Gå til innhold

Psykolog - pris og ventetid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror snart jeg må til en psykolog. Jeg er så ulykkelig på alle mulig måter. Kan man henvises av lege? I såfall hva skal til og hvor lang ventetid er det? Og får man det dekket?

Hvis jeg oppsøker selv, hvor lenge kan jeg regne med å vente da? Og noen som vet pris på dette også?

Anonymous poster hash: a0fd6...5ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist fra lege, og oppgitt ventetid var da 3 måneder. Pris var 300 kr sånn cirka, men du betaler j bare frem til frikort.

Går du privat har jeg hørt at det kan koste opp mot tusenlappen, og det går heller ikke under frikort.

Anonymous poster hash: 6fc98...8f9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist fra lege, og oppgitt ventetid var da 3 måneder. Pris var 300 kr sånn cirka, men du betaler j bare frem til frikort.

Går du privat har jeg hørt at det kan koste opp mot tusenlappen, og det går heller ikke under frikort.

Anonymous poster hash: 6fc98...8f9

Takk for svar.

Men vet du hva som må til for å få henvisning fra lege. Jeg er bare redd for å ikke få hjelp.

Anonymous poster hash: a0fd6...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke henvisning hos din nåværende, bytter du bare. Det skal mye til å ikke få om man har symptomer på depresjon/angst - og ventetiden vil variere fra sted til sted.

Men altså; har man vært slik i en god stund allerede så kan man "like gjerne" vente den tiedn det tar fremfor å ikke gjøre noe, det blir uansett ikke bedre av å droppe det.

Pris er vanlig egenandel om du går til psykolog med offentlig avtale.

Når jeg bodde i mindre by ble jeg henvist til en konkret,nå som jeg bor i Oslo må jeg selv finne ut hvem som har ledig plass/ikkesuperlange ventelister, og så be om henvisning.

Anonymous poster hash: debbc...b76
AnonymBruker
Skrevet

307 kr betaler jeg pr. gang. Har blitt henvist av lege. Betaler bare frem til frikortgrensen som er på litt over 2000 kr :)

Anonymous poster hash: d01b7...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...