AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Hei jente 24år, 174cm og 67kg. Normalvektig, og vil si at figuren min er slank. Jeg har trent cardio og styrke tre ganger i uken, siden mars. Jeg kan kjenne at kroppen er forandret, men det syns ikke så godt. Armene for eksempel, jeg kjenner musklene veldig godt, men de ser fortsatt utrente ut. Jeg kjenner også at det er mer muskler i rumpa og på siden av magen. Uken min går som dette: Tirsdag og torsdag -aktiv jobb, 0800-1500. Pluss kanskje en liten løpetur. Etter det er jeg lite aktiv. Mandag, tirsdag og fredag - aktiv fra 1000 - 1600. Trening, ærender, handler.. Osv. Prøver å holde meg aktiv hvertfall fem timer om dagen for å ikke bli værende i sofaen.. Men jeg har boen begrensinger som gjør at set er vanskelig å være mer aktiv. Går også til jobb og butikker, jobb er 4km unna, og butikker/trening er 1,5km. Hvordan ville dere spist om dere var meg og ville bli kvitt litt av fettet? Anonymous poster hash: 028ee...d6c
Gjest Coolaid Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 For å være helt ærlig så tror jeg ikke du har et reelt problem. Du skriver at musklene SER utrent ut. Så problemet ditt er at formen din er ganske bra men du henger deg opp i utseende. Jeg tror du er veldig selvkritisk. Bli glad i deg selv og den gode formen kroppen din er i. Blir du for opphengt i dette ødelegger du bare for deg selv, det er en farlig vei å gå. Bli glad i livsstilen du har og det den gjør for kroppen din. Bli glad i deg selv !
Løvetanten Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Jeg ville ha droppet all cardioen og heller trent tung styrke et par ganger i uka. Så ville jeg ha spist sunt og lite karbohydrater, men samtidig nok mat til at kroppen faktisk har noe å bygge av 1
@Maja Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Enig med Coolaid, det viktigste eg å bli venn med kroppen sin. Ev. kan du finpusse på styrketreningen. Veit ikkje kva eller korleis du trener, men du bør passe på å ha tunge nok vekter så treninga blir effektiv. Ofte ser me ikkje forandringene så godt sjølv, og dessuten er det viktigste at du kjenner kroppen har forandra seg til det bedre. Fortsett med treninga og spis sunt, så blir kroppen bare bedre og bedre :-)
Gjest Spirula Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Jeg ville ikke droppet kardiotrening, fordi den trener den viktigste muskelen i hel kroppen! Ellers mener jeg som Coolaid, bli venner med kroppen din. Du kan selvsagt se på kostholdet ditt, om du spiser nok energi og proteiner til å bygge muskulatur, og eventuelt finpusse treningen din, men det viktigste er å ha en livsstil du er komfortabel med, og å ta godt vare på kroppen din. 1
Gjest *MaggieQ* Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hei jente 24år, 174cm og 67kg. Normalvektig, og vil si at figuren min er slank. Jeg har trent cardio og styrke tre ganger i uken, siden mars. Jeg kan kjenne at kroppen er forandret, men det syns ikke så godt. Armene for eksempel, jeg kjenner musklene veldig godt, men de ser fortsatt utrente ut. Jeg kjenner også at det er mer muskler i rumpa og på siden av magen. Uken min går som dette: Tirsdag og torsdag -aktiv jobb, 0800-1500. Pluss kanskje en liten løpetur. Etter det er jeg lite aktiv. Mandag, tirsdag og fredag - aktiv fra 1000 - 1600. Trening, ærender, handler.. Osv. Prøver å holde meg aktiv hvertfall fem timer om dagen for å ikke bli værende i sofaen.. Men jeg har boen begrensinger som gjør at set er vanskelig å være mer aktiv. Går også til jobb og butikker, jobb er 4km unna, og butikker/trening er 1,5km. Hvordan ville dere spist om dere var meg og ville bli kvitt litt av fettet? Anonymous poster hash: 028ee...d6c Hvis du vil ned i fettprosent så må du i underskudd. Muskler kan ikke bli slappe, de blir mindre eller større. Om du vil se mer definert ut så må, som du skrev, fettet over bort. Får å få ned fettprosenten så lønner det seg med rent kosthold med mye proteiner, trege karbohydrater i form av villris, grønnsaker, grove kornprodukter og godt fett fra nøtter, oljer etc. Jeg er selv en jogger og har ikke et gram ekstra fett til overs på kroppen. Jogger en del da og er bevisst på hva jeg putter i meg i hverdagene, men koser meg med både sjokolade og god mat i helgene. Man må finne en balanse med kosthold og trening som fungerer for deg og din kropp. Endret 9. juni 2013 av *MaggieQ* 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Hvis du vil ned i fettprosent så må du i underskudd. Muskler kan ikke bli slappe, de blir mindre eller større. Om du vil se mer definert ut så må, som du skrev, fettet over bort. Får å få ned fettprosenten så lønner det seg med rent kosthold med mye proteiner, trege karbohydrater i form av villris, grønnsaker, grove kornprodukter og godt fett fra nøtter, oljer etc. Jeg er selv en jogger og har ikke et gram ekstra fett til overs på kroppen. Jogger en del da og er bevisst på hva jeg putter i meg i hverdagene, men koser meg med både sjokolade og god mat i helgene. Man få finne en balanse med kosthold og trening som fungerer for deg og din kropp. Og karbonadedeig, ananas med kanel og Ryvita? Er det noe man kan spise? Anonymous poster hash: 5fc6a...5a8 3
Gjest *MaggieQ* Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Og karbonadedeig, ananas med kanel og Ryvita? Er det noe man kan spise? Anonymous poster hash: 5fc6a...5a8 Ja om man liker det så er det vel bare å slå seg løs.
Elanore Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skal ikke slenge meg på "lik kroppen din"-gjengen, for det vil du høre overalt, og du har sikkert fått det med deg nå. Man kan være på din vekt og høyde uten at man føler at man ser musklene så godt. Det handler da om fettprosent, ikke vekt generelt. Du er ikke overvektig, langt ifra, men du har kanskje litt høyere fettprosent enn det du selv ønsker å ha. Så jeg ville prøvd å følge dietter som fokuserer på å endre forholdet mellom fett og muskler, og så ville jeg gitt blanke i vekten.
Sophie-Ann Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Tråden er ryddet for avsporinger Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 TS her Takk for alle svar, det har kanskje vært en liten reality check. Jeg spiser sunt, med mye proteiner, grønnsaker og kokosfett, og nøtter. Ligger på 1500-1800kcal om dagen, uten at jeg teller hver dag. Saken er at jeg er livredd for at livsstilen min skal ødelegge for kroppen min. Jeg er ganske ødelagt psykisk sett (dette får jeg hjelp med), hadde kroppen min blitt ødelagt også, er jeg redd for at hele fremtiden min blir ødelagt.. Folk snakker om hverdagsaktivitet, og jeg føler meg lite aktiv, det er derfor jeg er redd.. Kanskje jeg skal slutte og være så streng med meg selv.Anonymous poster hash: 028ee...d6c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #12 Skrevet 10. juni 2013 Hvordan klarer du å være aktiv 5 timer pr dag? Hva gjør du? Anonymous poster hash: 73f8f...bed
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #13 Skrevet 10. juni 2013 Jeg får litt vondt av folk som skriver innlegg som dette. Er like gammel som deg, og ikke altfor langt unna dine kroppsmål. Jeg ser ingen problem med den vekten du beskriver for din høyde, og det virker som om du lever sunt. Man må bare akseptere at ikke alle er modelltynne, men huske at man ser forskjell på en sunn person som trener, og en som ikke gjør det. Vær fornøyd, for du er helt sikkert flott som du er! Anonymous poster hash: 3cb2b...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå