AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Som tittelen sier, kan en huseier ta seg inn i leiligheten min uten mitt samtykke og uten at jeg er der, i forbindelse med visninger?Anonymous poster hash: a335d...754
Gjest Inggolf Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Huseierloven § 10-1. Visning før flytting I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet. Den var veldig vag, denne lovparagrafen... akkuratt nå fant jeg ikke igjen hvilken paragraf det er, men jeg vet at det står i husleieloven at huseier skal si fra i god tid dersom han har noe å foreta seg inne i din hybel/leilighet/ting og god tid betegnes som 1 uke. Endret 8. juni 2013 av NozMonster
Sushi Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Nei, absolutt ikke. Visning må avtales, men du må samarbeide der.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Huset jeg bor i selges, så da er det visninger på hele huset, men jeg lurer på om det er lov at eieren tar seg inn i den anledning selv om jeg ikke er der og ikke har samtykket? TSAnonymous poster hash: a335d...754
Sushi Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Huset jeg bor i selges, så da er det visninger på hele huset, men jeg lurer på om det er lov at eieren tar seg inn i den anledning selv om jeg ikke er der og ikke har samtykket? TSAnonymous poster hash: a335d...754 Som sagt, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå