund. Er gravid for første gang, og antar at jeg er knappe 6 uker på vei. Er ganske trøtt for tiden, men har hatt mye å gjøre så det er ikke nødvendigvis pga graviditeten. Har også ømme bryster og bedre luktesansen. Utover det merker jeg egentlig ingenting til graviditeten enda, og kan nesten ikke helt tro at jeg faktisk er gravid. Krysser fingrene for at alt går bra, og gleder meg til 1 termin er over slik at jeg kan fortelle det til alle og slippe å komme med unnskyldninger for å ikke drikke, plutselig ikke ville spise spekemat, hvorfor vi ikke kan være med på ferieturen vennegjengen planlegger til vinteren osv. Helt rart hvor mye jeg bare i løpet av 2 uker har måtte "snike" meg unna/smålyve om. Når bestiller dere legetime egentlig? Jeg føler meg jo helt fin, så vet egentlig ikke helt hva jeg skal til lege etter sånn med en gang. Men vi er på ferie fra uke 10-13, så jeg burde kanskje ha kommet meg til lege før vi reiser likevel? Anonymous poster hash: a2ed9...2d6
Favole Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Man skal vel ha første svangerskapskontroll rundt uke 12. Ring legekontoret ditt så finner du ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå