Gå til innhold

Dåpsgave til fadderbarn

Anbefalte innlegg

Gjest kinkylita
Skrevet

Trenger litt hjelp her! Skal være fadder for ungen til et vennepar av meg, og er helt blank når det kommer til gave.

Da jeg snakket med barnemor i forrige uke hintet hun litt til at det var forventet at gaven fra meg måtte være litt mer spesiell enn de andre, siden jeg var litt "høyere oppe" enn de andre vennene våre, som hun sa.

Hva forventes av meg som fadder? Hvor høyt i pris bør jeg gå? Og hva skal jeg kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Tåpelig av henne å hinte om hvor dyr hun mente en presang fra deg skulle være. Det er det kun du som kan bestemme, og hun bør være glad for det hun får. Man må gi etter ønske og evne. Jeg tror de fleste legger seg på tusenlappen når man er fadder, men jeg er ikke helt sikker. Eventyrbøker er fint å kjøpe. Eller fine pledd som man kan tulle inn barnet i.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Gaah, jeg synes det er så frekt å hinte om sånt. Det gjorde "svigersøsteren" min også da hun gjorde samboeren min (altså broren hennes) til fadder for sitt barn. Da sa hun rett ut at det nå ble forventet to gaver til barnet. En som fadder og en som onkel... Heldigvis er det ikke noe som blir gjennomført i praksis fra vår side.

Når det gjelder hvor mye gaven fra deg bør være på, så synes jeg du skal gå etter hva som passer din økonomi, og finne noe du selv synes er en fin gave. Eventyrbok, pledd, smykke eller lignende er fine gaver, synes jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Da sa hun rett ut at det nå ble forventet to gaver til barnet. En som fadder og en som onkel... Heldigvis er det ikke noe som blir gjennomført i praksis fra vår side.

:hoho: Hva folk får seg til å gjøre!

Ts, hva med gavekort på fotografering hos en dyktig fotograf?

Skrevet

Gaah, jeg synes det er så frekt å hinte om sånt. Det gjorde "svigersøsteren" min også da hun gjorde samboeren min (altså broren hennes) til fadder for sitt barn. Da sa hun rett ut at det nå ble forventet to gaver til barnet. En som fadder og en som onkel... Heldigvis er det ikke noe som blir gjennomført i praksis fra vår side.

Når det gjelder hvor mye gaven fra deg bør være på, så synes jeg du skal gå etter hva som passer din økonomi, og finne noe du selv synes er en fin gave. Eventyrbok, pledd, smykke eller lignende er fine gaver, synes jeg :)

Er svigersøster det samme som svigerinne?? Aldri hørt det før.

Skrevet

Er svigersøster det samme som svigerinne?? Aldri hørt det før.

Her jeg bor, er det i alle fall vanlig å si det :P Men ja, svigerinne blir vel kanskje mer riktig å si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...